Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 2019

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kefkie
    replied
    Verstappen

Leave a comment:

• Schnippy
    replied
    Je kan intrinsiek snel zijn maar in duel gaan en andere passeren dat vergt ook enige skills en daarin was Senna wel top, Grosjean dan weer flop terwijl hij wel snelheid heeft.

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Piloten met elkaar vergelijken blijft sowieso altijd moeilijk hé? Het materiaal en de periode is nooit vergelijkbaar.

Zelf ook altijd een enorme Senna fan geweest, omdat ik het ook altijd meer heb voor het buikgevoel dan voor de rede.

Dat is ook precies wat er momenteel een beetje ontbreekt in de F1, vind ik...een beetje lekkere smeerlapperij ;-)

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Maar Hakkinen was cool, Senna was warm. Hakkinen versloeg simulators, Senna versloeg zijn tegenstanders en verwarmde de harten van iedereen :-)
    Hakkinen heeft 2 titels - en bvb D. Hill ook 1 - enkel omdat de spoeling in die periode zeer dun was. Geen Lauda, Prost, Senna, Piquet of Mansell meer, en nog geen Alonso, Vettel of Hamilton. Enkel dankzij Schumi's crash, waardoor die 6 races miste, heeft de Fin zijn 2e titel kunnen binnenhalen. Staat bij mij niet heel hoog aangeschreven hoor, niet dat ik de woorden van die mannen betwijfel natuurlijk, hun data zullen er wel zijn :-)

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Als piloot komt het er ook vaak op neer om op het juiste moment op de juiste plaats te zijn hé?

Ik denk dat in het wereldje niemand twijfelt aan de intrinsieke kwaliteiten van Vandoorne, maar hij heeft zijn F1 debuut verkloot door op dat moment in de verkeerde stal met de verkeerde team mate te zitten, vrees ik.

Ik heb zo ooit eens de gelegenheid gehad om de Mclaren fabrieken te bezoeken in Woking. Nog voor ze naar hun super plant gingen, die toen in aanbouw was.
    Daar hebben ze zo data van alle simulaties die de verschillende piloten over de verschillende periodes bij elkaar gereden hebben.
    Pas dan kan je écht vergelijken natuurlijk.
    Mika Hakinnen stond bij hen met stip op één als best ever driver. Boven Senna, die als tweede stond.
    Om het met hun eigen woorden te zeggen. "Mika was the one guy that could even beat te best simulations".

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
    Sterke prestatievan Vandoorne in 24h Le mans. Hopen dat hij in de Formula E ook zich nog positief kan tonen.
    Die heeft de smaak te pakken,die gaan we nog vaak in endurance races zien. Hoort hem wel in thuis,heeft verdorie 10 van de 24uren gereden op een geschift hoog tempo.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Leave a comment:

• Schnippy
    replied
    Sterke prestatievan Vandoorne in 24h Le mans. Hopen dat hij in de Formula E ook zich nog positief kan tonen.

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Sowieso blijkt een autofilm maken altijd heel moeilijk blijkbaar. Om snelheid echt in beeld te brengen, dat is niet makkelijk.

Le Mans en Days of thunder zijn wat dat betreft mooie uitzonderingen, vind ik.

Leave a comment:

• Schnippy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Zeer moeilijk karakter volgens mij, maar dat maakte hem tot één van de beste piloten ooit wsl....

Jammer dat de film over zijn leven zo slecht gemaakt is. Dat moet mss nog maar's over gedaan worden door een goede regisseur.

RIP
    Hm vond die nogthans niet slecht... RIP.

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Zeer moeilijk karakter volgens mij, maar dat maakte hem tot één van de beste piloten ooit wsl....

Jammer dat de film over zijn leven zo slecht gemaakt is. Dat moet mss nog maar's over gedaan worden door een goede regisseur.

RIP

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Over de doden niets dan goed...
    Als sportman verdient hij alle respect.
    KLIK

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Wat het toen vooral spectaculair maakte IMO waren , hoe jammer ook, de veel zwaardere ongevallen en het grotere risico.
    Als er toen iemand van de baan ging, schoot hij er meestal ook wel iets bij in. In het ergste geval zijn leven.
    Niki Lauda overleden, RIP beste mens...altijd enorm veel respect voor je gehad als mans en als sportman

De Oostenrijkse voormalige Formule 1-coureur Niki Lauda is gisteren op zeventigjarige leeftijd overleden. Dat bevestigt zijn arts Walter Klepetko deze nacht aan het Duitse persbureau DPA. Lauda, die drie keer wereldkampioen werd bij de Formule 1, werd zeventig jaar.

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Ik kijk al zo'n beetje 35 jaar, en eerlijk gezegd, er wordt vaak euforisch gedaan over oude races, maar op een enkele uitzondering na, was het toen ook vaak van't zelfde hoor. Eén merk wat er bovenuit stak (Lotus JPS, Ferrari, Marlboro Mclaren...) en daarna een pak mindere goden.

Over het feit dat er niet kon ingehaald worden, werd er ook in de jaren 70 en 80 al geklaagd.

Wat het toen vooral spectaculair maakte IMO waren , hoe jammer ook, de veel zwaardere ongevallen en het grotere risico.
    Als er toen iemand van de baan ging, schoot hij er meestal ook wel iets bij in. In het ergste geval zijn leven.

De moderne F1 is mss net iets te complex geworden om de nuances nog goed in beeld te brengen, maar voor een die hard petrolhead blijft het de snelste raceklasse ter wereld hé?

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Ik. Ik mis geen enkele race. Soms kijk ik uitgesteld (en vermijd ik alle nieuws, sociale media,...). Maar ik kijk altijd.

Ik geniet van meerdere dingen. Perfecte strategieën, een team dat perfectie benaderd in uitvoering, rijders zien pushen, achterhoedegevechten,...

Er is nog VEEL nodig eer ik niet meer zal kijken...

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Zandvoort wordt zowiso treintje rijden.

Al zijn daar wel mooie uitremzones voor gewone auto's tijdens trackdays. Voor gewone auto's is dat een fijn circuit. Leuker dan Zolder of Mettet imo.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Heel Nederland zo'n beetje denk ik ;-)
    En ook daar roepen ze dat het te saai aan het worden is.

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Heel Nederland zo'n beetje denk ik ;-)

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Kijkt er uberhaupt nog iemand naar dit saaie circus?

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Zandvoort terug op de F1 kalender.
    Wat geld al niet vermag natuurlijk, maar mijns inziens weer zo'n circuit waar het treintje rijden wordt met een moderne F1 auto

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Inderdaad, de pickorde werd daar eventjes pijnlijk duidelijk gemaakt. En Gasly gaat zijn tenen toch ook mogen uitkuisen om id buurt van Verstappen te geraken, lijkt wel.

Bottas zat duidelijk met een aantal onverwerkte frustraties aan zijn commentaar na de race te horen

Sowieso blijft Melbourne altijd een speciale race op de kalender, die niet altijd de juiste waardeverhoudingen weergeeft.
    Maar feit is wel, dat Mercedes behoorlijk verstoppertje gespeeld heeft id winter.

Leave a comment:

Working...
X