Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf je auto chiptunen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
    Ja, en als je lief kijkt naar de mevrouw in 't gazettenkot, dan zegt ze je de nummers van de lotto

    Enkel alleen deze die tot 45 kunnen tellen natuurlijk.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
      Ik vind zelf tunen, relatiet...
      Op de moto hab ik ook een programeerbare ECU, en die kon ook aan de laptop..
      maar ik laadde daar enkel een winter en zomerprogramma in, wat vooraf bedongen was op de testbank...
      Nu dat was wel een zuiver atmosferish blokje, maar tlijkt me straf dat je thuis met de natte vinger het kernveld van bv de ratio benzine/luchttoevoer bij elke toerental zo kan aanpassen en Pk winstboeken...

      been there done that....

      Comment


      • #43
        De dag van vandaag hebben veel professionele tuners moeite om sommige auto's probleemloos te chippen laat staan dat je er zelf aan zou beginnen.

        Comment


        • #44
          Ik weet dat diesel de eigenschap heeft van onderste explosie limiet van 0.6% (diesel lucht) en bovenste grens van 7.5%. De LEL en UEL zijn berekend volgens de Le Chatelier formule. Als de originele uitlezing ook binnen grenzen ligt dan kan je de waarden voor hoeveelheid brandstof inspuiting en hoeveelheid lucht in dezelfde verhouding iets hoger zetten. Dan zou je dus theoretisch een grotere explosie kunnen krijgen en dus meer pk's. Je moet wel denken aan de zelfontbrandings temperatuur van 210°C voor diesel. in een diesel motor word die natuurlijk bereikt door compressie van het geheel.

          Dit is vrij nieuw voor mij maar ik heb chemie en IT gestudeerd dus zal me er eens in verdiepen. Morgen ga ik een elm327 interface kopen om eerst te zien wat de verhouding diesel en lucht is bij verschillende toerental. Dan zal ik een tijdje bezig zijn om mij turbo boost lek te vinden. Hierna kan ik weleens kijken of ik je kan helpen. Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat het moment van brandstof inspuiten een rolspeeld en wat kan opleveren aan vermogen, en van dit onderwerp heb ik geen verstand van. Tja ik heb nog zoveel projecten lopen. Zoals eerder gezegt wil ik eerst mijn boost lek vinden, dan koelvloeistof vervangen, versnellingsbakolie vervangen, wintervelgen overspuiten, zomervelgen repareren, nexus 7 repareren en in de auto installeren en dan eens kijken naar chiptunen :-) .

          Zodra ik meer weet zal ik je een bericht sturen.
          Last edited by de7geitjes; 04/06/2015, 05:07.

          Comment


          • #45
            Inspuiting van diesel begint in de compressieslag x aantal ° voor bdp en stopt enkele graden na bdp . Een diesel motor meer later inspuiten is moeilijker dan bij inderecte benzine. Dit omdat de hoeveelheid afhangt van inspuitbegin en inspuiteinde die in tegenstelling tot inderecte benzine, waar je zo goed als constant kunt inspuiten, een gelimiteerde tijd hebben. Zo begint een diesel pas in te spuiten aan het einde van compressie slag (rond de 40° krukas) en stop een +-10° na bdp(niet op bdp omdat er dan geen moment gecreërd word). diesel inspuitverloop.jpg.

            Comment


            • #46
              Die laatste zin klopt niet helemaal denk ik tenzij je mij een deftige uitleg kan geven Uiteraard kan er vanuit stilstand geen moment gecreëerd worden vanuit het bdp maar bij een draaiende motor mag de injectie daar stoppen. Er is feitelijk al een verbranding bezig en er gaat nog steeds arbeid geleverd worden. Dus ik begrijp niet meteen wat je daar mee bedoelde.
              1988 BMW e30 316

              2000 Volvo C70 2.5T cabriolet

              Comment


              • #47
                Ik (Johan) maak ook gebruik van genoemde zelf chiptuning pakketten (tdi-tuner). Alleen wel aangepaste software. De standaard pakketten zijn wel te gebruiken. Maar als je die inlaad zonder een backup te maken van je huidige ECU dan loop je een groot risico wanneer de tuning niet gaat zoals verwacht.

                Als je gebruik wilt maken van echte goede tuningssoftware is Tuning Database (com) een goede basis om te kijken. De pakketten die ikzelf maak https://zelfchiptunen.nl is goed voor 99.9% van de auto's. De meest gemaakte fout is het overslaan van STAGE 0. Kortom het goede onderhoud.

                Comment


                • #48
                  Het is natuurlijk net wat je zelf zoekt het. Je wilt het een of het ander.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Zelf Chiptunen Bekijk Berichten
                    Het is natuurlijk net wat je zelf zoekt het.
                    ik volkomen het begrijpen

                    Comment


                    • #50
                      Wasdees?
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • #51
                        Iemand die de chippers aan het ontmaskeren is.
                        Ze kopen een kabeltje op ebay van 15€, en de software vinden ze op piratebay.
                        En op de site van zelftuner vinden ze de maps. Dan nog een mooie website, en een paar BSOers met,de titel dr. Ing. in de motorellentriek, en je hebt een tuningshop.

                        Zo heel,ver van de realiteit is dat niet.

                        Comment

                        Working...
                        X