Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Stop de persen! Hier rijdt de gefacelifte BMW M3 Coupé! Wat er nieuw is? Bijna niets…alleen met de achterlichten doet de M3 mee met zijn mindere coupébroers, die binnenkort met een opgewaardeerd front en nieuwe achterlichten leverbaar wordt.
De BMW 3-serie Coupé en Cabriolet krijgen een facelift, de achterlichten worden anders van vorm en ook de voorkant ziet er weer fris uit met andere koplampen, gewijzigde nieren en andere bumpers. Zoals in het verleden wel vaker met M3’s gebeurde, de E30 M3 kreeg eind jaren tachtig bijvoorbeeld niet de grote achterlichten, doet ook de huidige M3 Coupé niet helemaal mee met de facelift.
Alleen de achterlichten worden vervangen door nieuwe units met LED-techniek. Geen belangrijk nieuws, maar omdat het een M3 betreft wel lekker om de laatste werkdag van de week mee in te luiden!
Ik hoop dat ze de corona ringen zo laten ipv die LED toestanden
Ja, die zullen wel zo blijven, maar ik dacht dat de lenzen een beetje anders waren. Ik kan mij ook vergissen. Ze lijken alleszinds zeer sterk op de oude.
Ik kan maar niet wennen aan dat bult op de motorkap
Kun je een m3 ook met een gewone motorkap krijgen of is het de motor die te hoog staat waardoor ze genoodzaakt zijn
Is het nu styling of niet vraag ik me af
Ja, die zullen wel zo blijven, maar ik dacht dat de lenzen een beetje anders waren. Ik kan mij ook vergissen. Ze lijken alleszinds zeer sterk op de oude.
Dat zou stom zijn hè, konden ze beter gewoon de lichten van de gewone coupé facelift erin steken.
Bij de E46 M3 facelift waren de voorlichten ook ongewijzigd.
Want als er een BMW plakkert op zit koopt iedereen het toch wel.
Nu ben ik jullie een beetje aan het dollen. BMW heeft weldegelijk wat nieuws bedacht, maar dit is niet specifiek aan de competition voorbehouden. Om ook de sportieve gebakjes wat zuiniger/duurzamer/groener te maken monteert BMW op alle M3’s nu standaard Efficient Dynamics. Simpel gezegd heeft de gepeperde 3 nu ook een start-stop systeem. Heel lekker voor de medeweggebruikers, om hem iedere keer weer aan en uit te zetten voor het stoplicht. Echt veel uitmaken in verbruik doet het echter niet. Nouja, wel op papier natuurlijk, de handgeschakelde versie vebruikt nu slechts 12,7 l/100km (11,5 l/100km voor de DCT).
Het competition pakket betekent vooral: meer carbon en minder uitstraling. Het pakket bestaat uit spoilers voor, spoilers achter en koele racevelgjes. Dit is natuurlijk ook allemaal achteraf op iedere andere willekeurige M3 te zetten, en dat wil BMW ook best voor je doen. Een GTS wordt het er echter niet mee. Verder zijn er nieuwe LED-achterlichten met rooie kappen gemonteerd, en ligt de auto 10mm dichterbij het asfalt. Ik blijf bij mijn standpunt: de enige optie die je aan moet vinken bij een M3 is Dakar Yellow.
De velgen komen no way near de vette "stance" van de erg diepe 19" CS(L)"s op de E46 M3 met Competition Pack en vooraan lijkt 'ie zelfs belachelijk smal te staan (de wielkas heeft de proporties van een huifkar over 't voorwiel). En 10 mm lager tegen de grond? Dat ding ziet eruit alsof 'ie de (niet meer bestaande) optie "Höherlegungsfahrwerk" (in België heette dat "tropenuitvoering") heeft!
Snel een GTS produceren in 99 exemplaren, en daarna snel wat carbon spul op die kar gooien, en de mensen zullen ons wel vergeven dat we geen voor iedereen bereikbare CSL maken. Mis poes, BMW.
En dan nog, laat me in dat segment shoppen en 't wordt een M3 met Competition Pack, hoor. RWD + manuele bak beste compromis tussen doordeweeks comfortcruisen en circuitknallen in 't weekend, naar mijn mening.
Ook BMW’s snelste machines profiteren van het EfficientDynamics-porgramma. Zo beschikt de M3 voortaan over start-/stoptechniek, ook wanneer die is uitgerust met de DCT met dubbele koppeling. Bovendien is er nu een Competition Package leverbaar.
Dat er wat veranderingen voor de M3 op stapel stonden werd onlangs al duidelijk. We zagen een witte Coupé rijden met andere achterlichten. Dat is een van de wijzigingen waarmee de M3 zijn leven verder gaat. Door de 420 pk sterke bolide te voorzien van start-/stoptechniek neemt het verbruik met 8 procent af. Dat betekent dat de M3 24 gram minder CO2 per kilometer uitstoot.
Verder werkt alleen bij de hybride versies van de X6 en de 7-serie de start-/stoptechniek in combinatie met een automatische transmissie. Bij alle andere BMW’s, behalve de M3 dus, is dat niet het geval.
Best bizar om het bij auto’s als de M3 over zulke cijfers te hebben maar daar ontkomen we nu eenmaal niet meer aan anno 2010. Dus je wilt weten hoe zuinig zo’n M3 met start-/stoptechniek is? Gemiddeld verbruik de M3 Coupé met zeventraps DCT 11,2 liter benzine per 100 kilometer. Voor de handbak geeft BMW 12,4 liter op. Deze cijfers zijn voor de sedan hetzelfde, de M3 Cabrio DCT neemt volgens de fabriek genoegen met gemiddeld 11,5 liter per 100 kilometer. Bij de handbak is dat 12,7 liter.
Er komt overigens ook een Competition Package (foto’s) beschikbaar. Dan ligt de M3 10 mm dichter bij het asfalt en hij staat op 19 inch wielen met Y-spaakdesign.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
't Is smaak, natuurlijk. Ik vind ze veel beter bij de M3 passen, de 19" zijn veel te shiny, teveel pimp. Maar niettemin knappe velgen. Lijken hard op de 19" bij de E46, waar ik ze (itt tot de E90ev) niet kon smaken. Nu vind ik de 18" op de E90ev veel te klein.
Zoals hier op de foto alvast mijn voorkeur. En nog een setje 20" CH-R erbij.
Comment