Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia Sports Tourer vs Audi A4 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Insignia Sports Tourer vs Audi A4 Avant

Waarschijnlijk word ik zot verklaard dat ik deze twee auto's naast elkaar durf zetten voor een vergelijking, maar ik ga het toch doen

Een dik aangeklede Opel Insignia Sports Tourer of een minder dik aangeklede A4 Avant?

Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 130pk

Belangrijkste opties:
    - Bi-Xenon lampen en Adaptive Forward Lighting
    - DVD navigatie met kleurenscherm met bediening op het stuurwiel
    - Parkpilot voor en achter
    - Dual zone ECC
    - Elektrische achterklep
    - Elektrisch inklapbare buitenspiegels
    - Regen- en lichtsensor, zelfdimmende binnenspiegel
    - Comfortzetels (op 6 manieren verstelbaar met elektrisch verstelbare lendensteun)
    - 18" lichmetalen velgen (5 of 7 spaaks design)
    - Donker getinte acheterruiten + sportieve uitlaatpijp
    - Chromen omlijsting ramen

Audi A4 Avant 120pk (staat fout in de poll: de A4 is wel degelijk 120pk)
    Belangrijkste opties:
    - GPS plus met DVD
    - parkeersensoren enkel achteraan
    - alarm
    - 16" alu velgen
    - servotronic
    - sportzetels

De rest van de uitrusting is ongeveer hetzelfde (metaalkleur zwart, mistlampen voor, cruise control, ...)

Ik ben eens benieuwd...
    108
    Opel Insignia Sports Tourer 130pk
    68,52%
    74
    Audi A4 Avant 130pk
    31,48%
    34
    Last edited by ; 07/02/2009, 20:50.

A4 Avant. Uitsraling en degelijkheid waaraan de Insignia nog niet kan tippen imo.
    sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Je bent niet zot hoor. Het zijn idd concurenten. Alleen is er altijd een beste concurent hé. En dat is eigenlijk (uitz laadruimte) op alle gebied de Audi. Deze draagt dus mijn voorkeur weg. Audi's concerngenoot VW Passat zet de Opel dan op dat ene punt ook nog schaakmat

Opel is voor mij nog altijd geen partij voor VAG,sorry
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

ik vind de a4 een bloedmooie wagen maar als ik vind het echt schandalig wat de premium merken durven vragen voor hun kale auto's ! En de prijzen van de opties zijn er dan ook nog dik over ...

geef mij maar de insignia .... heeft natuurlijk niet dezelfde naam als de audi maar als ik de uitrusting zie dan weet ik meer dan genoeg ...

hoe zit het trouwens met de prijs van beiden ... of kost deze meer uitgeruste insignia evenveel als de audi met minder opties?

Comment

Ik heb ook getwijfeld dat ik ofwel een A4 Avant ofwel een Insignia ST zou aanschaffen. Beide zijn mooie wagens. Uiteindelijk heb je bij Opel meer waar voor je geld en is de afwerking er toch een flink stuk op vooruit gegaan.
          Autobild: 'Opel beste Duitse automerk'
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

leuke link McClane...

ik heb soms het gevoel op dit forum dat opel bij de meeste mensen gelijkstaat met brol .... en er geen goed woord over te zeggen valt en elk model over dezelfde kam scheren... ik vraag me dan ook af hoeveel van die mensen er al met een opel gereden hebben of spreken met kennis van zaken ....

opel is er voor mij enorm op vooruit gegaan en zeker met de insignia hebben ze een topproduct afgeleverd .... ik zeg niet dat die gelijkstaat met bmw of audi maar als je een aangeklede insignia vergelijkt met een audi of bmw dan twijfel ik gene second ...

ik snap zelfs niet dat audi en bmw hun modellen meestal nog met 16' velgen standaard afleveren...

Comment

Een foto zegt meer als 1000 woorden........ook ik heb rond de A4 en z'n broer een 318i gelopen. Tranen kreeg ik in m'n ogen kreeg ik van de prijzen die de z.g. premiummerken vroegen voor b.v. 18 inch wielen............wordt dus een "Opeltje" voor mij met schitterende 20 duimers, over de rest van de accessoires maar te zwijgen.

Last edited by ; 09/02/2009, 20:30.

Comment

Voor mij is het kiezen tussen de pest en cholera: 2 autos zeggen mij helemaal niets.

Maar hier zou ik gaan voor de Insignia; lijkt mij de betere auto. Veel waar voor zijn geld. De Audi zal wel betere kwaliteit bieden maar zoveel verschil zal dat niet zijn.

Comment

een audi a4 avant moet minstens 18' velgen hebben vind ik .... die 16' velgen die de audi vd topic-opener heeft doen afbreuk aan een degelijke auto ..; dus tel maar 2000 euro extra voor dieje audi
                  Last edited by ; 07/02/2009, 21:33.

Comment

Ik zou echt niet weten waarom je voor de toch relatief kale A4 zou gaan... Tenzij je hem koopt en dus inzit met eventuele verschillen in betrouwbaarheid, service & herverkoopwaarde.

Indien niet: dan wint de Opel dit pleidooi, hands down.

Comment

Knappe wagen, prachtige kleur.

Comment

Ik vind de Opel premium genoeg, maar van de andere kant heb ik nog nooit met Audi gereden.
                        Dus ik vroeg me af een Audi dan echt zoveel beter is dat minder uitrusting voor eenzelfde prijs gerechtvaardigd is...

Wat trouwens de prijs betreft: de Audi is ong 2000€ duurder, maar mits de nodige (salon)kortingen zijn ze ong even duur...

Ik ben dan ook wat verschoten van de (voorlopige) stand van deze poll. Ik had eigenlijk verwacht dat meer mensen voor de Audi zouden stemmen omdat de andere 'maar een opel' is.

Comment

Wat me op het salon is opgevallen is die verschrikkelijke verdikte kofferklep met die 2 afschuwelijke lichtjes binnenin bij de Sports Tourer voor de rest een prachtige auto!

Comment

de Insigna straalt ook klasse uit dat staat vast. het merkimago boeit me niet maar Audi heeft gewoon een steengoede afwerking en daar zit het een beetje dwars. Daarentegen moeten er wel 18" op staan die ik dan zou wisselen met andere opties.

De A4 is ook wel knap natuurlijk..
                            ik ga toch voor Opel wegens het prijsverschil

Comment

De Audi voor mij.

Ook al heeft Opel een grote stap voorwaarts gezet op 't vlak van interieurvormgeving en afwerking... 't cockpitgevoel van de A4 kan me in polls gelijk deze nog altijd vrij makkelijk over de streep trekken. Dat en 't feit dat 'ie voor mij toch meer dan voldoende uitgerust is (GPS + sportzetels + cruise control) geeft voor mij geen reden om voor de, toch niet onknappe, Opel te gaan.
                              16" velgen vind ik zelfs een pluspunt (er ligt wel 225 rubber onder... aan wegligging zal je niet al te veel moeten inboeten).

Nu, zelf zou ik eerder naar de Honda Accord (ik vind 'm knap, en die diesel vind ik nog altijd 't meest aangenaam klinken), Subaru Legacy (4x4 en 't is wel iets exclusiefs) of de Volvo V70 (uhm ja, trager maar 'k vind 'm net wat meer auto zijn dan de andere, of zoiets) neigen.
                              Life's too short. Not to. Live it.
                              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Ben je van plan om meer als 5 jaar met deze auto rond te rijden?
                                Neen, dan raad ik je aan om de Audi aan te kopen.
                                Ja, dan raad ik je de Opel Insignia zeker aan.
                                In het algemeen krijg je meer voor je geld bij de Opel Insignia dan bij Audi.
                                Ik denk dat beiden auto's die je wil zo rond de 31000 à 32000 euro schommelen, met jouw opties voor de Insignia die toch iets meer zijn dan de Audi. De Audi is dan misschien zelfs nog een 1500 euro duurder. De Cosmo uitrusting is completer en je krijgt gewoon veel meer op de Insignia dan op de Audi.
                                Als je alles op de Audi moet plaatsen die de Opel Insignia standaard heeft dan kom je uit op een bedrag van zo rond de 38000 à 39000 euro. Dat is een verschil van om en bij de 7000 euro. Veel geld toch.
                                Als je kiest voor de Insignia, en het geld toch hebt, dan raad ik je aan om de 20" velgen erbij te nemen. Maken de wagen kompleet. Ook kan je de Opel ook nog laten uitrusten met het deadlock alarm en de geperforeerde leer Siena sportzetels (1950 euro maar zeker de moeite).
                                Aan jou nu de keuze .
                                Ik heb alvast niet getwijfeld tussen een occasie Audi A4 of een Opel Insignia Sports Tourer. Ik heb een Sports Tourer Cosmo besteld.

Comment

OK, de Insignia biedt meer waarde voor zijn geld, en ik vind dit een goeie vergelijking, maar toch zou ik de A4 kiezen. Schijnt een stuk beter te rijden dan de vorige A4 en is ook zeer degelijk gebouwd.
                                  Jammer evenwel dat er niet minstens 17" op zit, maar zo erg is dat nu ook weer niet.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Wat is het verschil in beide qua kofferruimte en wat heeft de topicstarter daar aan ?

Zijn de Opel's van oudsher niet stukken meer gericht op functionaliteit en ruimte in vergelijking met Audi die meer de kaart van esthetiek trekt ?

Comment

In dit geheel moet ook de onderhoudskost eens bekeken worden.
                                      Ik heb vroeger Audi gereden en ging met schrik telkens voor een onderhoudsbeurt.
                                      De meesten die ik ken met audi/volkswagen gaan voor onderhoud naar erkend dealer zolang de garantie nog geldig is, nadien zoeken ze "alternatieven".

Comment

Working...
                                      X