Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel plaats laten naast garagepoort?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoeveel plaats laten naast garagepoort?

Hoeveel plaats moet er tussen een geparkeerde wagen en een garagepoort gelaten worden?
    Want dat k*tmens zet zich altijd zo dat ik amper in en uit mijn garage kan
    h'eb +/- 20 à 30 centimeter om mijn deur open te doen als ik ernaast sta, wat er dus op neerkomt dat ik mijn bocht niet kan halen om in en uit te rijden.

Als dat nog niet genoeg is,
    in hoeverre mag er aan de overkant van een garagepoort geparkeer worden? (doodlopende straat, plaats voor 1 auto tegelijk om te passeren)
    Combinatie van bovenstaande en iemand aan de overkant kan ik er al helemaal niet in

op de poort hangt een sticker van wegslepen en mijn nummerplaat.
    Kan ik aan het stad gaan vragen voor gele strepen te trekken tot een meter naast mijn poort?

Heb je al eens met dat "k*tmens" gepraat? Als je haar vriendelijk vraagt om haar auto een beetje verder te zetten, is het probleem misschien zo opgelost. 't Is maar een idee
    AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      Heb je al eens met dat "k*tmens" gepraat? Als je haar vriendelijk vraagt om haar auto een beetje verder te zetten, is het probleem misschien zo opgelost. 't Is maar een idee
      denk je dat ik dat nog niet heb geprobeerd?
      alles heb ik al geprobeerd, maar is een koppig oud mens.

Staat altijd achter haar raam te kijken als ik de garage wil ingeraken.
      vroeger stond ik een stuk voor haar deur toen ik nog geen garage had omdat dat de enige plaats was (zij had toen de garage).
      uit kolère heeft ze haar garage opgezegt gehad om mij een kloot af te trekken zodat ik niet meer voor haar deur kon staan. (volgens verhuurder)
      nu huur ik de garage (zij huurde die ook) en nu is ze nog meer pissed.
      Tiens, nu sta ik niet meer voor haar deur en nu is't nog erger

Comment

wil je eens een tekening maken (of een foto) ter verduidelijking.
        gele strepen gaat de gemeente allesinds niet willen zetten.
        wat je wel kan doen is 's nachts zelf strepen schilderen. als ze dan ooit nog eens in de straat de markeringen komen vernieuwen, nemen ze die gewoon mee.
        Wel zien dat niemand je ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
          wil je eens een tekening maken (of een foto) ter verduidelijking.
          gele strepen gaat de gemeente allesinds niet willen zetten.
          wat je wel kan doen is 's nachts zelf strepen schilderen. als ze dan ooit nog eens in de straat de markeringen komen vernieuwen, nemen ze die gewoon mee.
          Wel zien dat niemand je ziet.
          ik dacht een foto te gaan maken maar ze passeerde juist met haar wagen.
          zal dit weekend nog een foto posten

Comment

Zolang ze niet vóór je garagepoort parkeert en je nog steeds naar buiten kan rijden - al is het dan moeizaam - kan je haar niks maken. Er is geen maximum afstand voorzien in de wet.

Uit de wegcode:
            25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
            voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
            op elke plaats waar het voertuig de toegang tot buiten de rijbaan aangelegde parkeerplaatsen zou verhinderen;
            Je kan misschien een tweede auto kopen, en wanneer ze even weg is parkeer je die voor haar deur
            AutoMinded.be

Comment

ze stond weer aan haar raam te zien wat ik aan't doen was

Nu staat ze juist iets meer naar voor als anders. Meestal staat ze met haar bumper tot aan die grijze steen aan haar huis dat je achter de wagen ziet:

en hier de breedte van de straat, hier sta ik met mijn voorwielen (zga) in de goot voor de garage.
              Als er iemand aan de overkant staat kan ik mijn bocht niet halen.

Inrijden langs de andere kant is geen optie. straat loopt dood en staat altijd nog een auto en brommertjes.

Comment

Zolang ze niet vóór je garagepoort parkeert en je nog steeds naar buiten kan rijden - al is het dan moeizaam - kan je haar niks maken. Er is geen maximum afstand voorzien in de wet.

Uit de wegcode:
                Je kan misschien een tweede auto kopen, en wanneer ze even weg is parkeer je die voor haar deur
                de mijne staat in de garage, die van mn ma voor onze deur en die van onze pa aan de overkant van de straat

jammer dat daar geen wet voor is...

Comment

Achterwaarts erin rijden van de andere kant, en je straat achterwaarts uitrijden.

Comment

Uit de wegcode:
                    dit klopt toch wel?

op minder dan 1 meter zowel voor als achter een ander stilstaand of geparkeerd voertuig en op elke plaats waar het voertuig het instappen in of het wegrijden van een ander voertuig zou verhinderen;

Comment

Deze zijn ook wel handig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                        Achterwaarts erin rijden van de andere kant, en je straat achterwaarts uitrijden.
                        gaat niet, straat helft af en bumper blijft achter de stoep hangen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                          dit klopt toch wel?

op minder dan 1 meter zowel voor als achter een ander stilstaand of geparkeerd voertuig en op elke plaats waar het voertuig het instappen in of het wegrijden van een ander voertuig zou verhinderen;
                          Gaat niet op in jouw geval ... je geraakt nog steeds uit je garage dus het wegrijden wordt niet verhinderd.

verhinderen =/= hinderen
                          AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                            ik dacht een foto te gaan maken maar ze passeerde juist met haar wagen.
                            zal dit weekend nog een foto posten
                            dan is het juist wel het moment om een foto te nemen
                            dan ziet ze wat je aan het doen bent en kan ze zelf al schrik krijgen, en eens nadenken.
                            zo'n mensjes moet je met gelijke wapens bestrijden.
                            dus als je ziet dat ze toekomt en zich gaat parkeren ga je gewoon buiten staan met een kodak. je zal zien ze zal zich mooi met afstand parkeren. dat een paar keer doen en ze zal nadien wel afstand houden. beetje zoals de opvoeding van een puppy.

Comment

2de tip.
                              wil je ze echt kloten?
                              ga dan gewoon voor uw poort staan met je wagen. maar de helft voor haar huis. niemand verbied het je om gewoon op straat te parkeren voor je eigen poort. dan is zij haar parkeerplaats kwijt en jij kan altijd parkeren.

Comment

beetje zoals de opvoeding van een puppy.
                                Straks laat het dametje iets achter voor zijn poort

Comment

2de tip.
                                  wil je ze echt kloten?
                                  ga dan gewoon voor uw poort staan met je wagen. maar de helft voor haar huis. niemand verbied het je om gewoon op straat te parkeren voor je eigen poort. dan is zij haar parkeerplaats kwijt en jij kan altijd parkeren.
                                  Hij mag zelfs volledig voor haar huis gaan staan. Dan heeft hij ook altijd voldoende ruimte om uit te rijden he
                                  AutoMinded.be

Comment

2de tip.
                                    wil je ze echt kloten?
                                    helpt niet, ze gaat enkel op zondagvoormiddag naar de kerk
                                    voor de rest beweegt haar wagen geen millimeter. Van zodra ik wegben zet zij haar daar toch weer voor een week...

Comment

dan is het juist wel het moment om een foto te nemen
                                      dan ziet ze wat je aan het doen bent en kan ze zelf al schrik krijgen, en eens nadenken.
                                      zo'n mensjes moet je met gelijke wapens bestrijden.
                                      dus als je ziet dat ze toekomt en zich gaat parkeren ga je gewoon buiten staan met een kodak. je zal zien ze zal zich mooi met afstand parkeren. dat een paar keer doen en ze zal nadien wel afstand houden. beetje zoals de opvoeding van een puppy.
                                      ze heeft me net foto's zien nemen, en ze stond achter haar raam.
                                      heb maar es gewuifd.

en blijven kijken helpt ook niet hoor, ze zet haar gewoon hetzelfde
                                      ik denk dat ze gewoon een bezigheid zoekt, het mens is ruim 80.

Ik hoop stiekem dat haar wagen het binnenkort gaat begeven door de koude.
                                      Haar beestje staat al heel zn leven (zowat 20jaar) al in een verwarmde garage en staat sinds deze zomer op straat. (+ is een automatic ). Zal wel panne krijgen

Comment

Iemand die een ingang blokkeert, is altijd in fout ... politie bellen dus

Comment

Working...
                                        X