Het is de tweede keer dat ik dit meemaak en nu kom ik even raad zoeken op het internet.
anderhalf jaar geleden ging de Audi A6 kapot (2.0 TDI)
vorige week is de Audi A4 Allroad (2.0 TDI) kapot gegaan.
(bouwjaar 2x rond 2010?, allesinds recent, ik zoek het later nog wel eens juist op)
(kilometerstand 100.000 en 140.000)
Altijd zelfde uitleg: onzuiverheden in de diesel, oorzaak? (vervuilde benzine? slechte smering in diesel? Water in diesel? Gewoon sleet op filter? ze weten het niet....), gevolg: filter gaat kapot, waarna de brandstofpomp en de injectoren ook de geest geven.
Voor de tweede maal een reparatie van enkele duizenden euro's, bij een nieuwe Audi.
Heeft iemand dit ook al mee gemaakt? Is dit specifiek voor Audi? (of VAG)
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? En wat men kan doen om dit te voorkomen?
Dit verhaal heb ik gevonden en dat lijkt op wat men mijn auto's tweemaal gebeurd is: http://www.driving-dutchman.com/comm...le-combinatie/
Indien u meer info wenst, kan ik deze altijd beantwoorden.
anderhalf jaar geleden ging de Audi A6 kapot (2.0 TDI)
vorige week is de Audi A4 Allroad (2.0 TDI) kapot gegaan.
(bouwjaar 2x rond 2010?, allesinds recent, ik zoek het later nog wel eens juist op)
(kilometerstand 100.000 en 140.000)
Altijd zelfde uitleg: onzuiverheden in de diesel, oorzaak? (vervuilde benzine? slechte smering in diesel? Water in diesel? Gewoon sleet op filter? ze weten het niet....), gevolg: filter gaat kapot, waarna de brandstofpomp en de injectoren ook de geest geven.
Voor de tweede maal een reparatie van enkele duizenden euro's, bij een nieuwe Audi.
Heeft iemand dit ook al mee gemaakt? Is dit specifiek voor Audi? (of VAG)
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? En wat men kan doen om dit te voorkomen?
Dit verhaal heb ik gevonden en dat lijkt op wat men mijn auto's tweemaal gebeurd is: http://www.driving-dutchman.com/comm...le-combinatie/
Indien u meer info wenst, kan ik deze altijd beantwoorden.
Comment