Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik geloof jullie wel hoor. Maar ik denk altijd, hoe meer je wrijft op die lak (met eender wat), hoe meer kans je op (blijvende) miniscule beschadigingen, krasjes,... kunt hebben, niet?
    Als je niet weet wat je doet, correct.
    Als je echter alle 'regels' respecteert, ga je echt geen krassen veroorzaken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Die hou je ook in goede staat door 'm frequent goed te wassen. Nu, dat is mijn ervaring alvast toch.
    Je zal duidelijk het verschil zien qua swirls tussen een wagen die 4 jaar enkel goed gewassen is, en ene die altijd goed gewassen is met bv een quartzcoating op.
    Met een goede coating spuit je zelfs met bv een gewone tuinslang er al veel vuil af, wat het risico op waskrassen serieus minimaliseert. En al heb je nog vuil, dan komen die krassen in de coating en niet de lak.
    Hangt natuurlijk allemaal van de perceptie af wat je verstaat onder lak in goede staat.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
    Toen ik paar jaar geleden mijn auto gekocht heb, heb ik die dag na ontvangst behandeld met Nanolex. Ik ben lang heel tevreden geweest met het resultaat van die uiteindelijk kleine investering en de uurtjes werk die daar ingekropen zijn. Voor de rest ben ik geen detail-freak. Als ik een nieuwe koop, doe ik hetzelfde.
    Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
    Het verschil in gloss is wel groot en het waard in mijn ogen (het werk en de kost dan).
    Ik geloof jullie wel hoor. Maar ik denk altijd, hoe meer je wrijft op die lak (met eender wat), hoe meer kans je op (blijvende) miniscule beschadigingen, krasjes,... kunt hebben, niet?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Die hou je ook in goede staat door 'm frequent goed te wassen. Nu, dat is mijn ervaring alvast toch.
    Het verschil in gloss is wel groot en het waard in mijn ogen (het werk en de kost dan).

    Leave a comment:


  • cooper s
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Beetje kort door de bocht misschien. Maar ik heb nooit begrepen waarom mensen met een auto waar de lak nog van in goede staat is (bij een nieuwe of recente dus), daar vanalles en nog wat gaan opwrijven. Was gewoon uw wagen frequent, met veel water, liefst zacht water. Dan hoef je die overprijsde rommel daar allemaal niet op te smeren. Mijn gedacht hé!
    Toen ik paar jaar geleden mijn auto gekocht heb, heb ik die dag na ontvangst behandeld met Nanolex. Ik ben lang heel tevreden geweest met het resultaat van die uiteindelijk kleine investering en de uurtjes werk die daar ingekropen zijn. Voor de rest ben ik geen detail-freak. Als ik een nieuwe koop, doe ik hetzelfde.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
    Simpel, om de lak in goede staat te houden, het wassen van uw wagen te vergemakkelijken enz...
    En voor de bling-factor natuurlijk!
    Die hou je ook in goede staat door 'm frequent goed te wassen. Nu, dat is mijn ervaring alvast toch.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Beetje kort door de bocht misschien. Maar ik heb nooit begrepen waarom mensen met een auto waar de lak nog van in goede staat is (bij een nieuwe of recente dus), daar vanalles en nog wat gaan opwrijven. Was gewoon uw wagen frequent, met veel water, liefst zacht water. Dan hoef je die overprijsde rommel daar allemaal niet op te smeren. Mijn gedacht hé!
    Simpel, om de lak in goede staat te houden, het wassen van uw wagen te vergemakkelijken enz...
    En voor de bling-factor natuurlijk!

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Beetje kort door de bocht misschien. Maar ik heb nooit begrepen waarom mensen met een auto waar de lak nog van in goede staat is (bij een nieuwe of recente dus), daar vanalles en nog wat gaan opwrijven. Was gewoon uw wagen frequent, met veel water, liefst zacht water. Dan hoef je die overprijsde rommel daar allemaal niet op te smeren. Mijn gedacht hé!

    Leave a comment:


  • Ralphke
    replied
    Beetje bizar dat Wax-it of Simoni hier niet reageren.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
    Verschillende merken wissers of andere materialen/samenstelling van de wisser misschien? Geen idee, maar lijkt mij geen probleem te zijn bij het motortje.

    Hebben jullie op de wisser zelf coating aangebracht?
    Neen. Heb sinds een maand nieuwe wissers en vlak na montage regende het en het probleem bleef.

    Sinds vorige week een compleet nieuwe arm en het lijkt nu een pak minder, maar nog niet helemaal over...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
    Het is heel bizar idd. M'n pa heeft ook een bmw en die heeft 0,0 last.

    Dat zijn toch dezelfde motortjes die de wissers aandrijven?

    Volgens waxit hebben ze daar nog nooit van gehoord. Wat me raar lijkt, gezien er hier al 3 mensen last hebben. Met diverse merken.
    Verschillende merken wissers of andere materialen/samenstelling van de wisser misschien? Geen idee, maar lijkt mij geen probleem te zijn bij het motortje.

    Hebben jullie op de wisser zelf coating aangebracht?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
    Ik heb echt 0 problemen bij combo Gyeon q2 view en Gyeon WetCoat. Echt vreemd dat dat bij jullie zoveel problemen geeft. Het enige dat ik soms heb is een waas, maar dat gaat zeer snel weg. Dit is alleszins niet van die aard om de coating niet meer te gebruiken, want wat een luxe op de snelweg. Wisservrij rondrijden en meer zien dan anders met ruitenwissers
    Het is heel bizar idd. M'n pa heeft ook een bmw en die heeft 0,0 last.

    Dat zijn toch dezelfde motortjes die de wissers aandrijven?

    Volgens waxit hebben ze daar nog nooit van gehoord. Wat me raar lijkt, gezien er hier al 3 mensen last hebben. Met diverse merken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik heb echt 0 problemen bij combo Gyeon q2 view en Gyeon WetCoat. Echt vreemd dat dat bij jullie zoveel problemen geeft. Het enige dat ik soms heb is een waas, maar dat gaat zeer snel weg. Dit is alleszins niet van die aard om de coating niet meer te gebruiken, want wat een luxe op de snelweg. Wisservrij rondrijden en meer zien dan anders met ruitenwissers

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Taiko, bedankt voor de bijstand.

    Ik ga het na die behandeling met zoutzuur toch nog maar eens afwachten tot de volgende regenbui om het effect goed te kunnen evalueren. Geen effect van zoutzuur zou immers betekenen dat de QD van Gyeon zo krachtig is dat je die maar eenmaal in tien jaar moet aanbrengen en dat kan eigenlijk niet.

    Misschien zijn de ruitenwissers toch in contact gekomen met SiO2 of beschadigd door het vreemde contact met de voorruit. Het eerste wat ik dan nog moet proberen is nogmaals een nieuwe set wissers.
    De voorruit ligt erg horizontaal en heeft ook last van heel veel kleine steenslagkratertjes die je enkel kan zien als de zon erop schijnt. Niet de meest gemakkelijke ruit om te wissen dus. Misschien maken Boschwissers die Mercedes ook gebruikt hier wel een verschil met de Valeo's die ik nu heb en die ook geen grafiet lijken te bevatten zoals die van Bosch.

    Wat mij dan wel nog bezorgd is of er geen SiO2 in de Gyeon Bathe zit die ik gebruik óf dat je bij het wassen QD vanop het dak bij de vorige wasbeurt verplaatst naar de voorruit. Zucht.
    Enkel geen QD of die shampoo gebruiken zal dan helpen.

    Op internet vond ik alleszins mensen terug die identiek hetzelfde probeem hebben van klapperende ruitenwissers. Iets aanbrengen op de voorruit is toch zeer sterk af te raden dus.


    Ne plus jamais! Een doodgewone ruit is heerlijk.
    Ik ga wetcoat laten voor wat het is. Je kan niet vermijden dat het op je voorruit terecht komt bij het afspuiten na aanwending... Ga overstappen op CanCoat.

    Als shampoo gebruik ik tegenwoordig AF Lather (zonder enige coatings in).

    Leave a comment:


  • Gere
    replied
    Taiko, bedankt voor de bijstand.

    Ik ga het na die behandeling met zoutzuur toch nog maar eens afwachten tot de volgende regenbui om het effect goed te kunnen evalueren. Geen effect van zoutzuur zou immers betekenen dat de QD van Gyeon zo krachtig is dat je die maar eenmaal in tien jaar moet aanbrengen en dat kan eigenlijk niet.

    Misschien zijn de ruitenwissers toch in contact gekomen met SiO2 of beschadigd door het vreemde contact met de voorruit. Het eerste wat ik dan nog moet proberen is nogmaals een nieuwe set wissers.
    De voorruit ligt erg horizontaal en heeft ook last van heel veel kleine steenslagkratertjes die je enkel kan zien als de zon erop schijnt. Niet de meest gemakkelijke ruit om te wissen dus. Misschien maken Boschwissers die Mercedes ook gebruikt hier wel een verschil met de Valeo's die ik nu heb en die ook geen grafiet lijken te bevatten zoals die van Bosch.

    Wat mij dan wel nog bezorgd is of er geen SiO2 in de Gyeon Bathe zit die ik gebruik óf dat je bij het wassen QD vanop het dak bij de vorige wasbeurt verplaatst naar de voorruit. Zucht.
    Enkel geen QD of die shampoo gebruiken zal dan helpen.

    Op internet vond ik alleszins mensen terug die identiek hetzelfde probeem hebben van klapperende ruitenwissers. Iets aanbrengen op de voorruit is toch zeer sterk af te raden dus.

    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Of voorstaan die rotzooi niet meer op u ruit .
    Ne plus jamais! Een doodgewone ruit is heerlijk.
    Last edited by Gere; 24/08/2016, 01:03.

    Leave a comment:


  • taiko
    replied
    Gere, ben nu ook uitgezongen.

    Als zoutzuur al niks beterschap brengt.
    En maanden tijd ook niet...

    Wat ik in uw geval zou doen :
    Je bent bekend met oppervlaktespanning.
    Kun je nergens aan een setje geraken om deze te meten?
    Absolute waarde is niet echt nodig maar je kan hiermee onmiddellijk vergelijken met een andere ruit.

    Het verschil moet wel beduidend zijn, gezien uw probleem.
    Ergens zou ik absoluut zeker willen zijn dat die ruit de oorzaak is.

    Heb een setje liggen op het werk maar je woont me iets te ver.
    Last edited by taiko; 23/08/2016, 22:11.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Heb de foamlance van Karcher... Om de 2min hervullen, autobrite besteld.

    Die foam van Karcher is ook een agressief goedje... Weg wax laag..
    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
    Dat is een beetje een open deur intrappen hé

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Ik kan nu eigenlijk alleen maar bedenken om mijn wissers droog een uurtje te laten werken ofzo? Of een paar uur?
    Daar gaat je ruitenwissermotor dan weer niet blij van worden.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Heb de foamlance van Karcher... Om de 2min hervullen, autobrite besteld.

    Die foam van Karcher is ook een agressief goedje... Weg wax laag..
    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    gewoon voor de aardigheid (omdat uw ruitenwissers blijkbaar toch al naar de knoppen zijn): smeer die eens in met een rubbervoeding en kijk of die het dan nog doet?

    Leave a comment:

Working...
X