Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf 4 Sdi 2002 probleem bij vertrekken

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Golf 4 Sdi 2002 probleem bij vertrekken

    Hallo,

    Als ik mijn koppeling rustig los laat ( gewoon normaal ) dan gaat mijn wagen vanzelf 'gas geven', Het toerental gaat dan vanzelf lichtjes naar boven, je krijgt een 'boost' en dan zakt alles terug naar normaal.

    In achteruit ga ik mega snel zonder gas te geven! Wat het parkeren e.d toch wel moeilijk maakt.

    Ik vermoed de gasklep, zou dit kunnen ?

    Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

    Alvast bedankt!

  • #2
    een diesel heeft geen gaklep. heeft die dat niet altijd zo gedaan?

    Comment


    • #3
      Gasklephuis hiermee bedoel ik de klep dat u elektronisch 'gas geven' regelt.

      Nee, want als ik in de file vb in 2de aan het bollen ben (zonder gas te geven) en ik rem, dan wilt de auto toch vooruit.. je voelt hem tegenwerken.


      Thx

      Comment


      • #4
        Waarschijnlijk hebben ze u per ongeluk een wagen verkocht die al over zelfrijdende eigenschappen beschikt

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Falcon1 Bekijk Berichten
          Gasklephuis hiermee bedoel ik de klep dat u elektronisch 'gas geven' regelt.

          Nee, want als ik in de file vb in 2de aan het bollen ben (zonder gas te geven) en ik rem, dan wilt de auto toch vooruit.. je voelt hem tegenwerken.


          Thx
          Een auto begint (bijna) altijd te rijden bij het laten opkomen van de koppeling. Dat tegenwerken is mss eerder omdat jij remt terwijl je motor gewoon wil verder gaan op ralenti. Doet de mijne ook altijd, als ik in 2de uitbol en het moment die ie op ralenti begint te rijden krijg ik ook efkes een 'duwke' precies of je geeft even wat gas.

          Hoeveel stijgt je toerental precies?
          2012 Abarth 500 'esseesse'

          Comment


          • #6
            als je remt terwijl je in 2de versnelling zit bij quasi stationair toerental dan is dat perfect normaal dat je auto dat doet. De electronica zal er namelijk alles aan doen om de motor zo lang mogelijk draaiende te houden. Ipv op je rem te duwen, moet je de snelheid regelen met je linkervoet. Zeker niet naar eerste gaan want dan zit je precies op een kermisattractie. Gewoon snelheid regelen met je linkervoet (door die wat dieper te duwen) en zo rustig aan te schuiven in de file. Koppeling gaat daar heus niet van kapot gaan.
            www.peugeotforum.be

            Comment

            Working...
            X