Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto verkopen vóór ontvangen van wegentaks/inschrijving

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto verkopen vóór ontvangen van wegentaks/inschrijving

Ik heb onlangs een wagen gekocht maar door omstandigheden moet ik deze weg doen.
    Het probleem is dat ik nog geen wegentaks of aantekening voor de inschrijving van deze wagen heb ontvangen. Is het dan legaal gezien mogelijk/toegelaten dat ik deze al wel weer ga uitschrijven / verkopen?
    Mijn gok is dat ik de rekening voor de inschrijving, en een berekening van die maand aan wegentaks , nog wel zal krijgen. En dat ik hem gewoon mag verkopen en mijn volgende wagen kan kopen. Of ben ik hier verkeerd?

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zal wel niet de eerste zijn dat door omstandigheden zijn recent aangekochte wagen weer moet verkopen i guess...

Merci!

BIV zal je nog moeten betalen tenzij je kan bewijzen dat de auto verkocht is voor export. Jaarlijkse rijtaks zal je moeten betalen maar zal je terugkrijgen of zal verrekend worden met een eventuele volgende ingeschreven auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      BIV zal je nog moeten betalen tenzij je kan bewijzen dat de auto verkocht is voor export. Jaarlijkse rijtaks zal je moeten betalen maar zal je terugkrijgen of zal verrekend worden met een eventuele volgende ingeschreven auto.
      Dus ik mag echt mijn wagen niet verkopen alvorens mijn biv brief in de brievenbus valt? Of is hier een omweg / andere manier voor?

Comment

ik denk niet dat je op die betaling moet wachten om hem te verkopen, maar je zal de rekening natuurlijk zeker wel moeten betalen
        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
          ik denk niet dat je op die betaling moet wachten om hem te verkopen, maar je zal de rekening natuurlijk zeker wel moeten betalen
          Dat leek mij inderdaad ook het voornaamste, dat vadertje staat zijn centen ontvangt.
          @Diabolic, op wat baseer jij je , dat je zegt dat ik moet wachten, tenzij het om export gaat? (Wat niet het geval is) zou de koper bvb problemen hebben met de wagen in te schrijven, als ik hem aan hem verkoop alvorens de inschrijving betaalt is? Zou best klote zijn, heb nu eindelijk een concrete koper en al een volgende wagen op het oog...

Comment

Waar lees jij dat je zou moeten wachten? Als iemand vandaag een auto koopt, hem vandaag inschrijft en vandaag terug verkoopt dan is dat perfect mogelijk. Zoals ik zei kan je enkel de BIV terugkrijgen als je kan bewijzen dat een auto voor export verkocht is anders ben je dat sowieso kwijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Waar lees jij dat je zou moeten wachten? Als iemand vandaag een auto koopt, hem vandaag inschrijft en vandaag terug verkoopt dan is dat perfect mogelijk. Zoals ik zei kan je enkel de BIV terugkrijgen als je kan bewijzen dat een auto voor export verkocht is anders ben je dat sowieso kwijt.
              Excuses , ik had uw zin anders geïnterpreteerd. Ik had begrepen dat ik eerst dat nog moest betalen alvorens ik hem kon verkopen. Het is geen probleem dat ik nog moet betalen, dat neem ik er wel bij.

bedankt voor de info guys!

Comment

Ik heb dat ook voorgehad, auto vrij snel na de aankoop terug verkocht, en toen ik de opvolger al had kreeg ik de BIV van de vorige pas. Gewoon betaald, en toen de BIV van de nieuwe kwam, was dat ander bedrag er weer afgetrokken.

edit: Ohnee oops, ik denk dat dit de wegenbelasting was

Comment

Als je dit doet altijd voor export proberen gaan, enige probleem je moet wel een inschrijvingsbewijs kunnen tonen vanwaar de auto dan ingeschreven is...voor oostblokkers is dat redelijk moeilijk.
                  Polo 6n 1.4

Comment

Het is idd zoals Diabolic zegt. BIV ben je kwijt en wegenbelasting zal je moeten betalen maar krijg je achteraf terug na een herberekening.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                    X