Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Tesla het nieuwe BMW?

    Links blijven rijden met als bedoeling iemand te dwingen rechts voorbij te steken en dan zelf gaan versnellen om het te verhinderen ?

    How low can you go?

    om maar de zwijgen over de nummerplaten "shhhhhhtt" "be quiet" "no noise" dan kan ik het niet laten om even tot 8000 rmp te gaan

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
    die I3 heeft dik geluk dat er een BMW logo ophangt, anders kocht niemand dat.
    Design, range, het trekt al op geen kl*ten.
    True, maar batterijpakket van de i3 (en i8 ook) is pak geavanceerder dan dat van de Model S. Ook niet meer dan normaal, we staan nu al een paar jaar verder in de ontwikkeling. Ik vraag me ook af wanneer Tesla met een opvolger zou komen voor de Model S, of wanneer ze betere batterijpakketten gaan leveren. Misschien gebeurd dit pas als hun gigafactory af is.

    Leave a comment:


  • BARTVDS
    replied
    [QUOTE=SUpermasj;5592572]En met die i3 haal je in de winter als het echt koud is nog geen 150 km. Vele gebruikers zitten bij echt koud weer eerder aan 100 km. Dus niet te vergelijken. Het is uiteindelijk een stadswagen,meer niet. Dan lijkt op dat punt de veel duurdere Tesla heel wat meer geslaagd. Niet dat de i3 echt goedkoop is trouwens, toen ik na mijn testrit even overwoog een i3 te kopen,zat ik aan 55 000 EUR voor een goed uitgerust exemplaar (Rex included) en BMW geeft zo goed als geen korting op de i3. Na het enkele weken volgen van een internationaal i3-gebruikersforum was mijn interesse helemaal weg (toch ook redelijk wat problemen)



    die I3 heeft dik geluk dat er een BMW logo ophangt, anders kocht niemand dat.
    Design, range, het trekt al op geen kl*ten.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    Dat klopt. Je rijdt inderdaad stukken rustiger, nu je weet welke power je onder je stroompedaal steken hebt.

    Wat ook leuk is, is op de autosnelweg tuffen aan 120-130 km/u naast een andere auto, tot er een johnny met veel haast tegen je achterbumper komt kleven. Vervolgens ga je hoffelijk naar de middenstrook, en stamp je het stroompedaal in. Je ziet de johnny haast ter plaatse trappelen, en van zodra de eerste voorligger in beeld komt, ga je er weer netjes aan 120 naast gaan rijden, en je wacht de aanstormende johnny af...
    vind dat soort reacties eigenlijk niet veel volwassener dan dat van die aanstormende johnny zelf ma kom..
    plezant zal het wel zijn

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
    Heeft iemand met een tesla P85 ook bij mij gedaan een paar dagen geleden op de A12. Links blijven plakken om mij uit te dagen. Eens hij aan de kant ging trapte hij ook even door. Nadat hij gezien en vooral gehoord had, wat naast hem stond ging hij toch netjes 120 terug rijden
    Tesla het nieuwe BMW?

    Links blijven rijden met als bedoeling iemand te dwingen rechts voorbij te steken en dan zelf gaan versnellen om het te verhinderen ?

    How low can you go?

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    Dat klopt. Je rijdt inderdaad stukken rustiger, nu je weet welke power je onder je stroompedaal steken hebt.

    Wat ook leuk is, is op de autosnelweg tuffen aan 120-130 km/u naast een andere auto, tot er een johnny met veel haast tegen je achterbumper komt kleven. Vervolgens ga je hoffelijk naar de middenstrook, en stamp je het stroompedaal in. Je ziet de johnny haast ter plaatse trappelen, en van zodra de eerste voorligger in beeld komt, ga je er weer netjes aan 120 naast gaan rijden, en je wacht de aanstormende johnny af...
    Mm... Hoe meer power hoe rustiger? Neen toch niet.

    Ik rijd rustiger met een 60pk auto dan met 300pk. Gewoon omdat die laatste er ietsje sneller van doorgaat

    Van het johny-verhaal zie ik het nut niet in eerlijk gezegd. Lijkt met normaal dat wanneer je aan 120 zit te taffelen je ook gewoon opzij gaat als er iemand aan 150 aankomt.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    Dat klopt. Je rijdt inderdaad stukken rustiger, nu je weet welke power je onder je stroompedaal steken hebt.

    Wat ook leuk is, is op de autosnelweg tuffen aan 120-130 km/u naast een andere auto, tot er een johnny met veel haast tegen je achterbumper komt kleven. Vervolgens ga je hoffelijk naar de middenstrook, en stamp je het stroompedaal in. Je ziet de johnny haast ter plaatse trappelen, en van zodra de eerste voorligger in beeld komt, ga je er weer netjes aan 120 naast gaan rijden, en je wacht de aanstormende johnny af...
    Heeft iemand met een tesla P85 ook bij mij gedaan een paar dagen geleden op de A12. Links blijven plakken om mij uit te dagen. Eens hij aan de kant ging trapte hij ook even door. Nadat hij gezien en vooral gehoord had, wat naast hem stond ging hij toch netjes 120 terug rijden

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
    ik ben geen duitse premium fan
    maar je moet hier nu ook niet zitten onzin verkopen..
    bmw i3 bestaat opeens niet meer opeens? ja die bestaat ook zonder motorke hoor...

    en een prima product van een beginnend bedrijf...
    dat hoorde je niet bij dacia enkele jaren geleden, tesla vraagt direct de hoofdprijs, het mag dan ook wel beetje ok zijn...
    De i3 is een volledige andere klasse, model S is eerder concurrent van een 7 en een i3 eerder van.. Een 2 active tourer of zo? De tesla is correct geprijsd als je ziet wat hij geeft van ruimte, looks, prestaties e.d. Ik wil wel eens zien wat een elektrische A8 zal kosten

    En dacia is geen nieuwe fabrikant he, dat is gewoon renault met een ander logo...
    Last edited by CaliforniaDream; 19/05/2015, 09:53.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    @swa : rijd je rustiger met de tesla? Ik rijd tegenwoordig constant 150-160 met pieken tot 200+ ( vooral wanneer ik s nachts rijd en dat is quasi dagelijks )

    Ik vermoed dat je met een tesla misschien wel rustiger gaat rijden? Of heb ik het mis
    Dat klopt. Je rijdt inderdaad stukken rustiger, nu je weet welke power je onder je stroompedaal steken hebt.

    Wat ook leuk is, is op de autosnelweg tuffen aan 120-130 km/u naast een andere auto, tot er een johnny met veel haast tegen je achterbumper komt kleven. Vervolgens ga je hoffelijk naar de middenstrook, en stamp je het stroompedaal in. Je ziet de johnny haast ter plaatse trappelen, en van zodra de eerste voorligger in beeld komt, ga je er weer netjes aan 120 naast gaan rijden, en je wacht de aanstormende johnny af...

    Leave a comment:


  • K2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    En waarom is deze wagen niet geschikt als gezinswagen? Omdat de kofferruimte maar 745 liter bedraagt?
    Omdat ik, zolang de kinderen thuis wonen, regelmatig met het gezin onderweg ben, al dan niet volgeladen, mogelijk ook met dakkoffer en/of met 4 fietsen op de trekhaak...
    De Tesla is hiervoor niet meteen een handig alternatief.
    Ik verwacht trouwens ook dat er binnen een paar jaar een wat bredere keuze gaat zijn en dat is altijd interessant.

    Leave a comment:


  • BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
    ik ben geen duitse premium fan
    maar je moet hier nu ook niet zitten onzin verkopen..
    bmw i3 bestaat opeens niet meer opeens? ja die bestaat ook zonder motorke hoor...
    En met die i3 haal je in de winter als het echt koud is nog geen 150 km. Vele gebruikers zitten bij echt koud weer eerder aan 100 km. Dus niet te vergelijken. Het is uiteindelijk een stadswagen,meer niet. Dan lijkt op dat punt de veel duurdere Tesla heel wat meer geslaagd. Niet dat de i3 echt goedkoop is trouwens, toen ik na mijn testrit even overwoog een i3 te kopen,zat ik aan 55 000 EUR voor een goed uitgerust exemplaar (Rex included) en BMW geeft zo goed als geen korting op de i3. Na het enkele weken volgen van een internationaal i3-gebruikersforum was mijn interesse helemaal weg (toch ook redelijk wat problemen)

    en een prima product van een beginnend bedrijf...
    dat hoorde je niet bij dacia enkele jaren geleden, tesla vraagt direct de hoofdprijs, het mag dan ook wel beetje ok zijn...
    Volgens mij is het nog steeds verreweg de goedkoopste elektrische wagen waar je probleemloos meer dan 250 km kan rijden, met 5 inzittenden en een grote koffer. Ohh, wacht, het is de enigste...

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    Tesla kan vragen wat ze willen, ze hebben een monopolie. En zolang er klanten zijn zit alles snor

    @swa : rijd je rustiger met de tesla? Ik rijd tegenwoordig constant 150-160 met pieken tot 200+ ( vooral wanneer ik s nachts rijd en dat is quasi dagelijks )

    Ik vermoed dat je met een tesla misschien wel rustiger gaat rijden? Of heb ik het mis

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Bizar dat er zoveel zitten te bashen op een Model S. Het is en blijft een prima product. Zeker voor een beginnend bedrijf. Trouwens, de duitse drie doen het niet veel beter met hun elektrische auto. Oh wacht, die hebben er geen...
    ik ben geen duitse premium fan
    maar je moet hier nu ook niet zitten onzin verkopen..
    bmw i3 bestaat opeens niet meer opeens? ja die bestaat ook zonder motorke hoor...

    en een prima product van een beginnend bedrijf...
    dat hoorde je niet bij dacia enkele jaren geleden, tesla vraagt direct de hoofdprijs, het mag dan ook wel beetje ok zijn...

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Bizar dat er zoveel zitten te bashen op een Model S. Het is en blijft een prima product. Zeker voor een beginnend bedrijf. Trouwens, de duitse drie doen het niet veel beter met hun elektrische auto. Oh wacht, die hebben er geen...

    Leave a comment:


  • BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
    Als ik een keer geen gezinswagen meer nodig heb, dan zie ik deze zitten.
    Bandenslijtage is hierbij zowat het laatste waar ik dan aan zou denken. Mijn simpele V70 heeft er vorige zomer ook een set voorbanden doorgejaagd op minder dan 20.000 km.
    En waarom is deze wagen niet geschikt als gezinswagen? Omdat de kofferruimte maar 745 liter bedraagt?

    Leave a comment:


  • K2
    replied
    Als ik een keer geen gezinswagen meer nodig heb, dan zie ik deze zitten.
    Bandenslijtage is hierbij zowat het laatste waar ik dan aan zou denken. Mijn simpele V70 heeft er vorige zomer ook een set voorbanden doorgejaagd op minder dan 20.000 km.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Dat is flink gereden!

    Heb je een snelle laadpaal?
    Een Nexxtender van Powerdale. Levert een kleine 50 km/uur op. Volstaat ruimschoots voor mijn dagelijks woon-werkverkeer en het occasionele weekenduitstapje.

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Hoe is het met de betrouwbaarheid gesteld, en je bandenslijtage?
    Ik heb er al anderen gehoord die toch regelmatig beroep moeten doen op service. En een setje achterbanden er door op 10.000km (met veel fun...).
    Ben tot nu toe tweemaal in het Service Center geweest: in november om mijn winterbanden te laten monteren, en in april om terug mijn zomerbanden erop te zetten. Geen van beide sets vertoont veel slijtage tot op heden. Zij die al moeten vervangen na 10.000 km moeten inderdaad hééééééél veel fun gehad hebben...

    Leave a comment:


  • Tommie1
    replied
    Dat is flink gereden!

    Heb je een snelle laadpaal?
    Hoe is het met de betrouwbaarheid gesteld, en je bandenslijtage?
    Ik heb er al anderen gehoord die toch regelmatig beroep moeten doen op service. En een setje achterbanden er door op 10.000km (met veel fun...).

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
    Als je prijs-kwaliteit vergelijkt met de Duitsers betaal je minstens 20k teveel voor het basis-model. Met 20k kan ik heel wat brandstof en belasting betalen... .
    Tja, die Duitsers. Na meer dan een miljoen kilometer en 35 jaar rijervaring met respectievelijk VW, Mercedes, Porsche en Audi kan ik er van meespreken (denk ik toch, in alle bescheidenheid). En zelfs al betaalde ik 50k teveel voor de P85+ versie, dan nog is het me - na 40.000 elektrische km in 15 maanden - elke k meer dan waard.

    Leave a comment:


  • Alfa-Beemer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    Je kunt inderdaad wel een bus kopen om eraan over te houden, maar mits wat zorgvuldig management...
    Als je prijs-kwaliteit vergelijkt met de Duitsers betaal je minstens 20k teveel voor het basis-model. Met 20k kan ik heel wat brandstof en belasting betalen... .

    Leave a comment:

Working...
X