Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Antwerpen krijgt slimme verkeerslichten

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Löwe
    started a topic Antwerpen krijgt slimme verkeerslichten

    Antwerpen krijgt slimme verkeerslichten

    Uit de Standaard:

    Antwerpen krijgt dan toch een systeem van slimme verkeerslichten. Dat heeft minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) donderdag bevestigd in de bevoegde commissie van het Vlaams parlement.

    Het is een Antwerpse stadslegende dat de zogenaamde ‘groene golf' in de stad zou zijn uitgevonden, maar er nergens wordt toegepast. Daarin komt vanaf 2014 verandering, bevestigde Crevits op vraag van parlementsleden Bart Martens (SP.A) en Marino Keulen (Open VLD).

    ‘Het huidige besturingssysteem van de Antwerpse verkeerslichten is verouderd en ontoereikend voor de complexe verkeerssituaties', stelde de minister. ‘De verkeerscomputer, die de coördinatie tussen de verkeerslichten regelt, is aan het einde van zijn levensduur en moet worden vernieuwd.'

    De nieuwe computer moet de verkeerslichten continu kunnen bijstellen in functie van de toestand op de weg. Voor elk kruispunt zal worden onderzocht wat de beste regeling is op elk moment van de dag.
    Volgens de minister kan het project in de tweede helft van 2013 worden aanbesteed, om in 2014 te worden uitgevoerd, zodat de doorstroming van zowel openbaar als personenvervoer kan worden verbeterd.
    Last edited by Löwe; 22/11/2012, 19:34.

  • wielscheel
    replied
    Dat bestond 40 j terug al in Dortmund, reed je 60 vanaf 1° licht dan geraakte je door min 15 groene lichten.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    vanochtend 0640 naar keuring op een vrije - niet slimme - noorderlaan gereden - terugweg 0730 zelfde verhaal

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    De nieuwe Noorderlaan is meestal toch een verademing. Als nu ook nog eens iedereen zou rijden wat ze mogen rijden zou het perfect zijn.

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    Antwerpen krijgt slimme verkeerslichten...mijn eerste gedacht als ik dit las was 'oei Bart De Wever krijgt concurrentie'

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    nog steeds nix

    Leave a comment:


  • Liquid Li0n
    replied
    En doe daar nog zone 30 en 50 bij het meeste van de tijd. Dus dan kom je op een stuk van 70 of een snelweg van 120 (of vaak al 100) en dan zie je de walmen uit de uitlaat komen omdat men eens eindelijk wat gas kan geven.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    ni normaal, word je echt boos van

    Leave a comment:


  • TooTall
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
    in Nederland hebben ze al 20 jaar slimme verkeerslichten
    Heb voor het werk enkele maanden in het noorden van Nederland mogen vertoeven, bij terugkeer naar België was dat het grootste aanpassingspunt.

    ONVOORSTELBAAR hoeveel tijd je in België verliest voor rode verkeerslichten terwijl het zoveel efficiënter kan. In Nederland is dat zoveel beter geregeld allemaal.

    Weet nog dat ik de eerste keer terug in België voor een rood licht stond, het was groen voor de kruisende lichten, kwam niemand aan. Het gaat op oranje voor de kruisende richting, zie je in de verte al dat verkeer optrekken als zot van de voorgaande lichten. Uiteindelijk krijg ik groen, ik vertrek, zie je al dat verkeer weer tot stilstand komen. En in mijn richting zie ik het volgend licht al op oranje gaan voor mij.

    Totale waanzin...

    Leave a comment:


  • Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
    in Nederland hebben ze al 20 jaar slimme verkeerslichten én heb daar ook gemerkt dat met die 's avonds op oranje pinklichten zetten waar mogelijk, hier in Belgie kom je 's nachts aan een licht en wordt het rood voor NIEMAND die oversteekt...

    klopt, hier in de buurt ook zo een kruispunt, waar vorige jaar lichten werden gezet
    voordeel : nu is het veiliger
    nadeel : iedereen moet veel langer wachten, in de spits langer file duidelijk zichtbaar, 's nachts, in weekend, ... moet iedereen wachten ook al is er geen kruisend verkeer

    Leave a comment:


  • Liquid Li0n
    replied
    in Nederland hebben ze al 20 jaar slimme verkeerslichten én heb daar ook gemerkt dat met die 's avonds op oranje pinklichten zetten waar mogelijk, hier in Belgie kom je 's nachts aan een licht en wordt het rood voor NIEMAND die oversteekt...

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    ze hebben 1 excuus de noorderkant moet worden heraangelegd en het ware dom en duur geweest het op het diene oude brol toe te passen

    tis maar te hopen dat ze slagen

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Overheidsefficiëntie.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Zijn ze er weer. Ze zouden beter eens gaan shoppen in Nederland. Daar duurt dat allemaal niet zo lang om een stad of wegen te voorzien van slimme verkeerslichten.
    En nu ontwikkelen terwijl half Antwerpen de komende jaren een bouwwerf gaat worden. Zie het al zo voor me in 2021, oeps, met die nieuwe kruispunten hebben we geen rekening gehouden mijnheer...


    Send from somewhere, used Tapatalk.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    ja

    2012, we zijn 2016, ze worden enkel dommer

    Leave a comment:


  • Löwe
    replied
    Pas in 2021 slimme verkeerslichten

    Imarci, een samenwerking tussen Arcadis en Intech Telecom, is aangesteld voor de ontwikkeling van een supercomputer die alle verkeerslichten in Antwerpen moet aansturen. Het duurt zes jaar om alles op deze computer aan te sluiten.

    Het was de bedoeling om de supercomputer in 2017 in gebruik te nemen. Omdat de procedures heel wat vertragingen opliepen, is de deadline verschoven naar 2021.

    Nu het project aan Imarci is aanbesteed, wordt er eindelijk weer vooruitgang geboekt. De ontwikkeling en de opvolging van de aansturing van de verkeerslichten kost ruim 8 miljoen euro voor de periode van zes jaar.
    gva.be

    Leave a comment:


  • Löwe
    replied
    Met de aankondiging van Dhr. Weyts dat hij vanaf 2016 jaarlijks 350 kruispunten op de gewestwegen wil 'verslimmen' ben ik de Antwerpse supercomputersaga nog eens gaan bekijken.
    Want als het stil blijft, betekent dat meestal weinig goeds.
    En inderdaad: eerst was er sprake van 2014. Daarna werd dit 2017. En nu -hou u vast- 2021!
    Last edited by Löwe; 06/11/2015, 17:19.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Antwerpen krijgt slimme verkeerslichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Ik quote mezelf hier nog eens. We zijn nu meer dan een jaar verder en wat heeft Crevits gedaan buiten boterkoeken gegeten en wijn gedronken? Mooie praatjes verkopen op tv want er zijn nog altijd geen slimme verkeerslichten in Antwerpen, anders had ze er wel mee uitgepakt.
    Noorderlaan heeft (gedeeltelijk) groene golf, maar zijn niet slim...


    Sent from somewhere, using Tapatalk

    Leave a comment:


  • Diabolic
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Dit is iets waar men reeds vele jaren naar vraagt en niet alleen in Antwerpen. Telkens dit een item is op het nieuws moet mevrouw Crevits haar praatje komen maken met daarin een pak beloftes en mooie woorden. Als we dan zien hoe lang dit dan duurt en wat het dan zal kosten dan zou dergelijke minister onmiddellijk ontslag moeten nemen en al het geld dat ze gekregen heeft moeten teruggeven.

    Ik quote mezelf hier nog eens. We zijn nu meer dan een jaar verder en wat heeft Crevits gedaan buiten boterkoeken gegeten en wijn gedronken? Mooie praatjes verkopen op tv want er zijn nog altijd geen slimme verkeerslichten in Antwerpen, anders had ze er wel mee uitgepakt.

    Leave a comment:


  • TurboBoost
    replied
    Verkeerslichten op 93 procent van gewestwegen zijn verkeerd afgesteld : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140502_059

    Leave a comment:

Working...
X