Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Troostwijk Veilingen verzorgt online veilingen uit faillissement of vrijwillige verkoop door Europa. Groot aanbod van machines en bedrijfsinventaris.
Maandag kijkdag. Ben aan het twijfelen om te gaan kijken.
MIjn vader heeft een Jeaneau sun oddesey 42" met yanmar (bouwjaar ik dacht 1993) in Blankenberge te koop.
Prachtig en heel verzorgd schip en om reden dat mijn vader bekend staat als een uitermate goede kenner op gebied van motoren en rand apparatuur van schepen, geniet zijn boot ook een goede reputatie.
Boot is fuuuuuuul option en staat te koop voor 75.000 euro.
Bootje ligt altijd te water. Gaat enkel maar een 2 weken uit het water om onderwaterschip te doen.
Volgende maand de zeilen terug monteren en eens een dagtripje met de schoonfamilie plannen. Terneuzen - Breskens/Vlissingen of zoiets in dat genre.
Heb besloten dat ik er terug meer mee wil gaan varen.
NB: Brecht, ik ga wellicht nog een bootsman kunnen gebruiken tijdens die trip. Voel je je geroepen?
1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
Bootje ligt altijd te water. Gaat enkel maar een 2 weken uit het water om onderwaterschip te doen.
Volgende maand de zeilen terug monteren en eens een dagtripje met de schoonfamilie plannen. Terneuzen - Breskens/Vlissingen of zoiets in dat genre.
Heb besloten dat ik er terug meer mee wil gaan varen.
NB: Brecht, ik ga wellicht nog een bootsman kunnen gebruiken tijdens die trip. Voel je je geroepen?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Er zijn er 3 op de markt. Leidraad voor het stuurbrevet vond ik het beste. Zorg zeker dat je alle online examens maakt, bv op www. Vaarbewijs. Be, 90 procent van de vragen van de examens komen daaruit.
Ga ook sowieso voor het algemeen en niet enkel voor het beperkt, dan kan je je internationaal aanvragen, het icc. Volgend jaar gaat de hele boel namelijk uitgebreid worden en opgesplitst in meerdere examens. Ook ga je dan verplicht praktijk moeten volgen waardoor het ook veel duurder wordt. Nu kan je nog gewoon een logboek laten invullen door iemand met een boot.
Er zijn er 3 op de markt. Leidraad voor het stuurbrevet vond ik het beste. Zorg zeker dat je alle online examens maakt, bv op www. Vaarbewijs. Be, 90 procent van de vragen van de examens komen daaruit.
Ga ook sowieso voor het algemeen en niet enkel voor het beperkt, dan kan je je internationaal aanvragen, het icc. Volgend jaar gaat de hele boel namelijk uitgebreid worden en opgesplitst in meerdere examens. Ook ga je dan verplicht praktijk moeten volgen waardoor het ook veel duurder wordt. Nu kan je nog gewoon een logboek laten invullen door iemand met een boot.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Da's in dit geval dus zo'n 38K per jaar, oftewel 3150 EUR / maand...
Blijft duur speelgoed
haha...
idd, kan kloppen
Veel zal afhangen van de regio waar je boot ligt, inderdaad...
MAAR;
Al eens gaan tanken met zo een machientje...
Of leg je hem gewoon aan de steiger en ga je zo wat op je boot zitten
(wat er velen doen wegens te duur om te gaan tanken)
waarom denk je dat ze in die havens van 'heb je me gezien' allemaal op hun boot zitten en nauwelijks varen...in andere havens zelfde verhaal.
Ga maar eens tanken met een 'gewone' sport/family boot (200 a 300pk), en vaar wat sportief...
Veel boten/ jachten staan te koop sinds aantal jaren, begin crisis; aan echt mooie prijzen...
Allemaal mensen die zich mispkten aan onderhoudskosten, ja zelfs gewone runningskosten en dan zeker stallingskosten....
Als ik met mijn auto 170 pk diesel vol gas rij, dan rij ik ca 200 km/h, en het verbruik ligt bij 18l/100km.
Dat geeft een verbruik van ca 36 l per uur voor een motor van 170 pk op vol vermogen.
Neem dan maar een 300pk bootje en geef vol gas. Verbruik zal makkelijk 60-70l per uur zijn. (vraag maar eens aan waterskiers)
Als je naar die mooie bootjes hierbioven kijkt, dan liggen daar soms motoren van 2000 - 3000 pk in.
Trek je die helemaal open, dan zit je aan 600-700 liter mazout per uur...
Waarom dacht je wereldreizigers meestal zeilbootjes kozen?
Comment