Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Calibra 25jaar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenDit was eigenlijk de concurrent van de Corrado? Of had hij nog andere concurrenten?
en Mazda MX-6 .
Leave a comment:
-
Vorig jaar wel al eentje gezien op O-platen !
"hmmm hier klopt iets niet", dacht ik nog
Leave a comment:
-
Guest repliedIdem.
Vriend van mij heeft toen 1 nieuw gekocht. Eerste auto waar ik 250 km/uur mee heb gedaan ( op teller)
Had die toen geen 200 PK?
Leave a comment:
-
Ik herinner me ook nog wel dat deze echt een WOW effect had toen die uitkwam.
1989 al, WTF, ik word oud
Leave a comment:
-
Guest repliedIk ben nu echt geen opelfan in de verste verte niet,
maar zo een calibra vind ik toch echt wel apart, die turbo-versies daar word al flink geld voor betaald niet?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Andy 79 Bekijk BerichtenCalibra geleverd met een 1.8? Dacht alleen de 2.0 8v, 2.0 16v, 2.0 16v Turbo en de 2.5 V6.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEn het beste eentje kopen die in Finland geproduceerd is ipv in Duitsland. Die kregen daar tenminste een volverzinkte carrosserie.
Dat in Finland de kale onbehandelde kassen meer dan een jaar gewoon buitenstonden en dus vervolgens enorme broeihaarden van roest !
Leave a comment:
-
En het beste eentje kopen die in Finland geproduceerd is ipv in Duitsland. Die kregen daar tenminste een volverzinkte carrosserie.
Leave a comment:
-
dus die cx van 0.26 waar ze mee uitpakten klopt niet ?
dat wist ik niet
mijn lerares boekhouden : renee andree kocht zich toen ik in het zesde middelbaar zat (1990) een donkerblauwe 8v automaat met leer en airco...wat een schoonheid, renee was toen 56
alleen het interieur trok op niet veel vond ikLast edited by bobo; 18/02/2015, 01:04.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk BerichtenOok de 2,0 8v en de zeldzame 1.8 8v hadden het extra gat in de bumper het was niet nodig maar ze hadden het wel.
Leave a comment:
-
Ook de 2,0 8v en de zeldzame 1.8 8v hadden het extra gat in de bumper het was niet nodig maar ze hadden het wel.
Leave a comment:
-
De 2.0 8 klepper was de meest gestroomlijnde, de performantere hadden die extra koelopeningen in de bumper.
Leave a comment:
-
Opel Calibra 25jaar
Nu een van de mooiste opel's ooit gebouwd 25 jaar is geworden,
Vind ik dat het tijd word dat die een eigen topic verdient.
Een wagen die tot op vandaag nog heel gewild is en ook tot in het extreme gepersonaliseerd word.
Opel stoefte veel dat deze wagen een extreem lage waarde had voor lucht weerstand.
Maar bij de productie wagen klopte die waarde niet omdat ze een extra gat in de bumper moesten maken voor genoeg koeling aan de motor te geven.
Hoe dan ook na er jaren en vele km's mee gereden te hebben, Is het toch een wagen die ik nooit zal vergeten. En ik hoop ooit de kans te krijgen terug een in mijn bezit te krijgen
En ook irmscher de huis tuner van opel heeft er zijn stempel op gedrukt
En in de dtm heeft hem het goed gedaan
Ik zou zeggen post vele mooie foto's van deze mooie wagen
Labels: Geen
Leave a comment: