Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën Saxo 1.1i sx

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Citroën Saxo 1.1i sx

    Hallo,

    Mijn naam is Ruben, en ben 18 geworden dit jaar. Nu ben ik op zoek naar mijn eerste wagentje want het begint toch wat te kriebelen. Als student kan ik mij natuurlijk geen te dure wagens veroorloven. Gisteren heb ik net een wagentje zien staan dat misschien wel iets voor mij zou kunnen zijn.

    Citroën Saxo 1.1i sx
    Benzine
    Bouwjaar 2000
    Aantal km: 21 000km
    5deurs
    airco
    centrale deurvergrendeling
    Prijs 3500€

    Nu heb ik zelf wel een basiskennis over een auto, maar ik wou hier op dit forum toch nog eens polsen wat jullie er van vinden. Ik heb zelf al met een kennis gesproken en die zei dat het een koopje was en een prima wagentje om mee te starten.

    Kopen of niet? Alle commentaar is meer dan welkom.

    Alvast bedankt
    Last edited by ; 21/08/2010, 19:16.

  • #2
    Amaai, dat is een wel erg lage (leuke) km-stand

    Maar dan nog vind ik die prijs aan de hoge kant.

    Comment


    • #3
      Ahzo nu, ik heb de wagen al gezien en behalve wat geschaafde wieldoppen is er aan de buitenkant niets aan. Het interieur is natuurlijk niet nieuw meer maar nergens scheuren of grote gebreken. Ik maak er vandaag een testrit mee.

      Comment


      • #4
        een vriendin van me rijdt er al een jaar of 10 mee, goei karreke zegt ze

        Comment


        • #5
          mijn vrouw heeft precies dezelfde saxo te koop, alleen aan een heeeeeel pak minder! wel wat meer kilometers

          Comment


          • #6
            Heb hem uiteindelijk toch gekocht. Reed zeer vlot. Is zeer wendbaar enzo. Hopelijk kan ik er een paar jaar zonder grote problemen mee rijden. De prijs leek me toch niet zo heel duur als je vergelijkt wat ze voor andere saxo's vragen op autozone, autovlan,...

            Eind volgende week of in het begin van de week erna heb ik hem. Foto's volgen

            Edit: Volgens het boekje moet de distributieriem om de 120 000km vervangen worden of om de 10jaar. Nu heeft de wagen een goede 21 000km op de teller maar is wel 10 jaar oud. Is het aan te raden om de riem te vervangen? Is dit een dure kost? Wat gebeurt er eigenlijk als die riem breekt? Is de motor dan kapot?
            Last edited by ; 21/08/2010, 19:32.

            Comment


            • #7
              Best zo snel mogelijk laten vervangen (of moest de vorige eigenaar dat ondertussen gedaan hebben ,dan niet ,mss onderhoudsboekje eens nakijken ,als dat erbij is)

              Als de riem breekt heb je idd veel kans dat de motor kapot is , kleppen krom enz..
              De prijs zal rond de 400€ zijn, iets meer of minder ,afhankelijk waar je het laat doen.
              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

              Comment


              • #8
                Het is ook beter ineens de waterpomp mee te vervangen, als deze ook op de distributieriem staat.

                Comment


                • #9
                  Ok ik zal (als ik de wagen in bezit heb) het boekje eens nakijken. Vervangt de garagist de riem eigenlijk vanzelf als hij ziet dat de wagen bv 120 000km heeft of moet je dit specifiek vragen? Ik hoop in ieder geval op een meevaller en hoop dat de riem al eens vervangen is geweest.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
                    Ok ik zal (als ik de wagen in bezit heb) het boekje eens nakijken. Vervangt de garagist de riem eigenlijk vanzelf als hij ziet dat de wagen bv 120 000km heeft of moet je dit specifiek vragen? Ik hoop in ieder geval op een meevaller en hoop dat de riem al eens vervangen is geweest.
                    Het kan zijn dat ze op de riembeschermkap het km-tal zetten waarop hij het laatst vervangen is
                    Zie bvb: links van het motorblok (de schaduw van de motorkapsteun valt erop)


                    Maar zoals andere zeggen: indien nog niet vervangen op die 10 jaar: zeker laten doen en ook waterpomp laten vervangen. Dan ben je weer voor 60 000 km goed.

                    Comment


                    • #11
                      Letten ze daar op bij de keuring? Want de wagen werd deze week laatst gekeurd met car-pass.

                      Hoe zit het eigenlijk met het andere onderhoud? Moet dit jaarlijks gebeuren of is dit ook afhankelijk van de km die je rijd? Moet ik daarvoor naar de citroen garage? Of kan het ook bij een andere die alle merken doet?

                      Comment


                      • #12
                        Kijken ze niet naar op de keuring en onderhoud moet volgens het boekje dat normaal bij de auto zit. Meestal zeggen ze om de 10.000km ofzo ofwel om het jaar als je niet aan de kilometers komt.

                        Onderhoud aan zo'n autootje is niet speciaals en hoeft niet veel te kosten dus eender welke onafhankelijke garage zal dit kunnen doen.
                        2002 MX-5 NB 1.6

                        2011 Honda PCX

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                          mijn vrouw heeft precies dezelfde saxo te koop, alleen aan een heeeeeel pak minder! wel wat meer kilometers
                          heb je er eventueel foto's van? want binnen een klein halfjaar koop ik me er eentje!

                          Comment


                          • #14
                            Totale kostenplaatje is binnen.

                            Auto: 3500
                            inschrijving: 61.50
                            Verkeersbelasting: 128.96
                            Nummerplaat: 31
                            2de nummerplaat: 7
                            Verzekering: 780

                            Totaal: 4508.46€

                            Dit zonder de benzine. Verzekering en wagen op mijn naam met als 2de bestuurder mijn vader.
                            Toch best pittig als je het zo optelt. Enfin ja het plezier en de vrijheid die je er van krijgt verzacht de pijn dan weer wat

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
                              Totale kostenplaatje is binnen.

                              Auto: 3500
                              inschrijving: 61.50
                              Verkeersbelasting: 128.96
                              Nummerplaat: 31
                              2de nummerplaat: 7
                              Verzekering: 780

                              Totaal: 4508.46€

                              Dit zonder de benzine. Verzekering en wagen op mijn naam met als 2de bestuurder mijn vader.
                              Toch best pittig als je het zo optelt. Enfin ja het plezier en de vrijheid die je er van krijgt verzacht de pijn dan weer wat
                              Ja maat, ga maar eens gauw andere verzekeringoffertes opvragen want ik betaal 760 euro voor een 1.4 76kW bij Mercator

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
                                Totale kostenplaatje is binnen.

                                Auto: 3500
                                inschrijving: 61.50
                                Verkeersbelasting: 128.96
                                Nummerplaat: 31
                                2de nummerplaat: 7
                                Verzekering: 780

                                Totaal: 4508.46€

                                Dit zonder de benzine. Verzekering en wagen op mijn naam met als 2de bestuurder mijn vader.
                                Toch best pittig als je het zo optelt. Enfin ja het plezier en de vrijheid die je er van krijgt verzacht de pijn dan weer wat
                                Mijn broer betaalt voor een saxo met dezelfde motor 600 euro verzekering en op zijn naam verzekerd Dus serieus in het zak gezet.
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

                                Comment


                                • #17
                                  Ga niet echt een andere keuze hebben. Kzit bij men ouders verzekerd als ik apart ga komt et wss nog kostelijker uit. Ma verzekeringsagent zei dat was omdak nog met voorlopig rijbewijs zat en dat ze daarom wa hoger zetten.

                                  Ts een BA verzekering met rechtsbijstand

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
                                    Totale kostenplaatje is binnen.

                                    Auto: 3500
                                    inschrijving: 61.50
                                    Verkeersbelasting: 128.96
                                    Nummerplaat: 31
                                    2de nummerplaat: 7
                                    Verzekering: 780

                                    Totaal: 4508.46€

                                    Dit zonder de benzine. Verzekering en wagen op mijn naam met als 2de bestuurder mijn vader.
                                    Toch best pittig als je het zo optelt. Enfin ja het plezier en de vrijheid die je er van krijgt verzacht de pijn dan weer wat
                                    Ik heb mijne Saxo van 1998 met zo'n 63.500 km net verkocht voor 1700 euro.

                                    Maar ik zie daar 31 euro voor de nummerplaat? Die kost toch niks
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik zou die riem nog eventjes laten voor wat het is

                                      Veel kans dat je over een jaar iets anders wilt.
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                      Comment


                                      • #20
                                        duurste Saxo ooit

                                        Comment

                                        Working...
                                        X