Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies: Fiat coupé en Alfa romeo GTV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Advies: Fiat coupé en Alfa romeo GTV

    Hey,

    Een vriend van mij is geinteresseerd in een Fiat coupé, heeft iemand hier ervaringen met deze wagen? Bv, kinderziektes, gemiddeld onderhoud?

    En ook voor een Alfa GTV voor mijn eigen, heb er namelijk al paar schone gezien waar ik ook wel geinteresseerd in ben.

  • #2
    Mja, het zijn beiden auto's die al op leeftijd aan het komen zijn, en die (slecht onderhouden) voor behoorlijk pittige verassingen kunnen zorgen.
    Maar dat gaat wel een beetje op eigenlijk voor iedere uit uit dit segment van die jaren (denk ik toch )
    Wat ik wel zeker weet: distributieriemen moeten iedere 60.000km/3 jaar vervangen worden (al kan dat iets anders zijn bij de V6-en van Alfa)
    Maar wat er ook van is: beiden blijven

    Oh ja, voor zover ik weet is het Coupé Fiat

    Comment


    • #3
      In beide gevallen geldt: zoek er eentje met een deftige onderhoudsgeschiedenis / van een liefhebber.
      De Fiat is vooral duur qua onderhoud in de 20v-versies (oa distributieriem zou nogal een lastige klus zijn, motor moet eruit).
      Bij de Alfa is vooral de twinspark gevoelig aan tijdige distributieriemwissels (3 jaar of 60000 km zoals hierboven al gezegd), daarnaast hebben ze soms lagerschade wegens rijden met te weinig olie (ratelend geluid). De V6 is iets steviger, de V6 turbo vreet nokkenassen (klepspeling moet om de 10000 km worden bijgeregeld).
      Maar 't zijn wel allebei beestig mooie karren vind ik...
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
        In beide gevallen geldt: zoek er eentje met een deftige onderhoudsgeschiedenis / van een liefhebber.
        De Fiat is vooral duur qua onderhoud in de 20v-versies (oa distributieriem zou nogal een lastige klus zijn, motor moet eruit).
        Bij de Alfa is vooral de twinspark gevoelig aan tijdige distributieriemwissels (3 jaar of 60000 km zoals hierboven al gezegd), daarnaast hebben ze soms lagerschade wegens rijden met te weinig olie (ratelend geluid). De V6 is iets steviger, de V6 turbo vreet nokkenassen (klepspeling moet om de 10000 km worden bijgeregeld).
        Maar 't zijn wel allebei beestig mooie karren vind ik...
        alles wat je zegt is 100% correct behalve

        de motor "moet" er niet uit bij een fiat 20v db wissel (ze lossen de motorsteunen een beetje).om de prijs te drukken

        de GTV is iets verfijnder qua ophanging achteraan.

        in de coupe is er meer plaats achteraan en grotere koffer...

        ze zitten beide goed in elkaar en destijds goed beschermd tegen roest, ze delen trouwens heel wat onderdelen


        je hebt veel motorisaties waaruit je kan kiezen...de GTV kan je hebben met de busso V6 3.0,3.2,2.0 V6 turbo,1.8 4cyl en 2.0 4cyl of een 2.0 jts directe injectie

        coupe 1.8 vvt 16v 130pk (zelfde blok als alfa zonder TS)

        2.0 16v 140pk
        2.0 16v turbo 200pk(motor van de integrale)

        2.0 20v 5cyl 155pk
        2.0 20v turbo 225pk (haalt 250km/h)


        leuke keuze btw...voor mij een GTV 2.0 V6 turbo CUP of fiat coupe 20v turbo plus (speciale versies)



        Comment


        • #5
          GTV vind ik ook wel leuk rijden.

          Comment


          • #6
            Koop zeker één waarvan de onderhoudsgeshiedenis bekend is.
            Een Alfa op leeftijd met een onbekende geschiedenis ga je 99% zeker kosten aan hebben binnen de paar maanden, ik heb het meegemaakt.
            En helaas zijn die op zulke wagens dikwijls wa meer dan op een simepele Civic of Corsa.
            Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

            Comment


            • #7
              geef 1000 € meer uit desnoods aan een goed onderhouden coupe.

              Besef ook dat heel veel en dan bedoel ik ook heel veel onderdelen tegenwoordig niet meer beschikbaar zijn.
              Kijk anders even bij het fiat coupe forum nederland.

              Ik heb zelf een 1.8 en deze heeft mij de laatste 2 jaar al meer dan 5000 € gekost (cilinderkoprevisie, vervangen leidingen remmen, koelvloeistof, voorste schokdempers).
              Het is geen auto die je koopt als je er niet de nodige zorg aan wilt besteden, dit is een auto voor de liefhebber.

              Heb zelf nu een te hoog CO gehalte (afkeur), dus gaat de katalysator/lambdasensor gecontroleerd (lees vervangen) worden.
              Ook moet binnenkort de radiator vervangen worden want die lekt na 13 jaar.

              Onze mag desnoods weg, maar die zal niet weggaan voor 1500 € om het zo te zeggen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten


                Krijg nu iet. Die wagen was ooit van ne maat in de UK.

                Beest reed echt prachtig. ZALIGE klank. En nog redelijk prachtisch en goed afgewerkt.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #9
                  De roest is minder van belang bij de jongste versies, maar deze van voor 97 bv is het toch opletten, vooral aan het subframe achteraan. Altijd controleren aan de wielkasten.

                  De auto zelf rijdt zoals een trein praktisch op rails.

                  In Engeland rijden er echter zwaar opgedreven versies rond, tot wel 400pk als ik mij niet vergis.

                  Comment


                  • #10
                    Ok bedankt voor de info mensen die nog ervaringen hebben mogen ze altijd delen. Ondertussen een kalme zoektocht..

                    Comment

                    Working...
                    X