Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen mercedes c-klasse (sportcoupé)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Problemen mercedes c-klasse (sportcoupé)

hey,

heb tijdje geleden problemen gekregen met men mercedes c-klasse sportcoupé 200K
    en ze willen maar niet opgelost geraken,

volgende gebeurt er:
    bij het rijden krijg ik af en toe alarmen op mijn display,
    - ESP program not available
    - brake lining visit workshop (remblokken onlangs vervangen)
    - alarm van BAS , brake assist system
    - alarm ASR
    - electric brake booster (rode display!)

en bij deze alarmen springt mijn lampje van handrem en abs aan...
    heb ook eens voor had dat al deze alarmen opkwame en dat men auto niet meer wou schakelen doordat het automatische versnellingsbak is alsook het instrumentenbord dat het liet afweten...

bij de garagist hebben ze de fouten kunnen lezen maar niet de oorzaak gevonden
    daarom maar een nieuwe MODULE (bas esp asr abs...) en een nieuwe zekeringsdoos... kostprijs: 1300euro ongeveer

ok terug mijn auto, 3weken gereden en weeral da stom ***alarm van esp en brake lining en abs+handremlichte dat aansprong en uitging...

weet er iemand raad? elke maand staat mijn auto in de garage een week en dit moet stoppen

Mercedes heeft nu éénmaal veel problemen met de elektronica... Verkopen die bak, dat zou ik doen

Comment

De enige die jouw (in principe) een antwoord kan geven is een officiele mercedesdealer
      Ik denk niet dat hier iemand op het forum een kant en klare oplossing heeft voor zo'n elektronicaprobleem

Comment

hmm

verkopen?? nee dank u ben nog maar net 19jaar en met zo'n auto rijden kan niet iedereen... en ik ga het ook geen 2x meer kunnen of ik zou iets moeten winnen dat ik zomaar 12500euro bij heb danis het wle te doen en moet ik niet ana spaargeld komen wat ik toch niet doe...
        alsk mijn auto (staat wel superschoon vanbuiten en vanbinnen) kan verkopen voor +/-20000euro en dan mijn 12500euro erbij zou het moeten lukken om een nieuwe sportcoupé te hebben ze

:p
        maja keep on dreaming:p

Comment

Als ik me niet vergis zijn deze wagens reeds uitgerust met een multiplex bedradingssysteem. Bij zo'n systemen kan het voorvallen dat een slecht contact of interne fout in een elektronisch onderdeel/systeem het slecht functioneren kan veroorzaken van een ander elektronische module.

Om een voorbeeldje te geven. Een fout in de AC module zorgt voor een foute code op het bedradingsnetwerk, waardoor het kan zijn dat deze foute code door de ruiterwissermodule aanzien wordt als het aanzetten van de ruitenwissers. Het gevolg is dat de ruitenwissers op zeer vreemde momenten vanzelf aanspringen.

Echter zo'n fouten kunnun zich ook beginnen nestelen in het netwerksysteem tussen motorstuureenheid, transmissiestuureenheid en ESP/rem-module. De kans dat jouw wagen hier last van heeft is reëel aangezien een nieuwe module geen soelaas bood, en de fouten sich blijkbaar begonnen te verspreiden richting de tranmissiestuureenheid.
          The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nilsdb
            verkopen?? nee dank u ben nog maar net 19jaar en met zo'n auto rijden kan niet iedereen... en ik ga het ook geen 2x meer kunnen of ik zou iets moeten winnen dat ik zomaar 12500euro bij heb danis het wle te doen en moet ik niet ana spaargeld komen wat ik toch niet doe...
            alsk mijn auto (staat wel superschoon vanbuiten en vanbinnen) kan verkopen voor +/-20000euro en dan mijn 12500euro erbij zou het moeten lukken om een nieuwe sportcoupé te hebben ze

:p
            maja keep on dreaming:p
            Dus gewoon voor te stoefen zou je met een probleemauto blijven rijden?!

Comment

Als ge nog eens naar de garage gaat moet ge die mannen eens vragen om de sensors van de ABS aan uw wielen ne keer te laten uitvijzen en proper maken, het kan zijn dat er ergens wat 'kras' op zit wat deze alarmen zou kunnen uitlokken, het is allemaal met het remgedeelte verbonden en aan die sensors wordt het laatst (nooit) gedacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will
                Als ge nog eens naar de garage gaat moet ge die mannen eens vragen om de sensors van de ABS aan uw wielen ne keer te laten uitvijzen en proper maken, het kan zijn dat er ergens wat 'kras' op zit wat deze alarmen zou kunnen uitlokken, het is allemaal met het remgedeelte verbonden en aan die sensors wordt het laatst (nooit) gedacht.
                ok ga ik alvast eens zeggen... heb al de alarmen wel eens opgeschreven want heb ze opnieuw gekregen deze nacht...
                maandag moet ie zekers terug binnen...
                alvast bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke
                  Dus gewoon voor te stoefen zou je met een probleemauto blijven rijden?!
                  hmm
                  domme opmerking vind ik...als de kosten te hoog oplopen zal ik hem wel verkopen ze... maar nu is het enige nadeel gewoon dat ik hem af en toe eens moet missen...
                  en om te stoefen? dat doe ik niet ze, kben gene dikke nek zij gerust, maar ben wel fier dat ik op mijn leeftijd met zo'n auto kan rijden en dat het nen vreed schone is ja
                  en ni beginnen van tis mss van mama en papa of ge betaald 750euro in de maand af e, da zou nog kinderachtiger zijn...
                  aly ja kijk kzal wel zien wak er mee doe e... hopelijk kunnen ze hem maken

Comment

Hebt ge foto's van uwen auto?? Zou ter anders wel enkele willen zien.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Mijn Mercedes sportcoupé heeft ook een automatische versnellingsbak,
                      en sinds kort schakeld deze niet meer lekker...
                      steeds wanneer er word overgegaan van eerste naar tweede gebeurt dit met een enorme duw en stoot... enkel 1ste naar 2de.
                      Zeer irritant om met te rijden, want wanneer ik eens lekker wil doortrekken aan kruispunt dan krijgen mijn achterwielen een zodanig hevige klap dat deze zelf beginnen door te slippen (patineren)

weet er iemand iets meer van?

Comment

Verkoop die wagen. Als jonge automobilist moet je vooral uitkijken naar een wagen die betrouwbaar en veilig is. Een problem-car zoals deze is echt een foute keuze. Daarenboven vind ik maar weinig aan het versnipperde en bevlekte imago van Mercedes

Comment

jouw imago is ook versnipperd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                            jouw imago is ook versnipperd.
                            Ik ben een vast-houder aan bepaalde merken,maar versnipperd zeker niet. Noem mij dan beter een bullebak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Echte auto-fan
                              Ik ben een vast-houder aan bepaalde merken,maar versnipperd zeker niet. Noem mij dan beter een bullebak.
                              is oogkleppenpromotor beter??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann
                                is oogkleppenpromotor beter??
                                ik was al heel de tijd aan 't denken aan "lullebak".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nilsdb
                                  Mijn Mercedes sportcoupé heeft ook een automatische versnellingsbak,
                                  en sinds kort schakeld deze niet meer lekker...
                                  steeds wanneer er word overgegaan van eerste naar tweede gebeurt dit met een enorme duw en stoot... enkel 1ste naar 2de.
                                  Zeer irritant om met te rijden, want wanneer ik eens lekker wil doortrekken aan kruispunt dan krijgen mijn achterwielen een zodanig hevige klap dat deze zelf beginnen door te slippen (patineren)

weet er iemand iets meer van?
                                  lijkt me geen lachertje,best de dealer eens inlichten

Comment

Working...
                                  X