Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hot Rod in België ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hot Rod in België ?

Is het toegestaan om met een custom Hot Rod (zie pic) rond te rijden in België of zijn daar bepaalde voorwaarden aan verbonden ?
    Enig idee wat de BIV en jaarlijkse taks kost voor dergelijke wagens ?

big_thumb_c1e4856a097f7828ff03a1a0250e8906.jpg
    Last edited by ; 30/07/2015, 09:56.

Ik heb weet van 1 exemplaar, maar het is niet op 1.2.3 dat je dit gedaan krijgt.

Deze rijdt nu rond in de buurt van de Gentse haven.

Last edited by Namaz; 30/07/2015, 10:01.

Comment

Damn, dat is toch echt wel bruut hè.

Comment

Voorwaarde 1 is dat hij van voor '68 is, taks is amper iets. Zo'n 35 euro denk ik.
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Ik ben daar ook redelijk zot van.
          Als ik er eentje kan kopen die al op Belgische platen staat zou ik dat wel nog durven overwegen.

Comment

owla, die regels zijn wel streng hoor.
            dat regeltje: voor 68 mag alles is NIET van toepassing.

de enige die ik officieel weet rondrijden met daily platen is deze

een aantal zaken waar die al problemen mee heeft gehad:
            -klinken MOETEN aanwezig zijn op de deuren.
            -ALLE 4 dezelfde banden. normaal is het zo dat ge geen pvg hebt voor maart 68 en daar niet hoeft aan te voldoen. belgie doet het anders. uw PVG geeft u een uitzondering om verschillende bandenmaat te hebben vooraan en achteraan. geen PVG = geen uitzondering dus 4gelijke banden !!!
            -van vooraan de auto op x aantal meter afstand mogen geen draaiende motordelen te zien zijn. daarom rijd bovenstaande met een motodynamo rond omdat die veel kleiner was.

de eigenaar is een kenner van de wet en laat zich niet makkelijk afschepen op de keuring

Comment

Dan is die dat ik post ook niet 100% legaal en toch op platen.
              Hangt ook af van waar je hem keurt, diep in de walen zou meer mogen.

Comment

Wat fcapri daar post wil ik wel niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Dan is die dat ik post ook niet 100% legaal en toch op platen.
                  Hangt ook af van waar je hem keurt, diep in de walen zou meer mogen.
                  Deze heeft wel een lange weg afgelegd en weet niet of het nu al volledig in orde is..
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

die Oplaten keuring is nu een pak strenger geworden. ook al heb je die er ooit 1x doorgekregen, wat ga je doen als de jaarlijkse of 2jaarlijke Oplaat keuring dan komt.

het soort hot rods (eerder rat rod) zal in belgie in de toekomst onmogelijk worden tenzij je genoeg geld hebt, zijn er nog wel mogelijkheden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      Deze heeft wel een lange weg afgelegd en weet niet of het nu al volledig in orde is..
                      Koen weet wat hem doet natuurlijk.
                      6 maand vastgestaan bij de douane.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Is nu iets dat aan mij helemaal voorbij gaat deze stijl/wagens

Comment

Mijn neef heeft er eentje (ingeschreven) die hierop lijkt, alleen is die van hem 1000 keer mooier/agressiever, en echt gloednieuw, alles is vervangen. Echt een dikke kwijlbak! Rij daarmee op straat, en iedereen bekijkt u

Comment

Working...
                          X