Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Calibra 25jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gixxer
    replied
    Honda Prelude

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
    Dit was eigenlijk de concurrent van de Corrado? Of had hij nog andere concurrenten?
    Laat ons de Celica en Nissan 200 SX van die tijd niet vergeten

en Mazda MX-6 .

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Dit was eigenlijk de concurrent van de Corrado? Of had hij nog andere concurrenten?

Deze is prachtig:
    De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    Vorig jaar wel al eentje gezien op O-platen !

"hmmm hier klopt iets niet", dacht ik nog

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Idem.
    Vriend van mij heeft toen 1 nieuw gekocht. Eerste auto waar ik 250 km/uur mee heb gedaan ( op teller)
    Had die toen geen 200 PK?

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Ik herinner me ook nog wel dat deze echt een WOW effect had toen die uitkwam.
    1989 al, WTF, ik word oud

Leave a comment:

• Volvo_Bjorn
    replied
    Zéér spijtig dat de meeste verkloot zijn door "tjoenerkes"!

Leave a comment:

• prins207
    replied
    Iemand een 11000 euro teveel? De goeie ouwe C20XE en 13.000km

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik ben nu echt geen opelfan in de verste verte niet,
    maar zo een calibra vind ik toch echt wel apart, die turbo-versies daar word al flink geld voor betaald niet?

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Andy 79 Bekijk Berichten
    Calibra geleverd met een 1.8? Dacht alleen de 2.0 8v, 2.0 16v, 2.0 16v Turbo en de 2.5 V6.
    Ja dat is eigenlijk ook het eerste wat ik daar van hoor / of van herinner: 1.8 ??? (misschien op andere markten wel?)

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    En het beste eentje kopen die in Finland geproduceerd is ipv in Duitsland. Die kregen daar tenminste een volverzinkte carrosserie.
    Voor de Manta (vooral de laatste bouwjaren) is het juist andersom, dacht ik, volgens de legende?

Dat in Finland de kale onbehandelde kassen meer dan een jaar gewoon buitenstonden en dus vervolgens enorme broeihaarden van roest !

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Hier een paar zelfgemaakte foto's van de wereldpremière in Frankfurt in 1989,

Last edited by Jocar; 09/10/2017, 20:27.

Leave a comment:

• David67
    replied
    En het beste eentje kopen die in Finland geproduceerd is ipv in Duitsland. Die kregen daar tenminste een volverzinkte carrosserie.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    dus die cx van 0.26 waar ze mee uitpakten klopt niet ?

dat wist ik niet

mijn lerares boekhouden : renee andree kocht zich toen ik in het zesde middelbaar zat (1990) een donkerblauwe 8v automaat met leer en airco...wat een schoonheid, renee was toen 56

alleen het interieur trok op niet veel vond ik
    Last edited by bobo; 18/02/2015, 01:04.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
    Ook de 2,0 8v en de zeldzame 1.8 8v hadden het extra gat in de bumper het was niet nodig maar ze hadden het wel.
    Calibra geleverd met een 1.8? Dacht alleen de 2.0 8v, 2.0 16v, 2.0 16v Turbo en de 2.5 V6.

Leave a comment:

• mavke
    replied
    Ook de 2,0 8v en de zeldzame 1.8 8v hadden het extra gat in de bumper het was niet nodig maar ze hadden het wel.

Leave a comment:

• PT Cruiser
    replied
    De 2.0 8 klepper was de meest gestroomlijnde, de performantere hadden die extra koelopeningen in de bumper.

Leave a comment:

• mavke
    started a topic Opel Calibra 25jaar

Opel Calibra 25jaar

Nu een van de mooiste opel's ooit gebouwd 25 jaar is geworden,
    Vind ik dat het tijd word dat die een eigen topic verdient.

Een wagen die tot op vandaag nog heel gewild is en ook tot in het extreme gepersonaliseerd word.

Opel stoefte veel dat deze wagen een extreem lage waarde had voor lucht weerstand.
    Maar bij de productie wagen klopte die waarde niet omdat ze een extra gat in de bumper moesten maken voor genoeg koeling aan de motor te geven.

Hoe dan ook na er jaren en vele km's mee gereden te hebben, Is het toch een wagen die ik nooit zal vergeten. En ik hoop ooit de kans te krijgen terug een in mijn bezit te krijgen

En ook irmscher de huis tuner van opel heeft er zijn stempel op gedrukt

En in de dtm heeft hem het goed gedaan

Ik zou zeggen post vele mooie foto's van deze mooie wagen

Working...
X