Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes Claes Tienen mijn nachtmerrie voor de volgende 5 jaar ?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• A160
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Buiten jou en A160 ken ik eigenlijk niemand die erom geeft, toch niet in mijn omgeving.
    En ik rij geen lease meer .

Ik ga ook bij Ghistelinck, in hun vestiging in Moeskroen. De kleinste en oudste garage van de groep.
    Geen reden tot klagen. Enige wat je zou kunnen zeggen, is dat de tijd er bleef stilstaan, ergens kort na de lancering van de W124.

Laatste keer had ik een afspraak geboekt via MercedesMe. Maandagmorgen om 8u. Blijkt dat het atelier op maandag pas om 9u open gaat. De app is daar blijkbaar niet op voorzien. Afspraak was dan ook niet zichtbaar in hun systeem.
    Niet de fout van de garage, wel van het merk/invoerder/...
    Desalniettemin ben ik toch geholpen geweest, en tegen 8.45 was ik op weg naar kantoor.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    is niet weinig maar koop je zelf die auto betaal je dat per jaar aan onderhoud, verz en tax

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    in die mate wel dat ze een deel zelf moeten betalen uiteindelijk op het einde van de rit, maar das een forfait max 2.5 % op zoiets, weegt niet op tegen het gemak uw geen reet moeten aantrekken van uw kar
    Ik moet 35% van de franchise zelf dokken, en die franchise is per schade 2,5% van de nieuwwaarde van de wagen.

In het geval van dat 500C’tje zit je dus met een eigen risico van 35% van 450 euro (zo’n 160 euro dus), wat heel goed meevalt als je een zwaar ongeval hebt. Bij teruggave van de wagen kan je echter verantwoordelijk gesteld worden voor maximaal 37 (!) keer dat bedrag (een per schade).

Het is dus in je eigen voordeel normaal met de wagen om te gaan.

Ik moet er nog bijvertellen dat normale gebruikssporen zoals steenslag, maximaal 3 kleine krassen (kleiner dan een kredietkaart), 1 schade per velg,... niet betaald hoeven te worden.

De collega waar ik het hierboven over had mocht 1070 euro zelf dokken voor de vorige wagen, waar ze minder dan een jaar mee gereden heeft.

Afleren is moeilijk, blijkbaar.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    jocar, en dat mag en das leuk en dat heelt

forum

Leave a comment:

• timothy
    replied

Mja... nu je’t zegt.

ik heb 1 collega, nieuwe lease.Skoda Octavia Combi automaat, zo’n leuk wagentje. Mogen mee rijden als hij 300km had. Nu heeft hij pakweg 6000 km op 3 maanden, en we nicknamen hem ‘vuilbak GTI’. Ik zweer het je, je houdt het niet mogelijk wat voor rommel er in ligt (broodje half opgegeten van 3 weken oud, minstens 50 parkeertickets, oude McDo half opgegeten, 10 paar schoenen (geteld!), een onesie, vuile en propere kleren, een halfvolle PMD-zak, hondenhaar met hopen, 12 lege flessen cava,...). En ik wou meerijden onlangs achter een broodje, ze moest letterlijk 5 minuten rommel uit het voorcompartiment halen zodat de passagierszetel vrij was. Meestal is het een eenzitter...

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Vermits hier al een topic over bestaat zal ik mijn nare ervaring bij deze garage ook maar eens opschrijven, was wel filiaal Sint-Truiden maar dat maakt niet veel uit veronderstel ik.

Na groep Jam de 2de dealer waar ik als privé eigenaar nooit nog een auto van mijn lievelingsmerk zal kopen. De meeste MB dealers zijn enkel nog geïnteresseerd in leaserijders die weinig of geen vragen stellen.

Nieuwe A-klasse in gebruik genomen in augustus in belabberde omstandigheden. Een uur voor aflevering werd mijn auto beschadigd door het verwijderen van hun reclame sticker op de bumper terwijl ik uitdrukkelijk al van bij bestelling en later zeker nog 5X gevraagd had om er geen sticker op te plakken. Gevolg, bumper moest al gespoten worden voor ik de auto in bezit had. Dit is voor mij geen nieuwe auto meer!!

Zelf moeten vragen achter mijn factuur en andere ontbrekende documenten.

Onvoldoende of geen kennis van het Mbux systeem, heb het zelf allemaal mogen uitzoeken.

Bij bestelling in mei werd mij ook niet gezegd dat de essentiële zaken op de Mercedes Me app betalend geworden zijn en dat er na 3 jaar ook voor andere belangrijke dingen (Linguatronic, Live Traffic, kaartupdates enz) een abo zal moeten betaald worden.

Ik heb ook nog altijd recht op 300€ cashback van hun Finance afdeling omdat ik de MB-AXA verzekering en het DSI systeem genomen heb. Zou eind augustus betaald worden en het jaar is om. Moet zelf overal achter vragen om dan met veel moeite iets te weten te komen. Klantvriendelijkheid is anders!

Deze nare ervaring is voor mij niet voor herhaling vatbaar.

Enig lichtpuntje misschien is dat verkoper Randy echt wel zijn best gedaan heeft om mij bij te staan maar bij zoveel incompetentie is iedereen machteloos.

Efkes quoten op deze nieuwe pagina zodat het hopelijk vaak gelezen wordt. Heb mijn frustratie 5 maanden beheerst en moet nog enkele reviews schrijven

Leave a comment:

• bobo
    replied
    in die mate wel dat ze een deel zelf moeten betalen uiteindelijk op het einde van de rit, maar das een forfait max 2.5 % op zoiets, weegt niet op tegen het gemak uw geen reet moeten aantrekken van uw kar

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ik heb me dus altijd afgevraagd, geeft een leaserijder dan niet om zijn wagen?
    Buiten jou en A160 ken ik eigenlijk niemand die erom geeft, toch niet in mijn omgeving.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    mijn auto's rijden in apen en op de parking van de aldi, rondomrond gedeukt, ik maak mij daar niet meer druk in, het heeft toch geen zin, als ik hem niet was zie ik het minder

neemt niet weg dat ik uw razernij wel snap, daar niet van
    de realiteit is zwaar
    Last edited by bobo; 26/12/2018, 18:14.

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    mag niet maja zo werkt dat he jocar...op uwe leeftijd mag je dat al weten, verkopers klappen niet met uitvoerend personeel en vice-versa (da was in uw bedrijf ni anders, kop weet niet hoe het lijf marcheert)
    Ik heb het minstens 5 keer gevraagd (de dag ervoor nog) en 5 keer werd mij bevestigd dat alles doorgegeven was aan de afleveringsdienst, ze moesten het alleen maar aflezen. Als ik ergens bijna 40k neerdok voor een auto is toch het minste dat ik mag verwachten dat ze doen wat ik vraag. Aan hun concurrentie of andere hautaine problemen heb ik dan echt wel het sch**t bobo.
    Het moest jouw auto maar eens zijn, benieuwd!

Ik zal het hun NOOIT vergeven

Leave a comment:

• timothy
    replied
    alle 3, de mensen wouen een speciale behandeling, ts, streamlines klant en jocar (geen sticker)

das in zo'n fabriek niet mogelijk, tenzij je nog een mercedesgarage zou vinden waar de baas zelf werkt, verkoper kan iets beloven - mag niet maja zo werkt dat he jocar...op uwe leeftijd mag je dat al weten, verkopers klappen niet met uitvoerend personeel en vice-versa (da was in uw bedrijf ni anders, kop weet niet hoe het lijf marcheert)

in mijn multinational werken minder mensen als in garage rietje bvb, werknemers weten niet alles en zijn ni perfect van àlles op de hoogte, de auto's komen binnen en dat moet vooruit gaan
    winstmarges zijn al lang niet echt gigantisch meer, er moeten +150 gezinnen gevoed worden, concurrentie is moordend

geldt trouwens ni alleen voor benz wat ik hier pen
    Zit wel iets in...

Leave a comment:

• timothy
    replied

Idd, neem die leasekletten daar weg en het zou veel minder zijn met hun arrogantie

Nuja, ik heb mijn lesje wel geleerd ondertussen. Mijn volgende komt van een kleine verdeler of uit het buitenland.
    Ik heb me dus altijd afgevraagd, geeft een leaserijder dan niet om zijn wagen?

Ik zou niets minder verwachten bij de aflevering van een privé nieuwe wagen dan van een leasingwagen...

Leave a comment:

• bobo
    replied
    alle 3, de mensen wouen een speciale behandeling, ts, streamlines klant en jocar (geen sticker)

das in zo'n fabriek niet mogelijk, tenzij je nog een mercedesgarage zou vinden waar de baas zelf werkt, verkoper kan iets beloven - mag niet maja zo werkt dat he jocar...op uwe leeftijd mag je dat al weten, verkopers klappen niet met uitvoerend personeel en vice-versa (da was in uw bedrijf ni anders, kop weet niet hoe het lijf marcheert)

in mijn multinational werken minder mensen als in garage rietje bvb, werknemers weten niet alles en zijn ni perfect van àlles op de hoogte, de auto's komen binnen en dat moet vooruit gaan
    winstmarges zijn al lang niet echt gigantisch meer, er moeten +150 gezinnen gevoed worden, concurrentie is moordend

geldt trouwens ni alleen voor benz wat ik hier pen

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bölle Bekijk Berichten
    verder zijn de duitsers enkel goed voor leasing rijders, particuliere klant is geen prio voor die garages
    Idd, neem die leasekletten daar weg en het zou veel minder zijn met hun arrogantie

Nuja, ik heb mijn lesje wel geleerd ondertussen. Mijn volgende komt van een kleine verdeler of uit het buitenland.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Is thans logisch dat jij betaald om hun werkplaats te gebruiken!
    Anders ga ik altijd ginder mijnen auto doen, en pak ik men eigen materiaal wel mee hoor

verder zijn de duitsers enkel goed voor leasing rijders, particuliere klant is geen prio voor die garages
    maarja, de meeste willen groot de dikke nek uithangen en dan heb je pech hé

en ohja, wat een ramp! 40 km gereden... amai nog niet, een auto dient om in de garage stik te staan hé

Leave a comment:

• Streamline
    replied
    Het lijkt overal wel iets bij Mercedes. Ik heb een klant bij Ghistelinck in Kuurne die een E break van 60k had gekocht. Ik moest er een lakcoating gaan aanbrengen voor aflevering. Eerst wou men mij niet toelaten alvorens ik 250 EUR ging betalen voor gebruik van hun werkplaats (terwijl ik niks nodig had, ik had alles zelf mee). Na een telefoontje van de eigenaar mocht ik toch de coating aanbrengen zonder betalen. Na 400 km barst de voorruit van de wagen zonder verklaarbare reden. Terug binnen bij Mercedes voor een nieuwe voorruit, en ze krijgt de wagen terug met groene lijmresten op haar dakhemel en een stuk uit haar dashboard (vermoedelijk van uit te schieten met een schroevendraaier). Resultaat: de wagen een week kwijt voor een nieuw dashboard. Bij ophaling blijkt de binnenkant van de wagen zo vuil als iets, men had zelfs geen moeite gedaan om de wagen es te stofzuigen na het monteren van een nieuw dashboard...

Diezelfde garage heeft bij een kameraad een nieuwe A45 afgeleverd met bepaalde bestelde opties die er bij aflevering niet opzaten en met 40 km op de teller van hem te verrijden tussen locaties zonder dat de eigenaar hiervan wist.

Leave a comment:

• Jocar
    replied

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Vermits hier al een topic over bestaat zal ik mijn nare ervaring bij deze garage ook maar eens opschrijven, was wel filiaal Sint-Truiden maar dat maakt niet veel uit veronderstel ik.

Na groep Jam de 2de dealer waar ik als privé eigenaar nooit nog een auto van mijn lievelingsmerk zal kopen. De meeste MB dealers zijn enkel nog geïnteresseerd in leaserijders die weinig of geen vragen stellen.

Nieuwe A-klasse in gebruik genomen in augustus in belabberde omstandigheden. Een uur voor aflevering werd mijn auto beschadigd door het verwijderen van hun reclame sticker op de bumper terwijl ik uitdrukkelijk al van bij bestelling en later zeker nog 5X gevraagd had om er geen sticker op te plakken. Gevolg, bumper moest al gespoten worden voor ik de auto in bezit had. Dit is voor mij geen nieuwe auto meer!!

Zelf moeten vragen achter mijn factuur en andere ontbrekende documenten.

Onvoldoende of geen kennis van het Mbux systeem, heb het zelf allemaal mogen uitzoeken.

Bij bestelling in mei werd mij ook niet gezegd dat de essentiële zaken op de Mercedes Me app betalend geworden zijn en dat er na 3 jaar ook voor andere belangrijke dingen (Linguatronic, Live Traffic, kaartupdates enz) een abo zal moeten betaald worden.

Ik heb ook nog altijd recht op 300€ cashback van hun Finance afdeling omdat ik de MB-AXA verzekering en het DSI systeem genomen heb. Zou eind augustus betaald worden en het jaar is om. Moet zelf overal achter vragen om dan met veel moeite iets te weten te komen. Klantvriendelijkheid is anders!

Deze nare ervaring is voor mij niet voor herhaling vatbaar.

Enig lichtpuntje misschien is dat verkoper Randy echt wel zijn best gedaan heeft om mij bij te staan maar bij zoveel incompetentie is iedereen machteloos.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Jamaar ik geef het zo snel niet op .... Een verloren veldslag is geen verloren oorlog ;-) die mannen krijgen nu de kans om met een schone lei te beginnen en dan is het voor mij in orde ... Enkel spijtig van dat over en weer geloop en tijdverlies altijd .

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    Ik wil geen reclame maken, maar ik wil toch even aanhalen dat ik nog nooit verkeerd behandeld ben geweest bij Claes & zonen.
    mijn vader ook niet hoor

en ik heb ook al van hun revisiedienst in Sint-Truiden gebruik gemaakt om een asje van een dieselpomp te laten maken, zij maakten dit voor 150 € terwijl mijn eigen dealer heel de pomp wilde laten reviseren of vervangen (+ 2000 €) terwijl dit een gekend probleem was bij die motoren (2.8 idtd)

Leave a comment:

Working...
X