Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e46 M3 onderhoud!!! Kenner nodig!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW e46 M3 onderhoud!!! Kenner nodig!!

    Ik heb een vraag,

    namelijk een vraag i.v.m. onderhoud van een BMW e46 M3,
    het gaat hier inverband met Inspectie II.
    Nu had ik onlangs mijn bmw naar een bmw garage gebracht en ze zeiden
    eerst tegen mij dat het inspectie II onderhoud ongeveer 700 euro zou kosten (zonder remmen, schijven) maar met filters, bougies en kleppen regeling.
    Nu blijkt het dat het 1500 euro kost en ja ik dacht laat het maar zijn.
    Inspektie II opzich kost 700 euro maar da kleppen regeling gedoe kost ongeveer 800 euro. Zijn dit hydrolische kleppen of gewone???
    Weet iemand waar ik iemand kan vinden die gespecialiseerd is in kleppen regeling van een BMW M3 buiten een BMW garage en + bij een inspektie II, speciefiek welke onderdelen worden verwisseld? olie filter, lucht filter, ..... specifieke lijst AUB + eventueel kosten als het mogelijk is.

    Dank u vriendelijk

  • #2
    van waar ben je ergens ?

    Comment


    • #3
      kleppen werken met pastilletjes, dus moeten idd geregeld worden, maar ik begrijp niet goed waarom dat bij de inspectieII moet gebeuren

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
        van waar ben je ergens ?
        van belgie (hasselt)

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bmw m3e46 Bekijk Berichten
          van belgie (hasselt)
          te ver dus

          ik weet hier een echte M-kenner garagist zitten in Ingelmunster bij Kortrijk ... veel te ver dus .

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
            te ver dus

            ik weet hier een echte M-kenner garagist zitten in Ingelmunster bij Kortrijk ... veel te ver dus .
            Als ik er 800€ mee kan besparen is niks te ver hoor....

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
              te ver dus

              ik weet hier een echte M-kenner garagist zitten in Ingelmunster bij Kortrijk ... veel te ver dus .
              ik ook
              BMW E10 1600ti 1967
              BMW E10 2002tii 1973
              BMW E30 325i sedan 1986
              BMW E36 318is cabrio 1995
              BMW E36 320i cabrio 1994
              BMW E91 318d touring 2006
              MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
                ik ook
                haha yep tis dezelfde

                Comment


                • #9
                  Bij inspection II moet de klepspeling gecheckt worden. Indien buiten tolerantie moeten ze inderdaad gesteld worden, en dat is redelijk specialistenwerk bij deze motoren (stelplaatjes die gemakkelijk in de motor vallen, en een reeks specifiek gereedschap). Niet voor de amateur dus.

                  Langs de andere kant begrijp ik niet goed waarom je 1500 euro voor een Inspection II voor je M3 teveel vind. Als je zo'n ding tegoei wil onderhouden is dat de prijs. Je rijd M of je rijd het niet. Bij een 320d moeten er geen kleppen gesteld worden....

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                    Langs de andere kant begrijp ik niet goed waarom je 1500 euro voor een Inspection II voor je M3 teveel vind. Als je zo'n ding tegoei wil onderhouden is dat de prijs. Je rijd M of je rijd het niet. Bij een 320d moeten er geen kleppen gesteld worden....

                    nagel op de kop

                    maar bmw loonuren zijn er wel over.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                      Langs de andere kant begrijp ik niet goed waarom je 1500 euro voor een Inspection II voor je M3 teveel vind. Als je zo'n ding tegoei wil onderhouden is dat de prijs. Je rijd M of je rijd het niet. Bij een 320d moeten er geen kleppen gesteld worden....
                      Zo dacht ik er ook over

                      Comment


                      • #12
                        Check PM

                        Comment


                        • #13
                          doen ze bij PSG ook geen onderhoud van M-modellen?

                          bij die gasten zou ik dat blindelings toevertrouwen..

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                            Bij inspection II moet de klepspeling gecheckt worden. Indien buiten tolerantie moeten ze inderdaad gesteld worden, en dat is redelijk specialistenwerk bij deze motoren (stelplaatjes die gemakkelijk in de motor vallen, en een reeks specifiek gereedschap). Niet voor de amateur dus.

                            Langs de andere kant begrijp ik niet goed waarom je 1500 euro voor een Inspection II voor je M3 teveel vind. Als je zo'n ding tegoei wil onderhouden is dat de prijs. Je rijd M of je rijd het niet. Bij een 320d moeten er geen kleppen gesteld worden....
                            1500 euro vindt ik teveel omdat onlangs ne kameraad inspektie II met kleppenregeling juist hetzelfde wat er bij mij moet gebeuren ongeveer voor 1000 euro heeft laten doen. Heb zelf die bmw garage gebeld en zal het daar laten doen. Een echte M mechanieker doet het in 3 uur en ene die er niks van kent 10 uur! En da was de garage waar ik eerst ging. En nie alle bmw garages hebben een echte M mechanieker. Sommige moeten zelfs die kleppen regeling apparaat laten overbrengen. Maarja probleem opgelost.

                            Comment


                            • #15
                              Contacteer performance shop geel eens voor die kleppenregeling. Frits van het forum is daar eigenaar van en hij doet wel meer klusjes aan M's
                              The shark is BACK! BMW 635csi

                              BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017


                              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten

                                nagel op de kop

                                maar bmw loonuren zijn er wel over.
                                ik vind die nog redelijk...
                                Maar ja, ik heb de loon-uren van Mazda al gezien ...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                  haha yep tis dezelfde

                                  welke is dit juist ?
                                  kent wellicht veel van bmw op zich

                                  Comment


                                  • #18
                                    spreek een bmw mechanieker aan die het int zwart bij zijn eigen huis wilt doen

                                    Comment

                                    Working...
                                    X