Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Filter, Brandstofpomp én injectoren kapot, voor de tweede maal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Filter, Brandstofpomp én injectoren kapot, voor de tweede maal

Het is de tweede keer dat ik dit meemaak en nu kom ik even raad zoeken op het internet.

anderhalf jaar geleden ging de Audi A6 kapot (2.0 TDI)

vorige week is de Audi A4 Allroad (2.0 TDI) kapot gegaan.
    (bouwjaar 2x rond 2010?, allesinds recent, ik zoek het later nog wel eens juist op)
    (kilometerstand 100.000 en 140.000)

Altijd zelfde uitleg: onzuiverheden in de diesel, oorzaak? (vervuilde benzine? slechte smering in diesel? Water in diesel? Gewoon sleet op filter? ze weten het niet....), gevolg: filter gaat kapot, waarna de brandstofpomp en de injectoren ook de geest geven.

Voor de tweede maal een reparatie van enkele duizenden euro's, bij een nieuwe Audi.

Heeft iemand dit ook al mee gemaakt? Is dit specifiek voor Audi? (of VAG)
    Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? En wat men kan doen om dit te voorkomen?

Dit verhaal heb ik gevonden en dat lijkt op wat men mijn auto's tweemaal gebeurd is: http://www.driving-dutchman.com/comm...le-combinatie/

Indien u meer info wenst, kan ik deze altijd beantwoorden.

Hartog tuning komt zo een zaken vrij veel tegen. Mail eens misschien hebben ze zelfs een oplossing uitgewerkt.
    Polo 6n 1.4

Comment

Ze zeggen niet voor niets dat een wagen na 100d km versleten is.

Comment

Het is blijkbaar de tweede maal dat je dit meemaakt. Is het dan nog niet bij je opgekomen dat het misschien aan het tankstation kan liggen waar je misschien altijd tankt? Ik zou dit in ieder geval even nagaan voor zover mogelijk en misschien mensen zoeken die daar ook iets gelijkaardigs hebben meegemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Het is blijkbaar de tweede maal dat je dit meemaakt. Is het dan nog niet bij je opgekomen dat het misschien aan het tankstation kan liggen waar je misschien altijd tankt? Ik zou dit in ieder geval even nagaan voor zover mogelijk en misschien mensen zoeken die daar ook iets gelijkaardigs hebben meegemaakt.
          Dit. Heel toevallig dat je dat met 2 auto's meemaakt.

Comment

waar ga je tanken? ik zou toch maar eens gaan googlen naar het tankstation, de lokatie en dan defecten op diesel.
            als jij al 2autos hebt van dat station, en je vind nog andere personen, sta je al heeel sterk.

werd het brandstoffilter ooit al eens vervangen bij u auto?

Comment

Over brandstof:

De A6 had tankkaart bij Total (was leasing auto) en werd dus in Belgie altijd bij Total getankt. De auto gaf de geest echter in Oostenrijk, de laatste keren getankt was dus in Duitsland en Oostenrijl bij verschillende stations
              Bij Audi Belgium beweerden ze dat dit defect vaket vastgesteld wordt bij Total rijders. Wrsch door mindet smerende werking totaldiesel
              De A4 werd echter nooit bij Total getankt, eerder bij Q8 of Esso. Deze was wederom stilgevallen op terugweg uit Oostenrijk, dus laatste stations waren grote merken in Duitsland/Oostenrijk
              De Duitse garage waar hij stond, zei dat er nl geen verschil is tussen de grote merken.....

Nu, we hebben hier ook een A4 staan die 14 jaar oud is en 317.000 km heeft bij ons. Die heeft bij dezelfde tankstations getankt in Belgie en is ook vaak genoeg naar DE/AU geweest.... zonder deze problemen.

Ik denk persoonlijk dus dat de nieuwere dieselmotors van Audi mss defecten vertonen? Op zoek naar meer winst en zo de kosten proberen te drukken met goedkoper materiaal?
              Als we aan garage vragen om diesel te analyseren, en deze blijkt niet 100% perfect te zijn, is er ook nog de kans dat Audi de verantwoordelijk van zich afschuift en er geen commerciele tegemoetkoming meer is voor de herstelling.

Comment

Waren de symptonen stotteren bij koude motoren tijdens het rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Waren de symptonen stotteren bij koude motoren tijdens het rijden?
                  Voor zo ver ik mij nog kan herinneren en voor zo ver ik weet was dat niet aanwezig (ik rijd niet alleen met die auto's)

De A6 ging kapot in de winter. Er kwamen al een weekje (in Oostenrijk) af en toe meldingen van "beperkt motorvermogen". Wanneer deze melding kwam, bleef de auto rijden, maar men kon amper nog optrekken. Bergop viel de auto helemaal terug. Onze oplossing toen: motor afzetten en terug opzetten, daarna was de melding weg. Tot hij op een zeer koude ochtend (-10°C) niet meer terug wou starten op een bergpas Garage toen gebeld en auto afgesleept. Foutmelding bij uitlezen auto: afwijkende brandstofdruk. Men dacht eerst dat de diesel bevrozen was, daarna ging men naar de injectoren, filters en pomp kijken.

De A4 is recent kapot gegaan. Ik reed er toen zelf niet mee, maar er zouden toen geen symptomen zijn geweest. Op de Autobahn is er nog goed hard mee gereden, zonder enig probleem (bij warme temperatuur). Auto stilgelegd op een parking, terug vertrokken en na een kleine kilometer ging het lampje "beperkt motorvermogen" branden. Auto kon amper nog 120 halen, eerstvolgende parking eraf, maar de auto viel volledig uit op de afrit al tegen lagere snelheid (stuurbekrachtiging enzo helemaal weg). Auto nog kunnen parkeren en daarna niet meer aangekregen. Auto afgesleept. Diagnose: filter kapot en daardoor ook pomp en injectoren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    waar ga je tanken? ik zou toch maar eens gaan googlen naar het tankstation, de lokatie en dan defecten op diesel.
                    als jij al 2autos hebt van dat station, en je vind nog andere personen, sta je al heeel sterk.

werd het brandstoffilter ooit al eens vervangen bij u auto?
                    Ik heb het opgezocht
                    Alle filters zijn vervangen februari 2015 in de A4, dus paar maand geleden.

Comment

Volgens mij is dit gewoonweg dikke pech. De kans dat iemand dit twee keer tegenkomt lijkt me zeer klein. Audi hun garantiepolitiek kennende zullen ze hier niet in tussenkomen, ze zullen je zelfs nooit zeggen dat dit een gekend probleem is mocht het zo zijn.

Comment

Ik heb je link gelezen. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, maar wat ik wel weet is dat mijn 2.0 dCi motor slecht rijdt op Total diesel. Dan begint hij op constante snelheid te schokken. Niet erg hard, maar je voelt het. Nu zijn er bij verschillende merken nog problemen met Total geweest. Ook bij Renault ging er een mededeling rond om geen Total te tanken.
                        Met andere premium brandstoffen heb ik geen ervaring. Ik tank gewoon bij grote merken, maar nooit hun 'speciale' dieselvarianten. En daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
                        Wat wel regelmatig voorkwam in de garage waren bij pannes zoals de uwe dat er water in de brandstof zat. Als je daar een staal van nam en dit enkele uren liet staan, zag je duidelijk dat er water in zat. Misschien heb je de pech om 2 keer brandstof met water getankt te hebben? Vermits je op verschillende plaatsen tankt zal je ook nooit weten of er andere gedupeerden zijn. Hebben zo eens verschillende wagens op 1 dag binnen gekregen met water in de diesel. Was water terecht gekomen in de tank van een tankstation hier in de buurt.

Comment

Filter, Brandstofpomp én injectoren kapot, voor de tweede maal

Dhl: Heb nu twee keer total getankt op reis met mijn 2.0dci en niets gemerkt van schokken maar ga er vanuit dat het sporadisch is?

Comment

Ik kan zo zeggen wanneer de vrouw total getankt heeft!dan houdt die meer in,minder respons van het gaspedaal, enz.bij toyota is da bekend dat exceliumdiesel moeilijk is voor een d4d motor.shell v power daarentegen is precies rocketfuel voor de volle 110 paardjes;-).ook kap ik om de 2 tankbeurten een 350ml 2takt olie erbij om de boel wa extra te smeren en heb sindsdien geen last meer van de haperende kleppen op de brandstofpomp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                              Dhl: Heb nu twee keer total getankt op reis met mijn 2.0dci en niets gemerkt van schokken maar ga er vanuit dat het sporadisch is?
                              Niet meer doen man, is bij Renault zelfs intern een nota rond gegaan enkele jaren geleden...
                              Het begint pas als je enkele keren na elkaar Total tankt. Een halve tank Total en dan andere diesel erbij en het schokken was voorbij. Denk echt niet dat dit sporadisch is hoor. En het begint met een heel klein schokje bij constante snelheid op de snelweg. Zo eens verslikken. En heel traag komt dit alsmaar meer opzetten naargelang je total tankt. Ik had het een hele periode na elkaar gedaan destijds. Ik tank nu Shell of Makro en nooit probs. Wel de goedkope Shell diesel.

Comment

Allez, vreemd. Bij één van mijn vorige firma's mochten we alleen total tanken en ik heb daar nooit iets van gehoord. En dat ging toch over 100den of zelfs 1000 auto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                  Allez, vreemd. Bij één van mijn vorige firma's mochten we alleen total tanken en ik heb daar nooit iets van gehoord. En dat ging toch over 100den of zelfs 1000 auto's.
                                  Same here, mogen alleen bij Total tanken, merk toch niks slechts op.

Comment

ik heb 3 soorten tankkaarten gehad. eerst texaco, dan total/Q8 denk ik, en dan een shell kaart.
                                    ook met renaults gereden en ik tankte 2-3 keer in de week de tank vol. nooit last van gehad, ook nooit verschil gemerkt.

wel een hoop andere miserie met die firmawagens zoals aircos die stoppen, sloten met problemen, remmen met problemen, versnellingsbak problemen....

Comment

Toyota zou er ook probs mee gehad hebben. Moet bvb eens googlen Total Renault problemen. Vooral de 1.5 dci had er last van.
                                      In mijn auto komt het iig niet meer in sinds ik het zelf ondervonden heb.

Comment

Ooit eens geleerd dat een brandstoffilter geïsoleerd moet zijn van massa. Het doorstromen van brandstof geeft vonkerosie. Filter gaat dan stuk.
                                        Is dat geen langwerpige filter ergens onder de auto?
                                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                                        X