Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het grote chiptuning topic! v2.

    Het grote chiptuning topic! v2.

    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

  • #2
    Ah just,helemaal vergeten

    Copain,

    Zoals ik je beloofd had.....

    Audi S3 Plus voert de druk op bij RS3


    Als we dat hadden geweten hadden we ons laatste artikel – over de Volkswagen Golf R Evo – wel gecombineerd met dit nieuws over Audi. Want wat blijkt: ook de Ingolstadters werken aan een kanon dat het vizier richt op de (motor)prestaties van de Mercedes A 45 AMG.
    Waarom komt het nieuws over een supersnelle Audi S3, vermoedelijk S3 Plus genaamd, niet als een donderslag bij heldere hemel? Nou (en je voelt ‘em vast al wel aankomen) omdat het nogal wiedes is dat Audi de kans op een eigen supersnelle hot hatch niet laat liggen als de middelen daarvoor voor het oprapen liggen. Het schijnt zelfs zo dat de Golf R Evo en de S3 Plus simultaan, maar in eigen kamertjes worden ontwikkeld met aan het hoofd voormalig motorgoeroe bij AMG, Friedrich Eichler, die tussen beide zustermerken pendelt. Alleen het introductiemoment vindt mogelijk op een ander tijdstip plaats. En het kan vanwege hiërarchische afspraken binnen de Volkswagen Groep zijn dat de S3 Plus nog ietsje krachtiger wordt dan de Golf R Evo, al is dat bij de Golf R en S3 niet het gebeurd.

    Druk op RS3
    Insiders denken dat de S3 Plus een vermogen rond 380 pk toegespeeld krijgt, wat nog eens zo’n 80 pk meer is dan de al niet malse auto waarop hij is gestoeld. Dat is fantastisch nieuws voor petrolheads die met de A 45 AMG alsook de CLA-variant van die Mercedes nog niet genoeg aan hun trekken kwamen, maar het legt nogal een druk op de schouders van de toekomstige RS3.
    Momenteel ontwikkelt deze 340 pk en was 40 pk erbij voor de volgende generatie juist een voldane stap voor velen geweest. Echter met een S3 Plus in de maak moet dat daarop op z’n minst een verdubbeling zijn om de meerwaarde van de volgende RS3 te rechtvaardigen. Gelukkig kan Quattro GmbH buigen over een cilinder en 500 cc meer. Want als een geblazen 2.0 liter viercilinderturbo tot ongelofelijke vermogensafgiftes in staat is, dan moet dat ook lukken met een 5-cilinderturbo.

    Dan nog een artikel int engels

    Copain,

    Nog een verslagske.......... vertalen moete zelf doen [IMG]file:///C:\Users\Luc\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\cl ip_image002.gif[/IMG]





    If you thought there was no room in the Audi range for an intermediate model slotting between the S3 and RS3, well may (or may not…) have been wrong.
    Reportedly, the German automaker is pondering the introduction of an S3 Plus model that would purportedly bump the power figure up to 380PS (375 PS), so as not to affect the RS3, which under the same assumption, would make it safe to say is going to have over 400 hp.
    This sounds like a personal mission on Audi’s part, thought up in order to beat Mercedes’ two-liter turbo in the horsepower per liter category. The news comes from Motoring, which does not name its source (that said, take the numbers mentioned with a few grains of salt), but claims that the same unit would also make its debut under the bonnet of the hottest of the next-gen Sciroccos and also the new TT (possibly in the TTS).
    Whatever the case, a car with a two-liter engine and almost 400 hp will definitely be appreciated, especially in those countries where cars are taxed for cubic capacity and anything over that value is simply too expensive to make sense – the RS3’s larger five-cylinder unit voids the argument, so this is welcome.
    If they surpass the A45 AMG, then perhaps this will prompt Mercedes to take it one step further too, and possibly make a Black Series version of their hot hatch.
    The same engine mentioned here could also make its way under the bonnet of the speculated more extreme VW Golf R variant. Imagine how fast that could be given how quickly it accelerates with under 300 hp… See the video below for reference on that – acceleration run starts 30 seconds in.
    Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

    Comment


    • #3
      Nog een keer Luc?
      Deze moet nog uitkomen maar ging het er niet om dat er al iemand zo ene had?
      Ik kan mis zijn want heb het niet allemaal gevolgd.
      Heb gisteren nog iets gelezen van een speciale reeks van de Gti met 265pk.
      Het wordt ingewikkeld zo.


      Sent from here
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Nog een keer Luc?
        Deze moet nog uitkomen maar ging het er niet om dat er al iemand zo ene had?
        Ik kan mis zijn want heb het niet allemaal gevolgd.
        Heb gisteren nog iets gelezen van een speciale reeks van de Gti met 265pk.
        Het wordt ingewikkeld zo.


        Sent from here
        Dat zijn de artikels die mijn collega(eiegenaar) mij heeft doorgestuurd ,meer kan ik er ook niet over zeggen,maar wrm zou ie daarover liegen?Soit,meer weet ik er ook niet van ,maar bij gelegenheid zal ik eens naar zijn COC vragen ...
        Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

        Comment


        • #5
          Toont gewoon aan dat zowel de GTI evo als de S3 plus nog niet gelanceerd zijn...

          Comment


          • #6
            Exactly

            Comment


            • #7
              Over 10 jaar een Golf met 500 pk? Lol.

              Comment


              • #8
                Zijn speculaties. De nieuwe RS3 heeft 367pk dus Audi zal zeker al geen "lager" model uitbrengen met hogere pk's dan het topmodel.
                Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                Audi S3 '02 sold => topic
                Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                Comment


                • #9
                  S3 plus is dus nog niet op de markt.
                  Statistics

                  Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                  Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    S3 plus is dus nog niet op de markt.
                    Ok dan,als jij het zegt...discussie gesloten..
                    Hoe roestiger het dak,hoe natter de kelder

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                      Ok dan,als jij het zegt...discussie gesloten..
                      Uwe collega is ne leugenaar(ale wat betreft zijne s3 plus) wat ik niet op u bedoel!
                      vraag maar eens naar zijn papieren,zal hij niet zo graag tonen denk ik..
                      trouwens zoals hierboven,audi of welk ander merk zal geen in dit geval s3 met 380pk uitbrengen(trouwens nergens een echt artikel te vinden met tests of dergelijke) terwijl het topmodel(rs3)"maar"367pk heeft.
                      maar goed voor mij ook discussie gesloten ieder zijn waarheid zeker

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                        Ok dan,als jij het zegt...discussie gesloten..

                        Ik niet Luc, die artikels die je post zeggen dat.
                        Statistics

                        Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                        Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Over 10 jaar een Golf met 500 pk? Lol.
                          Zal niet zo lang meer duren, volgend jaar kunnen wij een golf met 400 pk verwachten.
                          Wie weet zal het model erna, al dan niet met een chip, de 500pk overschrijden.
                          Last edited by fuxhound; 09/05/2015, 23:25.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Over 10 jaar een Golf met 500 pk? Lol.
                            Tegen dan zal het wel een 1.6 zijn.


                            Sent from here
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              Tegen dan zal het wel een 1.6 zijn.


                              Sent from here
                              Een 1.2 tri-tfsi

                              Comment


                              • #16
                                als benzine eruit gaat en je op bio-benzine gaat rijden, mag je grotere sprongen verwachten (bio benzines als ethanol, methanol... met een veel hogere oktaangehalte)
                                nitro-methaan (hetgeen ook in die brandstof RC wagens zit) levert tot 750pk/1000cc inhoud.
                                een 1600tje op nitro methaan kan dus tot 1200pk gaan met dat spul

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  als benzine eruit gaat en je op bio-benzine gaat rijden, mag je grotere sprongen verwachten (bio benzines als ethanol, methanol... met een veel hogere oktaangehalte)
                                  nitro-methaan (hetgeen ook in die brandstof RC wagens zit) levert tot 750pk/1000cc inhoud.
                                  een 1600tje op nitro methaan kan dus tot 1200pk gaan met dat spul
                                  Wat kost zo een litertje?

                                  Comment


                                  • #18
                                    iets van een 30€. k heb thuis een bus liggen van 99,9% zuiverheid. je moet dat ook niet continue inspuiten maar enkel als je het nodig hebt (dus niet mengen in de tank).
                                    hetgeen ze in die RC wagens gebruiken is 20-30% nitromethane en de rest is methanol.
                                    ik wou het eerst gebruiken om bij men benzinemotor bij in te spuiten met een extra injector in de inlaat, maar ben ik wel tegen wat probleempjes gestoken met name:
                                    nitromethane brand niet, het detoneerd (door een bepaalde schokgolf komt het tot ontploffing. de ontbranding van men benzinemengsel met de vonk is niet krachtig genoeg hiervoor. moet mij er nog eens mee bezighouden, maar volgens mij kan nitromethane bij een dieselwagen wel (diesel detoneerd namelijk ook en ontsteekt niet via vonk)

                                    ook niet te vergeten, is dat je 8x meer nitromethane in je cilinder kan duwen dan brandstof. benzine heeft namelijk 14delen lucht nodig op 1deel benzine, nitromethane is 1,7deel lucht op 1deel nitromethane. heel handing dus als je volgas rijd (=rijker brandstofmengsel). ik moet het eens op punt krijgen voor een benzinewagen ook, en ik heb hiervoor een motoropbouw in gedachten (2.0pinto blok met een 1.6cilinderkop. de 2.0 heeft namelijk de verbrandingsruimte in de kop zitten, de 1.6 boven de cilinder. door die 1.6kop op een 2.0blok te steken, heb je haast geen verbrandingsruimte meer en een heeeeeel hoge compressie. dan het 'pingelen' onder controle krijgen (waterinjectie?,methanol of andere hoog octaan spul) en dan zou nitro methane daar kunnen in werken.

                                    ik vraag me af of ze wettelijk wel een punt hebben als je daarmee rijd? je hebt namelijk niks aan de motor veranderd qua tuning. enkel een andere brandstof die meer/minder vermogen levert (95oktaan, 98oktaan is ook een 'andere' brandstof, niet???)
                                    Last edited by fcapri; 10/05/2015, 08:37.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      iets van een 30€. k heb thuis een bus liggen van 99,9% zuiverheid. je moet dat ook niet continue inspuiten maar enkel als je het nodig hebt (dus niet mengen in de tank).
                                      hetgeen ze in die RC wagens gebruiken is 20-30% nitromethane en de rest is methanol.
                                      ik wou het eerst gebruiken om bij men benzinemotor bij in te spuiten met een extra injector in de inlaat, maar ben ik wel tegen wat probleempjes gestoken met name:
                                      nitromethane brand niet, het detoneerd (door een bepaalde schokgolf komt het tot ontploffing. de ontbranding van men benzinemengsel met de vonk is niet krachtig genoeg hiervoor. moet mij er nog eens mee bezighouden, maar volgens mij kan nitromethane bij een dieselwagen wel (diesel detoneerd namelijk ook en ontsteekt niet via vonk)

                                      ook niet te vergeten, is dat je 8x meer nitromethane in je cilinder kan duwen dan brandstof. benzine heeft namelijk 14delen lucht nodig op 1deel benzine, nitromethane is 1,7deel lucht op 1deel nitromethane. heel handing dus als je volgas rijd (=rijker brandstofmengsel). ik moet het eens op punt krijgen voor een benzinewagen ook, en ik heb hiervoor een motoropbouw in gedachten (2.0pinto blok met een 1.6cilinderkop. de 2.0 heeft namelijk de verbrandingsruimte in de kop zitten, de 1.6 boven de cilinder. door die 1.6kop op een 2.0blok te steken, heb je haast geen verbrandingsruimte meer en een heeeeeel hoge compressie. dan het 'pingelen' onder controle krijgen (methanol of andere hoog octaan spul) en dan zou nitro methane daar kunnen in werken.

                                      ik vraag me af of ze wettelijk wel een punt hebben als je daarmee rijd? je hebt namelijk niks aan de motor veranderd qua tuning. enkel een andere brandstof die meer/minder vermogen levert (95oktaan, 98oktaan is ook een 'andere' brandstof, niet???)
                                      interessant :-) Hoe stuur je die extra injector ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        iets van een 30€. k heb thuis een bus liggen van 99,9% zuiverheid. je moet dat ook niet continue inspuiten maar enkel als je het nodig hebt (dus niet mengen in de tank).
                                        hetgeen ze in die RC wagens gebruiken is 20-30% nitromethane en de rest is methanol.
                                        ik wou het eerst gebruiken om bij men benzinemotor bij in te spuiten met een extra injector in de inlaat, maar ben ik wel tegen wat probleempjes gestoken met name:
                                        nitromethane brand niet, het detoneerd (door een bepaalde schokgolf komt het tot ontploffing. de ontbranding van men benzinemengsel met de vonk is niet krachtig genoeg hiervoor. moet mij er nog eens mee bezighouden, maar volgens mij kan nitromethane bij een dieselwagen wel (diesel detoneerd namelijk ook en ontsteekt niet via vonk)

                                        ook niet te vergeten, is dat je 8x meer nitromethane in je cilinder kan duwen dan brandstof. benzine heeft namelijk 14delen lucht nodig op 1deel benzine, nitromethane is 1,7deel lucht op 1deel nitromethane. heel handing dus als je volgas rijd (=rijker brandstofmengsel). ik moet het eens op punt krijgen voor een benzinewagen ook, en ik heb hiervoor een motoropbouw in gedachten (2.0pinto blok met een 1.6cilinderkop. de 2.0 heeft namelijk de verbrandingsruimte in de kop zitten, de 1.6 boven de cilinder. door die 1.6kop op een 2.0blok te steken, heb je haast geen verbrandingsruimte meer en een heeeeeel hoge compressie. dan het 'pingelen' onder controle krijgen (waterinjectie?,methanol of andere hoog octaan spul) en dan zou nitro methane daar kunnen in werken.

                                        ik vraag me af of ze wettelijk wel een punt hebben als je daarmee rijd? je hebt namelijk niks aan de motor veranderd qua tuning. enkel een andere brandstof die meer/minder vermogen levert (95oktaan, 98oktaan is ook een 'andere' brandstof, niet???)
                                        Heel interessant.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X