Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes Claes Tienen mijn nachtmerrie voor de volgende 5 jaar ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten

    ik had je dat zo kunnen vertellen
    Jij reageert wel op een post van 4 jaar geleden, nu weet ik dat ook al zolang

    Ik ben er sindsdien nooit meer geweest en dat gaat zo blijven ook

    Leave a comment:


  • Timmie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten



    Effe gegoogeld! Wist ik zelf niet dat die groep zo groot geworden was. Zelfs BMW nu, dan moet MB ook kunnen uiteraard. Hopelijk worden de paleizen niet nog groter en verbetert de service voor privé mensen dan

    https://www.sterck-magazine.be/limbu...utogroep-1910/
    ik had je dat zo kunnen vertellen

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Typisch! Nu zijn hun 3 filialen al aan bod gekomen, ze hebben daar nog veel werk precies.

    De andere grote stealer in Limburg is helaas niet beter.

    Leave a comment:


  • illi4ever
    replied
    Ik heb met zowel Tienen als Tongeren niks dan miserie gehad en gewoon ronduit slechte service gekregen ...

    Auto: GLC Coupé 350e hybride

    Tienen
    Glasbreuk via verzekering, alle documenten afgegeven in Tienen: na 6 maanden dreigtelefoons en mails dat ze de gegevens van de verzekering nodig hadden want de factuur stond nog open, dan, uit het niets een factuur gekregen om heel het bedrag te betalen. 1 telefoon naar makelaar (wiens gegevens ik al verschillende keren had doorgegeven) en 10 minuten later bericht van AG dat de factuur was betaald... Zo moeilijk was dat dus...

    Tongeren
    - Laadkabel stuk na 1 jaar, nieuwe gekregen, opnieuw stuk na 1 jaar -> geen vervanging, want ik had er al 1 onder garantie gehad, een nieuwe kostte 395 euro...
    - Velgen volledig gecorrodeerd na 4 jaar gewoon gebruik en manuele wekelijkse wasbeurt met cardetailing producten: Reactie garage: ja, daar geeft Mercedes geen garantie op, je kan ze laten herstellen en poedercoaten bij Tilkin, wij werken daar regelmatig mee samen ...
    - Probleem met afslaan motor in hybride mode, remmen gebeurde met schokken en rammelen tot de motor warm is. Elke keer gemeld, nooit opgelost.

    Blij dat ik van de nest af ben en ik, tot nu toe, geen problemen heb met mijn huidige wagen en garage (Taycan 4CT - Porsche Center Paal)
    Last edited by illi4ever; 04/11/2022, 14:09.

    Leave a comment:


  • RX-8
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    edit.
    Echt hé.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Vermits hier al een topic over bestaat zal ik mijn nare ervaring bij deze garage ook maar eens opschrijven, was wel filiaal Sint-Truiden maar dat maakt niet veel uit veronderstel ik.


    Na groep Jam de 2de dealer waar ik als privé eigenaar nooit nog een auto van mijn lievelingsmerk zal kopen. De meeste MB dealers zijn enkel nog geïnteresseerd in leaserijders die weinig of geen vragen stellen.

    Nieuwe A-klasse in gebruik genomen in augustus in belabberde omstandigheden. Een uur voor aflevering werd mijn auto beschadigd door het verwijderen van hun reclame sticker op de bumper terwijl ik uitdrukkelijk al van bij bestelling en later zeker nog 5X gevraagd had om er geen sticker op te plakken. Gevolg, bumper moest al gespoten worden voor ik de auto in bezit had. Dit is voor mij geen nieuwe auto meer!!

    Zelf moeten vragen achter mijn factuur en andere ontbrekende documenten.

    Onvoldoende of geen kennis van het Mbux systeem, heb het zelf allemaal mogen uitzoeken.

    Bij bestelling in mei werd mij ook niet gezegd dat de essentiële zaken op de Mercedes Me app betalend geworden zijn en dat er na 3 jaar ook voor andere belangrijke dingen (Linguatronic, Live Traffic, kaartupdates enz) een abo zal moeten betaald worden.

    Klantvriendelijkheid is anders!

    Deze nare ervaring is voor mij niet voor herhaling vatbaar.
    Ze hebben het nieuwe auto's beschadigen daar blijkbaar nog altijd niet afgeleerd. Alweer een slachtoffer die het durft op te schrijven. En dan zou je niet kwaad mogen worden


    een dag geleden

    NIEUW
    Alle cliché's over autoverkopers komen bij deze organisatie bij elkaar. Er wordt gelogen, bedrogen, na aankoop van een auto een aanrijding (door bestuurder van de garage veroorzaakt) waarna schade niet hersteld wordt en auto alsnog zo geleverd wordt, verzekering van de koper worden hierdoor ten onrechte aangeschreven, geen enkel excuus. Problemen blijven zich opstapelen, communicatie is na aankoop nagenoeg onmogelijk, teruggebeld worden is iets dat nooit gedaan wordt, als je zelf maar weer belt is een herstel afspraak niet mogelijk, krijg je stapels smoesjes over hoe moeilijk het intern werken is en uiteindelijk wordt er niets gedaan. Vreselijke organisatie en ik vraag mij werkelijk af of het de bedoeling is dat er daadwerkelijk auto's verkocht en /of gerepareerd worden of dat hier eigenlijk hele andere zaken plaatsvinden.


    Bron: google maps

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    edit.

    Leave a comment:


  • E90N
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
    Jocar ,

    Ik ben voor mijn 2de onderhoud bij Mercedes Bernard in Hanuit gegaan.

    ik kan je ze zeker aanraden. Is nog een kleine Waalse dealer waar je goed geholpen bent.

    Toen ik Bij GMS in Leuven mijn 2 de onderhoud wou doen werd ik 10 minuten in hold gehouden aan de telefoon.
    Na 3 maal doorschakelen kwam ik ergens op een andere dienst terecht die mij niet kon verder helpen me een afspraak.
    stuur een mailtje was de afspraak.

    Na 4 weken nooit antwoord gehad op mijn mail.

    Bernard in Hanuit is op 5 km voor mij . Even bellen onmiddelijk afspraak en netjes geholpen voor mijn onderhoud.

    De walen hebben geen groot leasepubliek wegens te weinig grote bedrijven. Als particulier stel je er nog iets voor.

    In Vlaanderen zijn Mercedesgarages leasefabrieken geworden , bijna alles is overgenomen door buitenlandse dealers (ook GMS)
    En dan draait het altijd uit op besparen op personeel.

    In elk geval de volgende zal geen Mercedes meer zijn.
    Onderhoud peperduur in verhouding met BMW.

    Na 50000 km al 790 euro voor 2 onderhouden.

    Met BMW reed ik tot 37000 km voor ik op onderhoud moest ( zelfde traject woonwerkverkeer)

    Bovendien moet ik mij 2 voorste banden die origineel er op stonden vervangen omdat ze slecht uitgelijnd waren.

    Bij BMW nooit voorgehad met banden dat ze aan de buitenkant te snel afslijten.


    Dus ik denk dat ik voorlopig geen nood meer heb aan premium die geen service kan leveren.



    Ik woon ook op geen 5 km van Bernard, op zich vriendelijke verkoper die gast maar heb ook enkele zaken aldaar gehoord ivm onderhoud dat me indertijd heeft doen omslaan er toch niet te kopen... Nu bij iedere garage zal wel "iets "zijn natuurlijk

    tot zover offtopic :-)

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
    Jocar ,

    Ik ben voor mijn 2de onderhoud bij Mercedes Bernard in Hanuit gegaan.

    ik kan je ze zeker aanraden. Is nog een kleine Waalse dealer waar je goed geholpen bent.

    Toen ik Bij GMS in Leuven mijn 2 de onderhoud wou doen werd ik 10 minuten in hold gehouden aan de telefoon.
    Na 3 maal doorschakelen kwam ik ergens op een andere dienst terecht die mij niet kon verder helpen me een afspraak.
    stuur een mailtje was de afspraak.

    Na 4 weken nooit antwoord gehad op mijn mail.

    Bernard in Hanuit is op 5 km voor mij . Even bellen onmiddelijk afspraak en netjes geholpen voor mijn onderhoud.

    De walen hebben geen groot leasepubliek wegens te weinig grote bedrijven. Als particulier stel je er nog iets voor.

    In Vlaanderen zijn Mercedesgarages leasefabrieken geworden , bijna alles is overgenomen door buitenlandse dealers (ook GMS)
    En dan draait het altijd uit op besparen op personeel.

    In elk geval de volgende zal geen Mercedes meer zijn.
    Onderhoud peperduur in verhouding met BMW.

    Na 50000 km al 790 euro voor 2 onderhouden.

    Met BMW reed ik tot 37000 km voor ik op onderhoud moest ( zelfde traject woonwerkverkeer)

    Bovendien moet ik mij 2 voorste banden die origineel er op stonden vervangen omdat ze slecht uitgelijnd waren.

    Bij BMW nooit voorgehad met banden dat ze aan de buitenkant te snel afslijten.


    Dus ik denk dat ik voorlopig geen nood meer heb aan premium die geen service kan leveren.
    Bedankt voor de dealertip Carman, zal ik zeker in overweging nemen

    Volledig juist wat jij daar schrijft. Nuja, ik ben gerust bereid om iets meer te betalen ware het niet dat ze daar ook nog eens super incompetent zijn. Ik heb schrik om mijn auto bij een dealer hier binnen te rijden want die komt er meestal buiten met nog meer defecten of beschadigingen.

    Voorlopig laat ik het onderhoud bij een officiële dealer in Polen uitvoeren, ik kom daar toch minstens 4 keer per jaar. Goeie service en eerlijke prijzen nog daar.

    Leave a comment:


  • carman
    replied
    Jocar ,

    Ik ben voor mijn 2de onderhoud bij Mercedes Bernard in Hanuit gegaan.

    ik kan je ze zeker aanraden. Is nog een kleine Waalse dealer waar je goed geholpen bent.

    Toen ik Bij GMS in Leuven mijn 2 de onderhoud wou doen werd ik 10 minuten in hold gehouden aan de telefoon.
    Na 3 maal doorschakelen kwam ik ergens op een andere dienst terecht die mij niet kon verder helpen me een afspraak.
    stuur een mailtje was de afspraak.

    Na 4 weken nooit antwoord gehad op mijn mail.

    Bernard in Hanuit is op 5 km voor mij . Even bellen onmiddelijk afspraak en netjes geholpen voor mijn onderhoud.

    De walen hebben geen groot leasepubliek wegens te weinig grote bedrijven. Als particulier stel je er nog iets voor.

    In Vlaanderen zijn Mercedesgarages leasefabrieken geworden , bijna alles is overgenomen door buitenlandse dealers (ook GMS)
    En dan draait het altijd uit op besparen op personeel.

    In elk geval de volgende zal geen Mercedes meer zijn.
    Onderhoud peperduur in verhouding met BMW.

    Na 50000 km al 790 euro voor 2 onderhouden.

    Met BMW reed ik tot 37000 km voor ik op onderhoud moest ( zelfde traject woonwerkverkeer)

    Bovendien moet ik mij 2 voorste banden die origineel er op stonden vervangen omdat ze slecht uitgelijnd waren.

    Bij BMW nooit voorgehad met banden dat ze aan de buitenkant te snel afslijten.


    Dus ik denk dat ik voorlopig geen nood meer heb aan premium die geen service kan leveren.




    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Om hierop terug te komen.

    Ik lees nu in de reviews van de 'Mercedes me' app dat eindelijk meer en meer gebruikers en eigenaars beginnen te snappen dat ze allemaal gaan mogen dokken binnenkort. Velen weten dat nog niet maar gaan het vlug genoeg merken

    Dit is je reinste oplichting. Ze laten onwetende klanten dure opties bestellen en vertellen er niet bij dat er na 3 jaar moet betaald worden om ze verder te gebruiken. En nog niet een beetje, als ik even mijn rekening maak om hetzelfde als nu te blijven gebruiken ben ik vanaf dan 200€ per jaar kwijt. Ik ben dat echt niet van plan, tijd brengt raad hoop ik

    Als je niet betaalt kan je enkel nog van de basisdienst gebruik maken en zit je daar met al die leuke opties. Ook moet er nu trouwens voor het uitgebreid gebruik van de app betaald worden, tot voor kort was dat gratis en natuurlijk moet je dat eerst zelf merken want bij de dealer verzwijgen ze zoiets allemaal

    Als gebruiker van het slecht werkend DSI systeem krijg je zelfs geen antwoord op een mail over een storing en eventuele oplossing hiervoor in het systeem.

    Dit is het bewuste e-mailadres zoals vermeld in de app. mercedes@driver-score-insurance.be

    Bij MB Connect wordt er wel geantwoord maar ze kunnen ook geen pasklare oplossingen aanbieden, ze verwijzen mij op hun beurt naar hogervermeld e-mailadres

    En van de 300 € cashback zal ik maar helemaal zwijgen veronderstel ik want het lijkt of die promotie nooit bestaan heeft. Da's ook een manier om te verkopen natuurlijk

    Schandalig is nog zacht uitgedrukt! Men zegge het voort...

    De 300 € cashback is eindelijk, weliswaar 6 maanden te laat, op mijn rekening geraakt. Het probleem met MB Connect ivm de kaartupdates is even opgelost geweest maar werkt opnieuw niet meer. Ik geef het mailen naar de klantendienst voorlopig op. Hun Mercedes me systeem in combinatie met de nieuwe A-klasse is in ieder geval dikke bagger.

    Verder kan ik het probleem hierbij afsluiten, de in titel vermelde dealer ziet mij in ieder geval nooit terug want die beschadiging voor aflevering zal ik hun NOOIT vergeven daar.

    En om te eindigen met een positieve noot, de auto zelf valt super mee, snel, zuinig, comfortabel, mooi en zeker up to date met de Mbux Onderhoudsplaatsen genoeg.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Ik waarschuw mensen alleen maar voor oplichtingspraktijken vanwege MB Belgium, dat is uit eigen ervaring

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Mijn pa is er nochtans ook zeer content van. FWIW: er staan veel apps met een matige beoordeling op de store die ikzelf helemaal het einde vind, en er staan vijfsterrenapps op die voor mij maar een voordeel hebben: dat ze verwijderbaar zijn.

    Da’s persoonlijk

    Ik oordeel er niet over, ik heb het niet.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Lees de app reviews maar eens hoe goed dat het werkt, zeker nu alles plots zonder verwittiging betaalbaar geworden is Ik spreek enkel over de A-klasse uiteraard, de rest weet ik niet.

    Leave a comment:


  • A160
    replied
    De MercedesMe-app werkt sinds dag 1, en tot nu toe, vlekkeloos.
    Alleen de Office-koppeling marcheert niet, en dat is omdat ik privé de Apple-worksuite gebruik, en op t werk ze Office helemaal dicht hebben getimmerd.

    Internetradio werkt ook, mits koppeling met mijn iPhone, maar gebruik ik bijna nooit, gezien DAB+, Spotify,...

    Ik kan zelfs nog altijd mijn vorige C volgen (en openen/sluiten).
    Staat ondertussen bij Belcar in Aartselaar, na het einde van het lease-contract.

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    app's waarmee je de auto kan openen? En verschiet men op een ochtend dat de auto weg is. Als ik 1 ding heb geleerd van mijn 15 jarige loopbaan als IT'er is het wel dat alles te hacken is...

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Airbags zitten nog even in de basisdienst veronderstel ik? Hoelang nog is iets anders

    Hierbij een paar screenshots uit de app. Gelukkig werkte het gisterenavond een tijdje maar meestal krijg ik de tekst uit de onderste screenshot te zien, die is van vanmorgen. De hele app sucks overigens, lees de Google reviews maar

    De diensten met de blauwe knopjes zijn ingeschakeld, de zwarte niet want daar moet je nu al voor betalen, net als voor het uitgebreid gebruik van de app. De looptijd van het abo is duidelijk vermeld. En dan een bestelscherm met prijzen uiteraard, na 3 jaar moet voor al die dingen apart betaald worden.
    Dat je voor een volg en tracking systeem moet betalen kan ik nog begrijpen maar niet voor de rest waar je eerst ook al voor de optie moet dokken. Die internet radio werkt trouwens ook niet want dan zou je ook nog een abo bij Vodafone moeten hebben.

    Het ergste is gewoon dat je alles pas bij instelling en koppeling van de app vaststelt. Geen woord bij bestelling erover en zelfs niet als je de auto afhaalt wat bij mij ook nog eens in mineur gebeurde

    Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat niet gebruikers van de app binnenkort voor grote verrassingen komen te staan. Madame Mbux die plots sprakeloos wordt bv











    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    Netflix, Spotify,... Zijn allemaal diensten die je ook "eender waar" kunt gebruiken. Die hangen niet vast aan 1 toestel. Binnenkort moede nog maandelijks gaan betalen opdat uw airbags blijven werken.
    ​​​​​​

    Zie het al gebeuren, net voor de aanrijding, op dat grote display: spoedactivatie airbags, 400 euro. Druk OK bij akkoord.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Ik betaal uiteraard ook graag voor mijn bestelde abo's maar niet voor iets wat ik niet gevraagd heb, zelfs niet 1 euro. Principe! Ieder zijn ding zeker.
    Ik heb trouwens nog 300 euro te goed van die oplichters
    Die 300 euro is inderdaad iets anders, zou bij mij ook absoluut niet pakken. Zo kan ik ook een auto verkopen.

    En ‘t is absoluut sneu dat men je niet eens deftig kan inlichten in de garage.


    Nieuwe E kopen? Ik betaal je na 6 maanden 50% terug!

    Leave a comment:


  • Phate
    replied
    Netflix, Spotify,... Zijn allemaal diensten die je ook "eender waar" kunt gebruiken. Die hangen niet vast aan 1 toestel. Binnenkort moede nog maandelijks gaan betalen opdat uw airbags blijven werken.
    ​​​​​​

    Leave a comment:

Working...
X