Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb Combi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• B4_avant
    Guest replied
    Business Grey

Lava Blue staat em prachtig trouwens

Ergens vanachter vind je de kleuren

Leave a comment:

• Brebelco
    replied
    Iemand een idee welke kleur dit is?
    Bij skoda hebben ze nog geen brochures... Dus is het wat gokken voor de kleur.

Leave a comment:

• B4_avant
    Guest replied
    Amundsen is de kleine navi, maar recentelijk een groter scherm gekregen.

Leave a comment:

• Hans
    replied
    Ik dacht dat de Amundsen in de Octavia (MY16) overlaatst een upgrade heeft gekregen. Zal in de Superb dan ook wel de nieuwe zijn...

Leave a comment:

• MasterC
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door []v[]o Bekijk Berichten
    Denk het niet, daar het topmodel in de superb Colombus heet.
    Bij de Octavia is het ook Columbus...

Amundsen is het model met het kleinere scherm (6.5" ipv 8")

Leave a comment:

• kking158
    replied
    Denk het niet, daar het topmodel in de superb Colombus heet.

Leave a comment:

• Brebelco
    replied
    Is er een verschil tussen de Navigatie Amundsen in een octavia en de nieuwe Superb?

Leave a comment:

• order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    Dito, al heeft het nix met budget te maken een okkazie benz hoeft niet veel te kosten
    Tjah, dat is dan appelen met peren vergelijken. Zo kan je met eenzelfde budget van alles kopen, nieuw of okkazie. Hangt allemaal af van uw eisen/verlangens van een wagen.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Dito, al heeft het nix met budget te maken een okkazie benz hoeft niet veel te kosten...maar als ik ooit mijn buik vol heb can se ster...skoda zal het wirden

Leave a comment:

• order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    Prijsverschil mag ergens zitten maar ik neem aan dat je overal geraakte :-)
    Ik zou de Superb ABSOLUUT overwegen moest ik een lager budget willen spenderen. Niks mis mee. Skoda heeft een grote evolutie meegemaakt de laatste jaren.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Prijsverschil mag ergens zitten maar ik neem aan dat je overal geraakte :-)

Leave a comment:

• order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Ik vind 1 auto kopen sowieso te éénzijdig... dat zal altijd een compromis zijn. Dan kies je best eentje die je het beste ligt in functie van het gebruik (kostprijs, verbruik, ... ). 10 keer op de 10 koop je geen Skoda om indruk te maken op de buren, maar om de wagen te gebruiken. A-B verplaatsingen en de koffer vol rommel steken
    Hmmm ik heb ook meerdere voertuigen, maar de 535i zou mij perfect bevallen als enige wagen. Duiveltje doe het al voor wat ik nodig heb. Die wordt trouwens ook ingezet voor A-B, en laden, met of zonder achterbank plat. Zo een Skoda zou mij ook bevallen, met een breder inzetbare motor dan. Onlangs in een Superb gezeten, die heeft echt een zee van ruimte voor de passagiers. De binnenafwerking is dan wel een pak minder dan BMW, zeer plastiekerig.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik vind 1 auto kopen sowieso te éénzijdig... dat zal altijd een compromis zijn. Dan kies je best eentje die je het beste ligt in functie van het gebruik (kostprijs, verbruik, ... ). 10 keer op de 10 koop je geen Skoda om indruk te maken op de buren, maar om de wagen te gebruiken. A-B verplaatsingen en de koffer vol rommel steken.

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    al eens met een amerikaanse pickup met een V8 gereden die zijn bruut vermogen <2000rpm loslaat? dan wil je daar ook geen diesel meer in, maar een V8 automaat
    Nee, maar ik kan ook een jerrycan uitgieten tijdens het rijden, om die reden zegt me dat niks.

Leave a comment:

• order66
    replied
    Ik begrijp je wel fcapri. Maar ik hou van een wagen die van alle markten thuis is. Mijn 535i kan ook zalig cruisen, en door de Twin Scroll Turbo heb je erg veel koppel, ook onderin aan lage toeren. Zalig cruisen aan lage snelheid kan ook. In combinatie met de ZF 8 traps de perfecte cruiser, met power wanneer nodig. Zo'n 1.6 is te eenzijdig imo.

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Ik vind het prachtige wagens, maar zo'n 1.6 diesel zou ik als liefhebber nooit kopen. Geen diesel tout court eigenlijk. Geen beleving. Ik heb een bloedhekel aan de loopcultuur van zo'n tamme motoren. Dat is persoonlijk natuurlijk. Be my guest to enjoy it.
    hangt er wat vanaf hoor. ik heb altijd met benzines gereden (van begin tot eind: opel ascona 1.6S, ford capri 2.0S, chevrolet impala 5.7 V8 , dodge 5.2 V8 , ford capri 2.0S, ford capri 2.0V6 ,ford capri 3.0S V6 en dan komt daar ineens een golf 2 1.6 platte diesel tussen.
    geen echte fun auto, gewoon een traag cruizerke voor in de file te staan in het werk. en dat bevalt best goed. t is een motor die ook vanaf 1000rpm in 5de de boel weer ingang trekt (zoals ik met de V8tjes gewend ben). dat ding rijd zo zalig op zen gemakske, dat ge daar gewoon 90-95 mee doet op het rechtervak. tijd niet van belang en superzuinig cruizen.
    als ik dan in één van men oldtimers terug stap, dan is dat ineens een immens verschil om eens tot 7000rpm door te trekken terug

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    ... Voor mij moeten breaks, SUV's en het merendeel van dat soort werkpaardjes diesels zijn... ik kan er niet aan doen, het voelt verkeerd aan als daar een benzine motor in ligt. ...

al eens met een amerikaanse pickup met een V8 gereden die zijn bruut vermogen <2000rpm loslaat? dan wil je daar ook geen diesel meer in, maar een V8 automaat

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Als je een paard voor een ploeg spant zal dat hopelijk toch een trekpaardje zijn zeker? Voor mij moeten breaks, SUV's en het merendeel van dat soort werkpaardjes diesels zijn... ik kan er niet aan doen, het voelt verkeerd aan als daar een benzine motor in ligt. En enkel bij een RS6 hoor je mij niet zeuren.

Ik overweeg de Skoda toch wel als een alternatief voor mijn huidig werkpaardje Audi A6.

Leave a comment:

• order66
    replied
    Ik vind het prachtige wagens, maar zo'n 1.6 diesel zou ik als liefhebber nooit kopen. Geen diesel tout court eigenlijk. Geen beleving. Ik heb een bloedhekel aan de loopcultuur van zo'n tamme motoren. Dat is persoonlijk natuurlijk. Be my guest to enjoy it.

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Yannick P Bekijk Berichten
    Inderdaad, na veel wikken en wegen en rekenen en testrijden, kwam ik uiteindelijk uit op de keuze tussen de Skoda Octavia 2.0 tdi dsg en de nieuwe Skoda Superb 1,6 tdi dsg. Zowel de catalogusprijs als de prijs na de kortingen kwam nagenoeg op hetzelfde uit. De Octavia 2.0 tdi 150 pk was dan wel een stukje vinniger, de Superb met 120 pk had andere troeven: bezadigder, maar ruimer, stiller en comfortabeler. Bovendien vind ik hem persoonlijk ook mooier. Het is, binnen hetzelfde budget, gewoon een auto van een categorie hoger. Die afweging heb ik gemaakt, en dus gekozen voor de Superb. Liefhebber van auto's hoeft dus niet steeds synoniem te zijn voor snelheid en prestaties, er kunnen tal van andere belangrijke factoren meespelen.
    Ik heb een paar jaar met die 1.6 met dsg gereden en dat was gewoon een heel comfortabele combinatie. Dat moet perfect passen bij die superb.

Leave a comment:

• B4_avant
    Guest replied
    Ik begrijp je keuze volledig, ik heb 2 jaar terug (nieuwe Octavia, oude Superb) toch de keuze gemaakt om voor de Octavia te gaan. Maar inderdaad, het ziet er allemaal wat beter uit in de Superb en de 1.6tdi is meer dan genoeg hier in B.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
    Precies of je bent geen liefhebber als je met trage auto's rijdt
    Inderdaad, na veel wikken en wegen en rekenen en testrijden, kwam ik uiteindelijk uit op de keuze tussen de Skoda Octavia 2.0 tdi dsg en de nieuwe Skoda Superb 1,6 tdi dsg. Zowel de catalogusprijs als de prijs na de kortingen kwam nagenoeg op hetzelfde uit. De Octavia 2.0 tdi 150 pk was dan wel een stukje vinniger, de Superb met 120 pk had andere troeven: bezadigder, maar ruimer, stiller en comfortabeler. Bovendien vind ik hem persoonlijk ook mooier. Het is, binnen hetzelfde budget, gewoon een auto van een categorie hoger. Die afweging heb ik gemaakt, en dus gekozen voor de Superb. Liefhebber van auto's hoeft dus niet steeds synoniem te zijn voor snelheid en prestaties, er kunnen tal van andere belangrijke factoren meespelen.

Leave a comment:

Working...
X