Mededeling

Collapse
No announcement yet.

privéwagen verkopen aan Firma

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• privéwagen verkopen aan Firma

hoi,

'k ga misschien mijn privé-wagen "op de firma zetten"
    hoe kan ik de verkoopprijs verantwoorden voor een eventuele belastingscontrole te vergemakkelijken?

naar een garage gaan en de prijs vragen die ze er nog voor geven en dan een klets bijdoen. ook eens kijken wat ze gemiddeld gaan op kapaza en dergelijke.
    als je bv van de garage nog 5000€ krijgt en online vind je er van 8000€ moet je hem niet voor 4000€ verkopen aan je zaak. Ook al zit er nog 4000 zonder factuur bij.
    Dan verkoop je hem tussen de 7500 en de 9000.

nu vraag ik me wel juist af, wordt jij daar dan op belast als baten?

Comment

Zou ik niet doen, beter een BTW wagen aankopen...

Maar als je dit doet, een zo eerlijk mogelijke prijs op de "factuur" zetten... je zou geneigd zijn hem over te kopen voor veel meer (geld uit de zaak halen ), maar de controleur kan hierover moeilijk beginnen doen als em ziet dat ge die wagen aan jezelf hebt doorverkocht en wees gerust, van zodra je dit doet, gaat er op den bureau van je controleur een rood lampke branden

Comment

Verhuur die auto aan je firma, veel beter ...
        www.perfectshine.be

Comment

Hoezo?

Comment

kilometervergoeding van privé wagen aan BVBA... heb ik zelf ook steeds gedaan, héél interessant Brent geld int laatje zonder belastingen of andere aftrek en kan flink oplopen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
              kilometervergoeding van privé wagen aan BVBA... heb ik zelf ook steeds gedaan, héél interessant Brent geld int laatje zonder belastingen of andere aftrek en kan flink oplopen hoor
              Maar je moet wel je km voor je zaak kunnen verantwoorden (en daar heb ik ook al problemen mee gehad)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                Maar je moet wel je km voor je zaak kunnen verantwoorden (en daar heb ik ook al problemen mee gehad)
                jup, ik zet steeds op de achterkant van da factuurke een detail erbij... maar ge zou gene belg zijn moeste da nie wa kunnen overdrijven hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                  hoi,

'k ga misschien mijn privé-wagen "op de firma zetten"
                  hoe kan ik de verkoopprijs verantwoorden voor een eventuele belastingscontrole te vergemakkelijken?

Als gij als bedrijfsleider uwe privé auto wilt verkopen aan uw BVBA moet ge daar ne revisor voor inhuren, en da is ni goedkoop.

Hou een rittenboek bij en reken een km-vergoeding voor uwe auto, tot den dag da ge ne nieuwe wilt kopen op uw vennootschap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                    jup, ik zet steeds op de achterkant van da factuurke een detail erbij... maar ge zou gene belg zijn moeste da nie wa kunnen overdrijven hé
                    Maar bij mij hebben ze dat toch beperkt.

Comment

De enige beperking hierin is uw boekhouder, als die weet wat hij doet kan je veel...
                      www.perfectshine.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                        De enige beperking hierin is uw boekhouder, als die weet wat hij doet kan je veel...
                        Bij mij heeft de controleur zelfs de afstand nagekeken van de boekhouder tot bij mij (via de kortste weg)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                          Bij mij heeft de controleur zelfs de afstand nagekeken van de boekhouder tot bij mij (via de kortste weg)

Dan viel er misschien bij u voor de rest qua aftrekbare posten ni veel te onderhandelen/verwerpen he, of ge hebt tegen zn schenen gestampt

EDIT: bij mij zou dat wel interessant zijn, mijn boekhouder woont op 110km van mijn deur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Dan viel er misschien bij u voor de rest qua aftrekbare posten ni veel te onderhandelen/verwerpen he, of ge hebt tegen zn schenen gestampt

EDIT: bij mij zou dat wel interessant zijn, mijn boekhouder woont op 110km van mijn deur
                            Ja? Van uw deur, of van de maatschappelijke zetel , want die laatste is max 5 km zenne
                            So far 233 rondjes op dé ring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

Het was een vrouw dus dat zegt genoeg zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                                Ja? Van uw deur, of van de maatschappelijke zetel , want die laatste is max 5 km zenne

Ajamaja, daar moet ik toch ook regelmatig naar toe...

pff..

vorige zaterdag ook weer vergadering tot bijna 23.30, da begint door te wegen hoor ....

Comment

Working...
                                X