Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oproep! THP-motorellende
Collapse
X
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Wie heeft zoiets?
Leave a comment:
-
Guest repliedDenk eerder dat ze weinig ervaring hebben met die kleine motoren... Zo'n 4.0i zal wel niet zo slecht rijden... Maar met dat downsizen hebben ze inderdaad geen ervaring en ben je beter bij andere merken die zich hier voorlopig in specialiseren. Maar ik vrees dat die zich ook zullen moeten omscholen...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichteniedereen een 6 cilinder diesel, mét goedkope tuningbox
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenja BH je leest het goed, kettingproblemen zijn geen exclusiviteit voor sommige BMW diesels.
Leave a comment:
-
Er zijn gelukkig ook merken zonder noemenswaardige problemen bij hun turbobenzines. Ford, Opel, Honda, Toyota, Alfa...
De THP en de oude TSI's zijn wel de enige die echt gekend zijn omwille van hun problemen.
Veel NM per cc hoeft niet per se.. maar 't is wel meegenomen op fiscaal vlak.
Leave a comment:
-
Geen enkel automerk dat zich teveel op diesels focuste, konden van de eerste keer terug een moderne betrouwbare en rendabele benzinemotor maken....- Mercedes gaat verder met de 1.3 i van Renault (hun 3e poging)
- Bmw sukkelt (na de Peugeot gok) verder met een 1.5 i en slechts 220 NM (ipv 270 NM)
En nu moeten ze zich alweer gaan omscholen naar een hybride benzine versie en later weer naar de brandstofcel...
Leave a comment:
-
Guest repliedVAG benzines hebben daar ook regelmatig last van (gehad) geloof ik gelezen te hebben ? Die hebben indertijd ook goedkoop gereden. Hoe zou dat met de nieuwe motoren zijn ?
Leave a comment:
-
ja BH je leest het goed, kettingproblemen zijn geen exclusiviteit voor sommige BMW diesels.
Leave a comment:
-
Guest repliedIk dacht dat een naft goedkoper was dan een diesel in onderhoud.Tot je kaboem hoort zal hij goedkoper zijn
Leave a comment:
-
Tja 't is namelijk nog steeds het zelfde blok. 1.6 en ketting...
een structurele zwakte in het ontwerp los je niet zomaar op.
Leave a comment:
-
THP- Motor problemen zijn nog steeds niet (volledig) opgelost....
Mensen die een nieuwe vervang motor kregen, hebben nu opnieuw prijs….
Bij VW /Audi duurde het zo'n 8 jaar voor de TSI problemen opgelost waren, bij Peugeot ....?
2012
De pagina bestaat niet of er is een typfout ingeslopen. Probeer anders onze site te doorzoeken met de zoekbalk hierboven of ga terug naar “Home”
2017
We zijn ondertussen aan de tweede 1.6THP 115KW motor bezig en weer rond dezelfde kilometerstand beginnen de problemen weer op te spelen. Motorvervuiling en het ratelen van de distributie ketting. de auto heeft zeker al 10-15 keer bij de garage gestaa...
Leave a comment:
-
Of het nu BMW of PSA is, kheb ook geen al te beste ervaring met die motor..
Ze werden pas in de BMW modellen toegepast sinds 2011 (F20), mini gebruikte ze al veel eerder.
feit is dat BMW hem redelijk snel ten grave gedragen heeft - 2015 geloof ik?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichteneuhm, de thp is door bmw ontwikkeld omdat psa voor hen de 1.6 diesel heeft ontwikkeld. Dat zie je al alleen op de manier waarop de poelie is vastgezet. PSA gebruikt daarvoor altijd en bijkomend klemsysteem waardoor die poelie niet kan vedraaien.
de doorontwikkeling is gebeurd in de fabriek waar gij van spreekt
Alleen de variabele kleppen kwam van BMW, maar werd wel in de Franse fabriek gemonteerd.
Juridisch is uiteindelijk altijd PSA aansprakelijk geweest. (ook voor de motoren in de Mini en BMW 1/3)
Maar PSA schoof de zwarte piet in het verleden ook altijd graag voor zich uit (zoals VW met de TSi deed, buiten Duitsland en China)
http://distributionthp.free.fr/index...urces_view.php
http://www.largus.fr/actualite-autom...p-6677384.html
Het zou ook niet echt logisch zijn als BMW met de Franse mallen/gietstukken /persen ging werken in Duitsland....terwijl die al een tiental jaren in Frankrijk gebruikt weren voor de oude 1.6 zonder turbo...(en nu terug opnieuw)
Last edited by quovadis; 16/01/2018, 10:02.
Leave a comment:
-
Verbaast me dat deze problemen er in 2013-14 nog steeds waren. Dacht dat dit al sinds 2011-12 opgelost was. Niet dus.
Leave a comment:
-
euhm, de thp is door bmw ontwikkeld omdat psa voor hen de 1.6 diesel heeft ontwikkeld. Dat zie je al alleen op de manier waarop de poelie is vastgezet. PSA gebruikt daarvoor altijd en bijkomend klemsysteem waardoor die poelie niet kan vedraaien.
de doorontwikkeling is gebeurd in de fabriek waar gij van spreekt
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhet is trouwens een bmw blok dat ze gebruiken. Ondertussen door PSA al voor 80% herzien zodat die problemen niet meer kunnen voorvallen. Is een distributiekettingprobleem, of beter poelie van de krukas die onvoldoende vastgezet is geweest.
de symptomen zouden wel al langer hoorbaar moeten geweest zijn, namelijk wat ratelgeluiden bij het rijden- Alleen de variabele kleppen kwamen van BMW (want PSA had geen enkel alternatief, bij een diesel heeft dat immers weinig zin))
- De basis (blok) was het vorige 1.6 TU PSA blok (120 pk) (met zelfde boring en slag)
Ook de huidige 1.6 THP (basis (165 pk) versie is een museum stuk…want levert eigenlijk slechts de prestaties van een +/- 1.3 i tov hun eigen 1.2 i(gewoon even de regel van 3 op toepassen)- Pas bij hun 2e poging slaagde PSA erin om een efficiënte Turbo basis benzine motor te maken: de 1.2 (3 cilinder)
.1.2 i 1.6 THP 130 pk bij 4000 t/m 156 pk of 165 pk bij 6000 t/m 230 NM 240 NM
Flappy: of beter poelie van de krukas die onvoldoende vastgezet is geweest......
De eerste 2.0 HDI hadden hier ook dikwijls een probleem /defect aan, waardoor er een groot olie lek was bij de krukas.... (soms al na 50.000 km)
Leave a comment:
-
Guest repliedHeb je al eens contact opgenomen met de klantendienst van Citroen zelf ? Ik zou eerst daar eens luisteren...
Leave a comment:
Leave a comment: