Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Z3 coupé - onkosten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW Z3 coupé - onkosten?

Graag had ik een Z3 coupé gekocht (volgens sommige de volgende stap naar mijn midlife crisis)

Nu ben ik even gaan informeren bij een BMW dealer en vroeg welke onkosten naar onderhoud/wisselstukken ik moest verwachten.

Antwoord: Als u zich die vraag moet stellen bent u niet in staat zo een wagen te kopen

Op en top arrogant!

Zijn er hier liefhebbers die me kunnen helpen?

Moet dienen als 3de wagen waar we dankzij de grote koffer ook korte weekendtrips mee kunnen maken.

De dealer heeft gelijk.

En daarenboven is het onmogelijk te zeggen wat de onkosten zullen zijn.

Hoeveel km doe jij per jaar met die wagen?
    Welke garage ga je op onderhoud gaan?
    OEM-onderdelen of Aftermarket?
    Hoeveel kilometer heeft de wagen al gereden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      De dealer heeft gelijk.

En daarenboven is het onmogelijk te zeggen wat de onkosten zullen zijn.

Hoeveel km doe jij per jaar met die wagen?
      Welke garage ga je op onderhoud gaan?
      OEM-onderdelen of Aftermarket?
      Hoeveel kilometer heeft de wagen al gereden?
      Ik vind het alvast niet zo gek dat ik op de hoogte ben van onderhoudskosten of te verwachten uitgaven na aankoop.

om u meer informatie te geven:

-3de wagen, dus waarschijnlijk 3000-4000 km per jaar
      -alvast niet bij deze dealer
      -OEM
      -hangt van het aanbod af, de wagens staan niet bepaald op elke hoek van de straat.

Comment

2.8 scheen minder betrouwbaar dan de latere 3.0

je onkosten hangen af van:
        -staat v/d wagen
        - hoeveel km je zelf per jaar wil rijden
        - waar je wel/niet mee kan leven

typische "vervangonderdelen" voor dit type: kijk ook eens op bimmerboard

Comment

Wat een achterlijke dealer....

Als je een wagen wilt die door zijn leeftijd binnen de financiële mogelijkheden ligt is het toch normaal dat je wil weten of dat dat ding betrouwbaar is en waar de zwakke punten liggen...

Of dacht die gast dat hij Ferrari's verkocht ofzo?

Comment

Commercieel gezien van de dealer een grote stommiteit. Hij kan het wel denken en dan een algemeen antwoord geven.

Dit komt bij BMW blijkbaar nog voor. Ik ken iemand die om de 4 jaar een nieuwe auto koopt en na een paar keer een Mercedes S een BMW 7 wou kopen. Hij kwam recht uit zijn atelier en had dus niet zijn zondagse kostuum aan. De verkoper nam zelfs niet de moeite om recht te staan, om de 7 open te maken en een prijsofferte maken "was toch niet nodig want het was een hele dure auto". Pas nadat hij de Mercedes S op de parking zag, besefte hij zijn stommiteit, maar toen was het te laat. De BMW 7 is gekocht maar uiteraard niet bij deze dealer.

Comment

als er niks onverwachts uit de bus komt zal dat niet veel meer zijn als een andere deftige auto(die je bij de dealer laat onderhouden) maja de onverwachte dingen weet je nooit.
              k vind ook als je zo denkt kan je beter iets anders kopen
              2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Leuk als dit typisch BMW is...
                Dan maak ik me dus al gelijk zorgen over hoe ze oudere wagens behandelen tijdens onderhoudsbeurten!?

Als 2de wagen rijden we met een Lotus. Daar zijn we van de meet af correct ontvangen en hebben ze alle vragen gewoon vlot en zonder morren beantwoord. Ook achteraf bij onderhoud of mankementjes altijd zeer vriendelijk en correct.

Comment

De 2.8 zijn koppakking is redelijk gevoelig, en vrij kostelijk om te vervangen. Voor de rest ben ik niet echt op de hoogte van typische problemen bij deze auto's.

Kosten zullen niet meer zijn dan bij een andere BMW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                    k vind ook als je zo denkt kan je beter iets anders kopen
                    Niet mee eens.

Zo'n Z3 coupé kan ik mij prima veroorloven.
                    De taksen ook.

Het onderhoud ook.

Alleen ben ik nogal een controlfreak en budgetteer en plan ik graag. Bijgevolg heb ik een hekel aan onvoorziene uitgaven.
                    Ze zijn enkel onvoorzien als je er niet op rekent..

Elke auto vertegenwoordigt een waarde, een economische en een emotionele. Niet elke auto is mij emotioneel evenveel waard. Een wagen die voor mij minder waard is daar accepteer ik ook minder onderhoudskosten van.. dus kan het meespelen in de beslissing om al dan niet die auto aan te schaffen.

Kortom, ik zou de vraag ook stellen.

En als we toch bezig zijn.... bij aankoop van een splinternieuwe auto word ik ook altijd vreemd aangekeken als ik een dergelijke vraag stel. Maar zoals eerder gezegd, ik koop een auto op basis van TCO ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                      Niet mee eens.

Zo'n Z3 coupé kan ik mij prima veroorloven.
                      De taksen ook.

Het onderhoud ook.

Alleen ben ik nogal een controlfreak en budgetteer en plan ik graag. Bijgevolg heb ik een hekel aan onvoorziene uitgaven.
                      Ze zijn enkel onvoorzien als je er niet op rekent..

Elke auto vertegenwoordigt een waarde, een economische en een emotionele. Niet elke auto is mij emotioneel evenveel waard. Een wagen die voor mij minder waard is daar accepteer ik ook minder onderhoudskosten van.. dus kan het meespelen in de beslissing om al dan niet die auto aan te schaffen.

Kortom, ik zou de vraag ook stellen.

En als we toch bezig zijn.... bij aankoop van een splinternieuwe auto word ik ook altijd vreemd aangekeken als ik een dergelijke vraag stel. Maar zoals eerder gezegd, ik koop een auto op basis van TCO ..
                      op het onvoorziene kan je niet rekenen he of je kan voor elke auto die je hebt speciaal 10000euro opzijzetten voor als je grote stukken hebt
                      zelfs gewoon onderhoud weet je op voorhand toch niet juist hoeveel het gaat zijn,of weet jij als je een andere auto koopt hoe snel de banden slijten,of de remmen etc...?

Comment

op het onvoorziene kan je niet rekenen he of je kan voor elke auto die je hebt speciaal 10000euro opzijzetten voor als je grote stukken hebt
                        zelfs gewoon onderhoud weet je op voorhand toch niet juist hoeveel het gaat zijn,of weet jij als je een andere auto koopt hoe snel de banden slijten,of de remmen etc...?
                        Als je jezelf informeert is de stelpost voor onvoorzien al een stuk minder groot he ;-)

Voorbeeld:
                        Motor: Distributieriem of ketting?
                        Of als er een riem is, om de hoeveel kilometer te vervangen?

Ander voorbeeld:
                        Gepland onderhoud om de 20.000 of 30.000

Roetfilter, en zo ja, te vervangen om hoeveel kilometers?

Maar goed, de één gaat al wat nonchalanter om met zijn geld dan de ander (en daarmee zeg ik niet dat die meer of minder uitgeeft of kan geven ;-) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                          Als je jezelf informeert is de stelpost voor onvoorzien al een stuk minder groot he ;-)

Voorbeeld:
                          Motor: Distributieriem of ketting?
                          Of als er een riem is, om de hoeveel kilometer te vervangen?

Ander voorbeeld:
                          Gepland onderhoud om de 20.000 of 30.000

Roetfilter, en zo ja, te vervangen om hoeveel kilometers?

Maar goed, de één gaat al wat nonchalanter om met zijn geld dan de ander (en daarmee zeg ik niet dat die meer of minder uitgeeft of kan geven ;-) )
                          Distributiewissel is afhankelijk van vorige onderhouden en kilometerstand

Gepland onderhoud bij 3 tot 4k per jaar is gewoon 1 keer per jaar.

Roetfilter heeft een Z3 niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Roetfilter heeft een Z3 niet
                            Je meent het? :-)

Comment

Een typische bemerking van een BMW verkoper... Ik heb dergelijke reacties in het verleden ook al meegemaakt... Eigenlijk zou je een klacht moeten indienen bij de zaakvoerder van de garage. Ik vind het niet meer dan normaal dat je vraagt achter welke kosten je kan verwachten.

Telkens ik op onderhoud ga, vraag ik op voorhand ook aan welke kosten ik me mag verwachten. En als er iets duur/onverwacht vervangen moet worden, moeten ze mij bellen. Gelukkig staan klanten WEL hoog aangeschreven bij de dealer waar ik ben. Zéér correcte en vriendelijke mensen.
                              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik begrijp de postopener ook hoor , je koopt een oudere auto waarvan je hoopt dat hij ofwel perfect in orde staat ofwel dat je weet welke kosten er kunnen aankomen en hoeveel die zouden kunnen kosten .
                                Zelf zit ik nu ook in zo een geval , ik was overtuigd dat ik een perfecte E36 M3 had gekocht maar sta nu voor enkele zeer grote kosten die het niet rechtvaardigen om hem te herstellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                  Ik begrijp de postopener ook hoor , je koopt een oudere auto waarvan je hoopt dat hij ofwel perfect in orde staat ofwel dat je weet welke kosten er kunnen aankomen en hoeveel die zouden kunnen kosten .
                                  Zelf zit ik nu ook in zo een geval , ik was overtuigd dat ik een perfecte E36 M3 had gekocht maar sta nu voor enkele zeer grote kosten die het niet rechtvaardigen om hem te herstellen
                                  serieus?wat is er aan mss?

Comment

turboman heeft ermee gereden.

Comment

Veel

Ik ga het hier niet allemaal opnoemen maar om de auto terug tiptop in orde zetten zou mij dit +4000€ kosten en dat heb ik er niet voor over om die in orde te zetten ...
                                      16 jaar oud en indien in goede staat maar 8000€ waard , dus daar kan ik geen 4000€ aan hangen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                        Veel

Ik ga het hier niet allemaal opnoemen maar om de auto terug tiptop in orde zetten zou mij dit +4000€ kosten en dat heb ik er niet voor over om die in orde te zetten ...
                                        16 jaar oud en indien in goede staat maar 8000€ waard , dus daar kan ik geen 4000€ aan hangen hoor
                                        BMWMB kan misschien nog een donorauto gebruiken.

Comment

Working...
                                        X