Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe motorfiets

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe motorfiets

    Even de situatie schetsen. Paar weken geleden ben ik omver gereden (1ste accident in 20j. motorrijbewijs) en mijn motor (°2001) is economisch perte totale verklaard. Terug technisch rijklaar zetten kan voor erg weinig geld maar alle optische schade herstellen is economisch niet meer rendabel gezien leeftijd en km stand.

    Ik ben nu op zoek naar iets dat beter aan mijn situatie aangepast is want in de loop der jaren is mijn kilometrage fors gedaald (2018 nog maar 2500km...).
    Toeren is er al lang niet meer bij, enkel nog ritjes van 1 à 2u om eens uit te waaien op secundaire wegen.
    Ik verwacht nog ongeveer 1000€ te recupereren van mijn huidige moto en heb een budget van +/-4 à 5000€ vooropgesteld (afhankelijk van hoeveel ik krijg van de verzekering), dus in totaal zeg maar 5 à 6000€ max. budget.

    Criteria: veel pk's hoeft zeker niet, liever niet zelfs, rijplezier op de baan staat voorop (geen circuitambities), voorkeur voor (semi)-naked, relatief licht en wendbaar, makkelijk te rijden en comfortabele rijpositie, bagage- en duocapaciteiten zijn niet nodig.

    Waar ik zo allemaal aan gedacht had binnen dit budget (lijst is absoluut niet volledig)

    -F800R
    -Triumph Street Triple (hoewel misschien te krachtig?)
    -Kawa Z650-750 (900 is nog te duur), Ninja 650 eventueel
    -KTM Duke 690 (van na 2015 dan), zelfs een 390 sluit ik niet uit, als ik de testen lees is dat wel een pretfiets die zelfs nieuw binnen budget zou passen
    -zoiets als een Aprilia Shiver 900 vind ik ook wel heel mooi, zit wel boven budget

    Graag jullie mening aub

  • #2
    ik zit in dezelfde richting te denken. Pas schouder operatie gehad, en denk van een lichtere motor aan te schaffen. Huidige FXFBs rijdt wel mooi maar voor trage manoeuvres begint hij mij iets te zwaar te worden.

    Deze 400cc ziet er wel iets plezant uit voor die paar 1000kms per jaar. Licht, niet te duur en waarschijnlijk wel redelijk betrouwbaar.

    http://www.mash-motors.be/nl/400cc-classic/

    Comment


    • #3
      Met wat rij je nu? KTM is licht en fun maar de 1-cilinders hebben wel een 'speciaal' karakter, niet iedereen houdt ervan. Ik vind een Duke 790 de max, voldoet ook aan al je eisen behalve budget

      Die BMW--twins zijn nogal saai, Aprilia heeft wel karakter maar is typisch zo'n moto die goed uit de testen komt maar die niemand koopt

      Comment


      • #4
        Ik zou ook eens op een motorforum wat adviezen vragen, hier ga je niet veel wijzer worden vermoed ik

        Comment


        • #5
          Yamaha heeft ook iets licht en speels dat nieuw niet veel boven uw budget zit.

          Een ER rijdt ook nog leuk.
          De KTM 1 cyl gaat er wel van door.

          Maar je zal ze zelf moeten testen.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
            Met wat rij je nu? KTM is licht en fun maar de 1-cilinders hebben wel een 'speciaal' karakter, niet iedereen houdt ervan. Ik vind een Duke 790 de max, voldoet ook aan al je eisen behalve budget

            Die BMW--twins zijn nogal saai, Aprilia heeft wel karakter maar is typisch zo'n moto die goed uit de testen komt maar die niemand koopt
            Akkoord wat die Duke 790 betreft, maar ik krijg het hier thuis echt niet verkocht om voor 2500km/jaar 10k uit te geven
            Motor die ik nu heb is een VFR800. Heel goede moto maar in feite overkill voor het gebruik wat ik ervan maak. I

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Yamaha heeft ook iets licht en speels dat nieuw niet veel boven uw budget zit.

              Een ER rijdt ook nog leuk.
              De KTM 1 cyl gaat er wel van door.

              Maar je zal ze zelf moeten testen.
              MT03 bedoel je? Of MT07?

              Comment


              • #8
                Al eens aan iet electrisch gedacht? Kwa prijs wel hoger maar enorme fiscale voordelen die de prijs toch wat drukken afhankelijk van je werksituatie; en giga koppel


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten

                  MT03 bedoel je? Of MT07?
                  07

                  De 03 is een oudere 1 cil dacht ik.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • #10
                    VFR800 uit die tijd is nu net 1 vd soepelste blokken qua vermogensafgifte die ooit gemaakt zijn. Ik zou dus 2 keer nadenken vooraleer naar een 1-pitter over te schakelen en sowieso zeker testrijden want dat rijdt echt totaal anders.
                    MT07 is een goed voorstel maar zal niet lukken voor 5-6k vrees ik.
                    Z650 zou ik proberen of waarom geen Shiver750 als je die mooi vindt

                    Comment


                    • #11
                      Dorsoduro 750
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • #12
                        Elektrisch ga ik niet doen wegens geen woon-werk en dus ook geen aftrek. Voor de afstanden die ik maar doe liever een 'echte' nu het nog kan
                        Dorso vrees ik voor, een Duke 690 is al nipt met 86cm zithoogte en een Dorso is nog hoger, dan liever de Shiver met zelfde motor

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                          VFR800 uit die tijd is nu net 1 vd soepelste blokken qua vermogensafgifte die ooit gemaakt zijn. Ik zou dus 2 keer nadenken vooraleer naar een 1-pitter over te schakelen en sowieso zeker testrijden want dat rijdt echt totaal anders.
                          MT07 is een goed voorstel maar zal niet lukken voor 5-6k vrees ik.
                          Z650 zou ik proberen of waarom geen Shiver750 als je die mooi vindt
                          VFR trekt inderdaad lineair van ralenti tot aan het rood, is zalig
                          2 en zeker 1 cil. zal aanpassen zijn
                          Z650 ga ik zeker testen, SV650 ook
                          Al eens naar Duc 796/797 zitten zien maar ze vragen daar nog belachelijk veel geld voor

                          Comment


                          • #14
                            SV 650 heeft mijn zoon gehad als opstapper. Zalig machientje
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment


                            • #15
                              FZ8 voldoet aan al je eisen.
                              BMW 118D E87 M-pack

                              Comment


                              • #16
                                Budget kon iets worden opgetrokken door een onverwacht gulle uitkering van de verzekering

                                Shortlist beperkt tot 3: F800R (face-lift model 2016), Shiver 900 (201 en Ninja 650 (201, op een paar honderd euro na allemaal rond dezelfde prijsklasse

                                Gebruik: zie openingspost

                                Comment


                                • #17
                                  Om eens uit te waaien op kleine baantjes zou ik voor de lichtste gaan, maar dan wel in naked versie, dus de Z650. Snap de meerwaarde van een Ninja niet in jouw geval. Wel een Akra erop want een parallel twin klinkt nergens naar

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                    07

                                    De 03 is een oudere 1 cil dacht ik.

                                    In 2008 had je idd een MT03, ééncyl 660

                                    Tegenwoordig bestaat ook een MT03 met 300cc




                                    In het geval van de TS zou ik ook eens kijken naar de MT07. Prijs/kwaliteit/rijplezier ga je niet veel beter vinden. (zag onlangs nog een overjaars model nieuw voor 5600€)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                      Budget kon iets worden opgetrokken door een onverwacht gulle uitkering van de verzekering

                                      Shortlist beperkt tot 3: F800R (face-lift model 2016), Shiver 900 (201 en Ninja 650 (201, op een paar honderd euro na allemaal rond dezelfde prijsklasse

                                      Gebruik: zie openingspost


                                      Zo'n Ninja 650 heeft 68pk, dan wegen die 95pk van de BMW toch wel zwaar door vind ik.
                                      Met de Aprilia geen ervaring, met de F800R heb ik wel al gereden. Was er niet gek van.

                                      Heb je ondertussen de MT-07 al eens bekeken? Persoonlijk vind ik deze plezanter dan de F800R. Als je budget opgetrokken is... een nieuwe , model 2019 koop je voor <7000€
                                      Last edited by adventurer; 13/01/2019, 01:06.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten



                                        Zo'n Ninja 650 heeft 68pk, dan wegen die 95pk van de BMW toch wel zwaar door vind ik.
                                        Met de Aprilia geen ervaring, met de F800R heb ik wel al gereden. Was er niet gek van.

                                        Heb je ondertussen de MT-07 al eens bekeken? Persoonlijk vind ik deze plezanter dan de F800R. Als je budget opgetrokken is... een nieuwe , model 2019 koop je voor <7000€
                                        Ik heb 2j. geleden eens met een MT07 gereden en dat was niet bepaald een succes. Ik vind die niet mooi en het reed ook als een dweil. Nooit begrepen waarom die motor zo goed verkocht.
                                        Nu zie ik dat er sinds vorig jaar een nieuwe versie is die een stuk beter zou (?) zijn en er ook wat stoerder uit ziet. Misschien moet ik die een tweede kans geven.Sowieso eens goed bekijken op het salon komend weekend. Shiver is van de baan wegens veel te zwaar (scheelt 15kg met concurrentie). F800R eigenlijk ook geen optie meer , trilt te veel en dat geluid klinkt nergens naar, ook met aftermarket stuff wordt het niet veel beter. Maar grootste afknapper is: je krijgt er nooit een goed gevoel bij en dat is wel belangrijk voor mij gezien de weinige km.

                                        Ik hou ook het (magere) aanbod 796 en 797 in de gaten maar zoals gezegd de prijzen die ze daar 2dehands nog vragen wtf zeg

                                        Comment

                                        Working...
                                        X