Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW (M)635CSI ter restauratie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW (M)635CSI ter restauratie

Beste autoliefhebbers,

Ik & mijn oudje zijn nogal redelijk zot van de oude 6reeks BMW
    Nu is het zo dat we allebei ( ik meer dan hem, want ik studeer nog ) in onze vrije tijd graag aan auto's prutsen.

We zouden graag een BMW M635csi in onze hangar staan hebben ( wie niet )
    De goedkoopste ( maar ook deze met het meeste werk ) is eentje kopen ter restauratie.
    Nu, mijn vraag:
    Hoe, waar, wat zouden we dit best doen?

Het beste zou volgens zijn om een body in perfecte staat te zoeken en daarnaast een motor in perfecte staat te zoeken, en daarvan 1 maken. Of gewoon roestbak kopen en wat oplassen?

Maar hoe geraken we er aan?
    Duitsland afschuimen? Want in Belgie & Nederland zijn er bitter weinig

Dank & hopend op een antwoord
    Nicolas

Zoiets?

Comment

Ik citeer:
      Een klein aantal werkzaamheden is nodig om deze prachtauto als nieuw te maken door een liefhebber, technisch is de auto compleet in orde, het plaatwerk is allemaal origineel en van de eerste eigenaar, wat kleine roestplekjes maar minimaal.

1. 1 week en we zitten zonder werk
      2. graag een M635
      3. vraagt nog te veel

Comment

Hier gaan er u een heel pak kunnen helpen (bt., Beemer...)

Onderschat de running cost van zo'n bakken niet

Comment

Buiten de normale kosten ( naft, banden ) zie ik de grote kost niet?
          heb wel gehoord dat het erg dure banden zijn voor een M-reeks, wat me wel wat afschrikt.
          zuipt wel heel wat ( sportief rijgedrag = 18ltr per 100 ), maar het is eerder om op stal te hebben, en eens op een week te touren

Comment

Als je een roestbak koopt ga je er met 'wat oplassen' niet echt komen. Bakken roesten echt op de raarste plaatsen, meestal waar je het niet ziet, of het niet verwacht. Ik heb die van mij uitgebreid geïnspecteerd samen met mijn nonkel (die garagist is), en toch heb ik nog plekjes en dingetjes gevonden achteraf, die minder voor de hand liggend waren.

Een M kopen is 1 ding, goed onderhouden en in ere houden/herstellen gaat sowieso kluiten kosten. Maar als je al het onderhoud bijhoudt, blijven ze wel gaan, echt oersterke motoren, mits je goed warmrijdt etc.

De meeste problemen bij deze bakken zijn volgens mij van elektrische aard. Zitten vol elektronica, en elektronica van 21 tot 34 jaar oud dan nog, dus dat kan al wel eens misgaan.

Ophangingselementen zien ook af, rubbers verslijten snel wegens hoog gewicht van de wagen en het verder heel moderne en goede weggedrag, wat aanzet tot eens een bochtje pakken.

Zuipen doen ze ook, minder dan 12-13 liter is moeilijk, eerder 15 liter of meer.

Kan anders nog wel een paar uur doorgaan, maar vergis je niet, voor de goedkoop moet je niet aan zo'n oude 6 beginnen, wel voor de liefhebberij, en de wetenschap een echte klassieker te rijden, nog een echte drivers car!
            Last edited by Stoffie; 01/10/2010, 11:10.
            1984 BMW M635CSi F u n
            1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

Daarom zeg ik dat het niet persé een M moet zijn, een 635, 632, 628csi behoort ook tot de mogelijkheden, en zijn een stuk goedkoper denk ik.
              Mss dan maar eerst met een gewone 6er beginnen?
              Ik zit namelijk ook al over mijn eindwerk te denken, en dat zou wel eens restaureren van een M635 zijn.
              Maar kan iemand me helpen met tips voor de aanschaf van een carrosserie & motor? Het restaureren kan nog wachten, de wagen stijgt alleen maar in waarde naarmate hij ouder wordt.

Comment

Een 6 serie is een wagen die momenteel niet erg geliefd is in het oldtimer wereldje. Je vindt ze werkelijk in alle prijsklasses. Een goede is schandalig duur en een wrak vind je voor alle prijzen. En je kan er zeker van zijn dat er altijd HEEL veel onverwachte kosten de kop opsteken.

Ik weet in Sint Amands een compleet rotte BMW 6 staan op een kerkhof. Mss is dat iets vooor u? Maar de handelaar vraagt er nog 2500 euro voor dacht ik. Mijn vorige BMW 635 staat bij een vriend van me in zijn magazijn klaar voor restauratie. Die auto is compleet maar er is wel werk aan. Mss moet je die man contacteren of hij de auto niet verkoopt. Zie ook mijn topic BMW 635csi 1980 bij "mijn oldtimer".

Ik heb de indruk dat je graag een projectje hebt dat lang duurt en dat je veel wil leren maar hou er rekening mee dat ALLES maar dan ook ALLES schandalig duur is wat vervangen moet worden aan een 6 serie. Op het einde van de rit ga je er nooit een win situatie uithalen. Je moet zien dat je restauratiewerken kan doen zonder u vast te zetten hé. Ik weet natuurlijk niet welk budget je hebt om een 6 te restaureren. Misschien moet je daar al is mee beginnen.

Een M635csi zou ik sowieso al laten vallen. Die auto's zijn enorm duur in vergelijking met de goedkoper BMW 630 modellen. De 630 is het minst geliefd omwille van de carbu motor.
                Dat de auto's in waarde stijgen is handig meegenomen maar de ondedelen zijn moeilijk en moeilijker te vinden en bjigevolg worden ze ook duur.

Je moet eerst voor jezelf uitmaken wat je zelf wil en welk budget je hebt voor de aanschaf van een auto en welk budget voor de restauratie.

Als eerste project zou ik persoonlijk eerder voor een E21 of E30 gaan. Goedkoop in aanschaf en restauratie...
                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Ik zou deze al niet kopen. Is op het eerste zicht een samenraapsel van verschillende E24 auto's. De foto's zijn ook onduidelijk en zeker niet volledig.

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *BMW*power Bekijk Berichten
                    Hier gaan er u een heel pak kunnen helpen (bt., Beemer...)

Onderschat de running cost van zo'n bakken niet
                    maakt voor meeste liefhebbers niet uit, ze gaan er dan ook geen 5000 km per maand mee rijden
                    eerder 5 à 10.000 km per jaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                      maakt voor meeste liefhebbers niet uit, ze gaan er dan ook geen 5000 km per maand mee rijden
                      eerder 5 à 10.000 km per jaar
                      Voordat je 1 meter gereden hebt, kosten ze al veel geld. De prijs van de benzine heb je zelf in de hand, het zijn alle onverwachtte kosten waar je rekening mee moet houden

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Best eerst afstuderen,werk zoeken,veel geld verdienen-sparen,dan eentje zoeken-kopen.

Comment

We gaan. Hier niet de moraalridder uithangen hé !! En al zeker zijn rekening niet maken .... Hij gaat dat samen met zijn vader doen dus wsl zal die man al wel gewerkt hebben en wat spaargeld opzij hebben ook ;-)

Comment

Tenzij jij de papa bent natuurlijk ;-) En de achtergrond kent en nu aan uwe zoon zijn oren aan het trekken bent ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                              We gaan. Hier niet de moraalridder uithangen hé !! En al zeker zijn rekening niet maken .... Hij gaat dat samen met zijn vader doen dus wsl zal die man al wel gewerkt hebben en wat spaargeld opzij hebben ook ;-)

Het is te hopen he

Comment

Hier achter de hoek staat/stond een 635csi te koop. Of het een M is/was weet ik niet.
                                Of hij er dus nu nog staat weet ik niet. Indien interesse wil ik wel eens gaan kijken.
                                1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Ik zie dat deze BMW terug online is gesmeten, deze keer voor een verminderde prijs:
                                  nl.kapaza.be/belgie/bmw-6-e24-635-csi-voor-ompmaak-51871628.htm
                                  wel roest aan het dak, kan voor heel wat problemen zorgen vrees ik.
                                  Iemand een mening?
                                  Het idee van een M te kopen is wel helemaal van de baan

Comment

Je moet daar echt gaan naar kijken om je een idee te vormen. Roest is natuurlijk de grootste vijand op alle gewoonlijke plekken, alsook waterlekken naar koffer en interieur toe, vaak te wijten aan verstopte watergootjes, dat doet snel veel schade. Zoals gezegd veel elektronica die mis kan gaan. Motor kan ook veel miserie geven als er niet zacht is mee omgesprongen, gebrek aan onderhoud etc.

Ziet er mij een half wrak uit dat lang heeft buitengestaan, wie weet wat ga je daar mee tegenkomen. Ik zou er voor die prijs ver van wegblijven.
                                    1984 BMW M635CSi F u n
                                    1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

Hier achter den hoek is het dus een 635CSI die te koop staat.
                                      Goudbruinkleurig. In ordentelijke staat op het eerste zicht.
                                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

kan je eens nagaan hoeveel ie er nog voor vraagt?
                                        dat soort wagen in perfecte staat kan ik niet betalen en is niet mijn bedoeling, dus sla me dood maar: er moet schade zijn aan de 635csi :p

Comment

Working...
                                        X