Mededeling
Collapse
No announcement yet.
tester worden?
Collapse
X
-
Ik heb destijds het geluk gehad dat ik als vaste medewerker een voorstel deed voor een nieuwe rubriek in Streettuner en die rubriek voor mij was. Zo kon ik wagens aanvragen en werd ik betaald per reportage. Stel je daar niet veel bij voor, het was een 35 EUR per bladzijde freelance. Ik deed dat schrijven ook als zelfstandige in bijberoep. Nadat het magazine failliet ging, heb ik de site zelf kunnen voortzetten en teer ik wat op de contacten die ik destijds heb kunnen leggen. Door mijn werk voor Streettuner heb ik ook een dossier kunnen indienen en ben ik aanvaard als lid van de Vereniging voor Journalisten van de Periodieke Pers, waarvan ik een perskaart krijg die jaarlijks toch wel wat deuren opent die anders dicht blijven. Veel verder dan dat ga ik niet geraken, maar dat hoeft ook niet voor mij. De plaatsen voor fulltime autojournalisten zijn erg beperkt, ik zou er dus niet teveel van dromen...Last edited by Streamline; 10/07/2013, 18:45.
-
Guest repliedMisschien beginnen met een blog bij te houden en zo verschillende testverslagen alvast neer te pennen, gewoon als hobby.
Als je zo ervaring kunt opbouwen en merkt dat je aanhang groeit, kom je wellicht ook een flinke stap verder.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenik heb de kennis, maar kan niet goed schrijven. heb eigenlijk iemand nodig die de technische uitleg kan vertalen naar boekjestaal.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarcoDT Bekijk Berichtenkan ik me wel bij vinden, ik lees - kijk ook veel liever pro reviews, maar in alle eerlijkheid... ik denk nu niet dat de ' random magazine autotester' ofwel een ex autopiloot is of een gediplomeerd journalist?
Soms denk ik dat zulke jobs enkel weggelegd zijn voor mensen die 'iemand kennen ' in de business...
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenHoe ver is u kennis over wagens en circuit rij ervaring. Ik persoonlijk lees éérder een review geschreven door iemand die
1) Kennis van wagens en mechaniek heeft.
2) Iemand die actief is of een circuit verleden heeft op zijn CV zoals iemand die mee heeft gedaan aan races zoals belcar , lemans , ex F1 , formule renault , formule ford ....
Zulke mannen weten waarover ze babbelen.
kan ik me wel bij vinden, ik lees - kijk ook veel liever pro reviews, maar in alle eerlijkheid... ik denk nu niet dat de ' random magazine autotester' ofwel een ex autopiloot is of een gediplomeerd journalist?
Soms denk ik dat zulke jobs enkel weggelegd zijn voor mensen die 'iemand kennen ' in de business...
Leave a comment:
-
ik heb de kennis, maar kan niet goed schrijven. heb eigenlijk iemand nodig die de technische uitleg kan vertalen naar boekjestaal.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door NVA Bekijk Berichtenzou je gewoon niet bij het begin beginnen en journalistiek volgen? Is maar een tip hé.
Leave a comment:
-
Guest repliedzou je gewoon niet bij het begin beginnen en journalistiek volgen? Is maar een tip hé.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenHoe ver is u kennis over wagens en circuit rij ervaring. Ik persoonlijk lees éérder een review geschreven door iemand die
1) Kennis van wagens en mechaniek heeft.
2) Iemand die actief is of een circuit verleden heeft op zijn CV zoals iemand die mee heeft gedaan aan races zoals belcar , lemans , ex F1 , formule renault , formule ford ....
Zulke mannen weten waarover ze babbelen.
(Oppervlakkige) kennis van wagens heeft de helft op het forum wel, aangezien de meeste ook liefhebbers zijn.
Ik kan ook wel over elke wagen iets zeggen, lees ook veel reviews en steek soms meer tijd in alles wat met auto's te maken heeft ipv m'n vriendin (hoewel dat ook weer bij de helft van het forum hier zal zijn) maar dat maakt mij misschien nog altijd geen goeie tester
Geschiedenis vind ik ook belangrijk, niet enkel kennis hebben over de hedendaagse wagens.
Verder zoals BlackHorse al aanhaalt, is kennis van techniek ook belangrijk. Zoiets moet je natuurlijk ook opbouwen.
Ivm de verloning, daar zou ik me geen illusies bij maken, zal wel niet meer verdienen als een doorsnee job denk ik.
Vooral dat schrijven zal nog het belangrijkste zijn. Informatie over de wagens die je gaat testen is wel genoeg te vinden, je moet het in één mooi geheel kunnen gieten zodat het mensen aanspreekt in verder blijven lezen.
Leave a comment:
-
Guest repliedHoe ver is u kennis over wagens en circuit rij ervaring. Ik persoonlijk lees éérder een review geschreven door iemand die
1) Kennis van wagens en mechaniek heeft.
2) Iemand die actief is of een circuit verleden heeft op zijn CV zoals iemand die mee heeft gedaan aan races zoals belcar , lemans , ex F1 , formule renault , formule ford ....
Zulke mannen weten waarover ze babbelen.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenben je een schrijftalent?
misschien dat de mensen van Driver hier meer uitleg kunnen over geven.
Nu heb ik wel een heel goeie job maar als ik ooit zou veranderen zou ik zeker in de autowereld gaan...
alvast bedankt voor de feedback
Leave a comment:
-
ben je een schrijftalent?
misschien dat de mensen van Driver hier meer uitleg kunnen over geven.
Leave a comment:
-
tester worden?
hoi allemaal!
ik vroeg me af of er mensen op dit forum zijn die werkzaam zijn als autotester voor een blog of magazine en zoja, wat betaalt het?, hoe ziet een standaard werkweek eruit? en last but not least... hoe geraak je aan die (voor mij ) droomjob?
grtz MarcoLabels: Geen
Leave a comment: