Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog eens een V8 diesel (nu het nog kan)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Haddock
    replied
    Naar een auto gaan zien in t buitenland is nu waarschijnlijk een 'niet-essentiële reis'?
    Ik heb zo de indruk dat 2de handsprijzen aan het stijgen zijn ipv dalen, lijkt me bizar toch in coronatijden

    Leave a comment:


  • Haddock
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
    Pick-ups voor privégebruik verliezen fiscaal voordeel

    https://www.tijd.be/politiek-economi.../10256593.html

    Als je hem binnen 5 jaar wil terug verkopen heb je mogelijks een probleem.
    Geen kat die 10 k inschrijving wil betalen op zo een wagen.
    is enkel voor pick-ups en niet voor LV
    Heb dit nagevraagd bij kabinet van Diependaele
    is bovendien niet retro-actief, eens ingeschreven als LV blijft LV

    Leave a comment:


  • Haddock
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

    maakt niet veel uit denk ik, zolang je maar voor de keuring het doet.
    ok thx
    ombouwer moet naar de keuring dacht ik vooraleer je een nieuw coc krijgt?

    Leave a comment:


  • carman
    replied
    Pick-ups voor privégebruik verliezen fiscaal voordeel

    https://www.tijd.be/politiek-economi.../10256593.html

    Als je hem binnen 5 jaar wil terug verkopen heb je mogelijks een probleem.
    Geen kat die 10 k inschrijving wil betalen op zo een wagen.
    Last edited by carman; 25/02/2021, 16:00.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

    Ja buiten budget, dat dacht ik ook, die pick-ups zijn best wel duur in feite.

    Iemand een idee of je voor of na de ombouw naar de douane moet? In principe moet dat direct maar ik wil het risico op volle pot BIV niet lopen
    maakt niet veel uit denk ik, zolang je maar voor de keuring het doet.

    Leave a comment:


  • Utah
    replied
    Een Nissan Titan mogen ze hier altijd afzetten hoor. Of een Nissan Armada. Of zelfs een VW Atlas.

    Leave a comment:


  • Haddock
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

    F250 is een 6.7 diesel.
    Jaren geleden op een AF meeting met die van Dutry meegereden, ik was daar toch van onder de indruk qua prestaties. Imago is natuurlijk iets anders.
    Vallen ook uit wegens boven uw budget.
    Ja buiten budget, dat dacht ik ook, die pick-ups zijn best wel duur in feite.

    Iemand een idee of je voor of na de ombouw naar de douane moet? In principe moet dat direct maar ik wil het risico op volle pot BIV niet lopen

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    Eigenlijk niet echt fan van pick-ups eerlijk gezegd... Je bedoelt toch een Ram, F150 en dergelijke? Gaat hier thuis niet goed vallen vrees ik (fout imago...). Zijn meestal ook LPG dacht ik?
    F250 is een 6.7 diesel.
    Jaren geleden op een AF meeting met die van Dutry meegereden, ik was daar toch van onder de indruk qua prestaties. Imago is natuurlijk iets anders.
    Vallen ook uit wegens boven uw budget.

    Leave a comment:


  • Haddock
    replied
    Eigenlijk niet echt fan van pick-ups eerlijk gezegd... Je bedoelt toch een Ram, F150 en dergelijke? Gaat hier thuis niet goed vallen vrees ik (fout imago...). Zijn meestal ook LPG dacht ik?

    Leave a comment:


  • Utah
    replied
    Heel wat US trucks zitten in die categorie. Daar al eens gekeken?

    Leave a comment:


  • Haddock
    replied
    Kun je een import ook op lichte vracht zetten?

    Dan voor douane en keuring naar de ombouwer want als ik die eerst inschrijf en pas daarna ombouw heb ik volle pot BIV aan mijn been vermoed ik?

    Leave a comment:


  • Rennfox
    replied
    Zal waarschijnlijk import worden want in België is de spoeling enorm dun

    Leave a comment:


  • Rennfox
    replied
    Leuk een V8 diesel, lang zal het idd. niet meer duren...
    Ik zie in feite maar 3 mogelijkheden in euro5 en dat zijn de 4.1 van VAG in de Touareg, Q7 en Cayenne, de 4.5 Land Cruiser V8 en de 4.4 Range Rover V8

    Die Land Cruiser en ook de Cayenne gaan niet in je budget passen, blijven over VW, Audi en RR.
    Ik zou persoonlijk voor de Touareg kiezen (gaat ook tot 3500kg) , of eventueel de RR mits het een hele goede is. Die 4.4 kwam pas helemaal op het einde in de L322 en heeft ook de ZF8. De 3.6 V8 is een pak goedkoper maar euro4...

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    zal in de praktijk alleen de rr tdv8 zijn zeker? audi v8 max 2800 kg en g of ml400cdi haalt geen euro 5
    ...of ami pick-up natuurlijk

    edit toy lc200 v8 natuurlijk (niet voor die prijs)
    Last edited by bobo; 25/02/2021, 10:20.

    Leave a comment:


  • Haddock
    started a topic Nog eens een V8 diesel (nu het nog kan)

    Nog eens een V8 diesel (nu het nog kan)

    Ik sta voor een aantal jaar met verbouwingen en zou daarbij graag het nuttige aan het aangename koppelen.
    Ben altijd liefhebber geweest van een V8 diesel en nu het nog kan en mag lijkt het nu of nooit om nog een jaar of 3 à 4 met zoiets rond te karren

    Eisen zijn (naast uiteraard dus lichte vracht
    -euro 5 (lez-proof tot 2025), dus in de praktijk van na 2010
    -mag 3,5 ton trekken
    -hoge km stand is geen bezwaar zolang de onderhoudshistoriek maar op orde is.
    -budget is 20k met nog wat speling om deze helemaal in orde te zetten of 25k voor een pico bello exemplaar

    Iemand die iets kan aanraden (of net afraden)?
Working...
X