Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste onderhoud na 1500 à 2000km?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eerste onderhoud na 1500 à 2000km?

Ik ben sinds een weekje in het bezit van een nieuwe Citroën Nemo 1.4i.

Volgens mijn concessiehouder is "alles al in orde gebracht" zodat ik na zo'n 1500km à 2000km niet meer moet binnenkomen voor een klein nazicht en het verversen van de eerste olie. Gezien de lage onderhoudsfrequentie, zou dit willen zeggen dat ik pas na 30.000km op groot onderhoud zou moeten komen, en evt na een "jaartje of zo" een klein onderhoud kan laten doen (betalend uiteraard).

Mijn ouders, die een Nemo 1.4i Combi hebben gekocht in maart 2009, hebben ondertussen hun gratis nazicht en olievervesing al gehad na 2000km. Volgens hun garagist is dat ook de normale gang van zaken...

Ik ben zelf een autoleek en ik vroeg mij af wat hier nu van aan is. Zou voor mijn Nemo idd alles al in orde gebracht zijn, zodat ik moeiteloos kan blijven rijden... of is het gewoon een gebrek aan service, en heeft de garagist gewoon geen zin om hier zelf tijd en geld in te steken?

Met mijn eerste auto moest ik na 1500km binnen.
    Wat deden ze: eens kijken of alle doppen onder de motorkap nog vastzaten en eens het oliepeil checken.

Met mijn tweede auto moest ik na 3000km binnen
    Wat deden ze: olie en filter vervangen.

Dus tja, wat staat er in je handleiding?

Comment

Vroeger moest je na zo'n 1500 à 2000 km binnen voor het eerste onderhoud. Dat was meer om de speciale "rodage"olie af te laten en het oliefilter te vervangen. Met de verbeterde tolerantie/montage enz. van de moderne motoren weet ik niet of er nog zo'n specifieke rodageolie gebezigd wordt? Uw onderhoudsboekje zou moeten uitsluitsel geven, even nazien zoals ir_fuel al suggereerde misschien ??

Comment

Ik moet op 2500 eens binnen komen voor nazicht