Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit van accu's

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kwaliteit van accu's

    Dit is nu de derde die ik gisteren plaatste in 4 j tijd. Een Varta met 2 j garantie is het nu en ca zo duur als deze Yuasa batt(3 getallen).
    En weer zo 1 waar ge geen water kunt bijvullen.
    Zopas heb ik die slechte accu bovenaan open gebroken omdat ik dacht dat de cellen droog stonden . Die aan de + pool heeft voldoende ,de andere IDK.
    Met een groen lichtje, dus je zou denken dat het een droge batt is maar is gevuld met water en zwavelzuur.
    Straks ga ik de andere cellen nakijken of 1 of meer cellen evtl droog staan .Ze kan dan niet opladen.
    Spanning is 12,3 v ,geen cel defect is dat . Gefaald is ze wel met de Varta tester (shuntweerstand). Voor zekerheid ga ik nazien met de refractometer per cel. Ze hangt nu even aan de chargeur.
    Wat kunt ge tegenwoordig nog vertrouwen,de winkel of het merk ?
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

  • #2
    de derde op 4 jaar tijd steeds bij dezelfde wagen ,een wagen waar voldoende mee gereden word straf dan. Battery voldoende sterk genoeg voor wagen.
    Dan scheelt er iets aan het oplaadsysteem van de wagen denk ik .
    Hier altijd +8 jaar met een batterij eigenlijk moet ik zeggen bijna 10 jaar enkel bij de slk was het 8 maar daar word ook niet zo veel mee gereden.
    BTW merken die je aanhaalde lijken me bekend genoeg om kwaliteit te zijn.
    Last edited by Ronnes; 25/10/2016, 11:52. Reden: meer info

    Comment


    • #3
      Als je 3 batterijen moet vervangen op 4 jaar tijd is er iets mis met je auto.
      Ofwel geeft je laadcircuit onvoldoende, ofwel te veel, ofwel heb je een te hoog stroomverbruik tijdens de periodes dat de auto stil staat.

      Hoe dikwijls moet je je batterij opladen of starten met kabels?

      Comment


      • #4
        wat is er slecht aan de accu dan?
        want je zegt dat ze gefaald is met de varta tester. faalt ze enkel daarop of kan je ook niet meer starten.

        startaccus zijn een speciaal type lood accu, die lopen niet graag leeg, moet je continue vol houden en heb maar een 80tal laadcycli.
        als je auto dus de accu laat leeglopen tot 50% en dit elke dag, dan is ze na 160dagen versleten. een loodaccu die 'leegloopt' en niet binnen de 24uur wordt opgeladen mag je als 'defect' bestempelen. is het deze maand niet, zal het volgende maand zijn dat ze onderuit gaat, maar overlijden doet ze.

        normaal heb je maar een 3-5Ah uit een accu nodig om te starten, de accu wordt hierdoor maar ontladen tot 95-90%. dat soort laad/ontlaadbeurten kan ze makkelijk zat een paar 1000keer doen. op deze manier zal je accu rond de 5-8jaar worden.

        als je auto echter een probleem heeft, waardoor de accu mishandeld wordt, dan gaat ze er sneller de brui aan geven. voorbeelden van mishandeling:
        -accu veel verder leegtrekken dan die 10% (bv een sluipverbruiker die de accu laat leeglopen)
        -accu te ver opladen waardoor ze overhit en intern krom trekt. bij gewone accu's dus ook droogkoken. (falende dynamo of verkeerde soort)
        -accu niet volledig opladen na een startbeurt (falende dynamo of teveel verbruikers die de dynamo danig belasten dat er te weinig laadstroom over blijft.

        mijn pickup heeft 9jaar rondgereden met een dode accu. ik kon er net genoeg mee rondgaan zodat de motor aansloeg. 5sec starten overleefde de accu niet. nu was mijn dynamo dood waardoor er in het begin 16V op de accu terecht kwam. dit zorgde ervoor dat de accu telkens weer een 'shok' kreeg waardoor ze weer een weekje leefde.
        mijn capri rijd zowat 1keer per jaar rond, met de caravan eraan. om te voorkomen dat de accu snel de geest geeft, stak daar een dikke zware diesel accu in. die was veel minder ontladen bij een startbeurt waardoor ik veel langer kan doorstarten (640A 76Ah accu ipv de originele 240A 40Ah). nadeel: die accu kan zoveel stroom leveren gedurende lange tijd, dat je de starter kan opstoken

        Comment


        • #5
          Ik moet wel zeggen dat mijn alt 70 mA slikt bij rusttoestand. Al 4 j tuf ik zo rond,en rijdt er elke dag mee. Dus ik heb nooit last van platte accu zoals gisteren dan,jank,jank.
          De ritten zondag waren te kort denk ik. Bij rit van 30 km heb ik geen last van te zwakke accu. Dus je zou denken,de cellen hebben geen water meer.
          Batt is 60 AH en nu maar hopen dat de Varta wat kwaliteit is,de winter zal ik wel door geraken nu..
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

          Comment


          • #6
            70mA gedurende een nacht van 12uur, is toch al bijna 1Ah dat eruit is. wat toch neerkomt op een 2%. elke nacht ben je een halve startbeurt kwijt of op jaarbasis toch al een 150x starten dat je van de accu haar leven hebt afgenomen. als een accu 1000keer kan starten, ben je al de helft kwijt op 3jaar tijd door gewoon snachts stil te staan (als die overdag ook 8uur op u werk stilstaat, is dat weeral verloren levensduur)
            als die kleine beetjes samen...

            t wordt nog erger als uw auto 1week stilstaat, dan ben je 168uur x 70mA = 12Ah kwijt. met nog wat zelfontlading van de accu zelf toch al een goeie 25%. en dat maakt de levensduur wel een pak korter direct
            Last edited by andydv; 25/10/2016, 15:46.

            Comment


            • #7
              Varta is top.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Varta is top.
                Deze is sterk onderbouwd!
                _________________________________

                My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                Comment


                • #9
                  is nochtans wel zo dat Varta één van de betere leveranciers is van autobatterijen

                  maar bij fout gebruik gaat geen enkele batterij lang mee
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                    Dit is nu de derde die ik gisteren plaatste in 4 j tijd. Een Varta met 2 j garantie is het nu en ca zo duur als deze Yuasa batt(3 getallen).
                    En weer zo 1 waar ge geen water kunt bijvullen.
                    Zopas heb ik die slechte accu bovenaan open gebroken omdat ik dacht dat de cellen droog stonden . Die aan de + pool heeft voldoende ,de andere IDK.
                    Met een groen lichtje, dus je zou denken dat het een droge batt is maar is gevuld met water en zwavelzuur.
                    Straks ga ik de andere cellen nakijken of 1 of meer cellen evtl droog staan .Ze kan dan niet opladen.
                    Spanning is 12,3 v ,geen cel defect is dat . Gefaald is ze wel met de Varta tester (shuntweerstand). Voor zekerheid ga ik nazien met de refractometer per cel. Ze hangt nu even aan de chargeur.
                    Wat kunt ge tegenwoordig nog vertrouwen,de winkel of het merk ?
                    soms moet je eens een andere richting uitkijken....
                    een slechte batterij kan een alternator doden.
                    maar een slechte alternator kan ook een batterij doden.

                    Comment


                    • #11
                      Volt meten is geen indicatie meer als vroeger. 12,8 v stond er nog op na 5 dagen geleden geladen te zijn geweest. Met de shunt erop zakt ze meteen onder de groene zone 's.
                      En toch staan er geen cellen droog. Alt vervang ik wel asap,bij defecte diode heb je ook minder laadstroom.
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                      Comment

                      Working...
                      X