Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[WAX-IT] Ferrari 250 GT Pinin Farina SeriesII

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [WAX-IT] Ferrari 250 GT Pinin Farina SeriesII

    Je kan het verslag in een betere layout zien op onze website: http://www.wax-it.be/ons-portfolio/2...a-series2.html
    Of je kan enkel foto's kijken op onze Flickr-pagina: http://www.flickr.com/photos/wax-it/sets
    Of je kan op onze Facebook de laatste updates krijgen: https://www.facebook.com/WaxIT





    Of je kan je favoriete forum steunen en hier verder lezen


    _________________________________________________




    We hebben al enkele prachtige resultaten bereikt op recentere auto's maar als detailer kunnen we pas echt het verschil maken op oudere wagens. De dikkere laklaag die dan nog meestal 'single stage' is (zonder vernislaag) biedt veel meer mogelijkheden - en moeilijkheden - om een perfecte finish te bekomen. Het oudere leer heeft nood aan andere producten en andere aandacht dan modern leder. Zo zijn er vele details die van een oudere wagen een echte uitdaging maken.


    Bij WAX-IT keken we dan ook ongelooflijk hard uit naar de Ferrari 250 GT. De uitdaging die ons te wachten stond, de specifieke technieken, het hemelse V12 geluid, de legendarische lijnen,...





    Alles begint natuurlijk bij het reinigen van de wagen. De gekende wasbeurt werd uitgevoerd met enkele aandachtspunten. Zo wordt de hogedrukreiniger gehalveerd in kracht, wordt er rekening gehouden met de gebrekkige waterdichtheid van de kap, worden er geen te krachtige reinigende producten gebruikt om chroom en andere gevoelige materialen niet aan te tasten. De banden worden ook extra grondig gereinigd omdat door de vele events er een dikke laag bandendressing ontstaan is. Zo blijft de hechting van een volgende laag sterk beperkt en verkrijgt men nooit het beoogde resultaat.


    Na wassen, kleien, droogwrijven en droogblazen is het tijd voor de inspectie van de lak. De eigenaar brengt zo nu en dan een eigen 'wax'-laag aan waarbij de krassen duidelijk opgevuld worden. Na grondig reinigen ziet men de ware staat. Veel diepe krassen, waskrassen, vegen, doffe plekken,... Op een uni-zwarte single stage lak ziet men alles!





    Foto's:


    1. wassen met Swissvax Car Bath
    2. banden ontvetten met AF Verso + AF Hog Hair Brush
    3-4-5-6. De échte staat van de lak, onder verschillende lichtbronnen.









    http://www.facebook.com/WaxIT

  • #2













    Het lederen interieur was nog niet zo lang geleden gerestaureerd maar de bleke kleur kon zeker de nodige aandacht gebruiken! Voor het onderhoud van dergelijke wagens kiezen wij onmiddellijk voor Swissvax. De Leather Cleaner en de Leather Milk zorgen keer voor keer voor een prachtig resultaat!


    Het grootste verschil in het interieur wordt zoals altijd gemaakt door de specifieke details, en zo zijn er veel! Alle metaal wordt met de hand opgeblonken om de matte schijn (oxidatie) te verwijderen. Het verschil is duidelijk te zien op het knappe stuurwiel. Het hout wordt ook gepolijst en beschermd.


    Om het interieur helemaal af te maken wordt de plastieken achterruit ook gepolijst, zowel binnen als buiten. Het is onmogelijk om iedere diepe kras uit dit type plastic te verwijderen maar de algemene look is er gigantisch op vooruit gegaan.
    http://www.facebook.com/WaxIT

    Comment


    • #3
      Foto's:


      1-2. Ieder oppervlak wordt behandeld, metalen stuurspaken met Swissvax Metal Polish
      3. Plastic ruit met Swissvax Vinyl Clear Set











      http://www.facebook.com/WaxIT

      Comment


      • #4
        Nu het interieur zo goed als af is kunnen we aan het echte werk beginnen! De lak heeft heel wat te verduren gekregen en staat dus ook onder de krassen, vegen, strepen, swirls, oxidatie, dofheid, rds,... Alle gekende mogelijke lakschade was wel terug te vinden in de zachtere uni zwarte Italiaanse lak. Dankzij de gigantische evolutie die polijstmiddelen gemaakt hebben kan dergelijke lak nu ook relatief makkelijk gecorrigeerd worden. Natuurlijk blijven de risico's hetzelfde maar de polish is niet langer het grootste probleem! De oude compounds (zoals de groene 3m) waren heel ruw en droog en creeerden heel veel stof en eigen krassen.


        De nieuwere polishes zoals de Menzerna FG400 zijn veel fijner van textuur maar hebben toch een grotere correctiekracht! Door de combinatie van deze polish en de goeie techniek kan hiermee al een fantastisch resultaat bereikt worden. Op de tweede foto zien we de correctie na wollen pad en FG400, en natuurlijk ook na ontvetten. Er zijn bijna geen fijne krassen te zien, ook de hologrammen zijn tot een minimum herleidt, en dan spreken we hier nog maar van de ruwste stap. De vette vinger is het gevolg van het automatisch scherpstellen van de camera.


        Verdere verfijning blijft natuurlijk noodzakelijk om een echte diepzwarte kleur te bekomen. We streven er altijd naar om bij de roterende stap een waxklaar resultaat te bereiken. In dit geval werd dit gedaan door gebruik te maken van de verschillende Menzerna en Festool polijstmiddelen.


        Om een hologramvrij resultaat te bereiken en een optimale hechting van de wax te garanderen gaan we hierna de lak nogmaals polieren met een voedende olie, Swissvax Cleaner Fluid in dit geval.





        Foto's:


        1. lakschade voor correctie, onder LED-lamp
        2. lak na 1 grove (compound) stap met Festool wol en Menzerna FG400, ongeziene finish op unizwart!
        3. het wordt een spiegel!









        http://www.facebook.com/WaxIT

        Comment


        • #5
          Het vele chroom aan het exterieur werd ook aangepakt met een arsenaal aan pads, doekjes en producten om een glimmend resultaat te bekomen. Geen enkel stukje werd over het hoofd gezien. Bij het behandelen van chroom is het belangrijk om altijd met zachte doeken aan de slag te gaan. Zo laat je de producten het werk doen en kan de microvezeldoek geen krassen veroorzaken, wissel ook tijdig van doek om verzadiging / vervuiling te voorkomen!





          Foto's:


          1. Chroom bumper (R-A) 50-50 met Swissvax Metal Polish
          2-3. Uitlaat voor-na met Menzerna Polishing Cream
          4-5. Mistlicht voor-na 50-50 met Menzerna Polishing Cream
          6. Klink 50-50 met Menzerna Polishing Cream











          http://www.facebook.com/WaxIT

          Comment


          • #6






            http://www.facebook.com/WaxIT

            Comment


            • #7
              Na vele vele uren werk kan de auto eindelijk afgewerkt worden. Op wagens van dit caliber kiezen we resoluut voor Swissvax, de natuurlijke carnauba wax met zijn extra oliën zorgt voor een fantastisch resultaat. Het geeft de lak een wetlook die maar moeilijk te evenaren is met een synthetische bescherming of coating. De lak ziet er uit alsof ie net gewassen is, de diepte en reflectie zijn ongelooflijk dankzij de Swissvax Concorso!










              http://www.facebook.com/WaxIT

              Comment


              • #8






                http://www.facebook.com/WaxIT

                Comment


                • #9






                  http://www.facebook.com/WaxIT

                  Comment


                  • #10






                    http://www.facebook.com/WaxIT

                    Comment


                    • #11









                      http://www.facebook.com/WaxIT

                      Comment


                      • #12
                        Hartelijk dank om het te lezen!

                        Het wordt wel tijd dat die vreemde 3 foto regel afgeschaft wordt.
                        http://www.facebook.com/WaxIT

                        Comment


                        • #13
                          Extreme levels of want

                          Comment


                          • #14
                            kwijlkwijlkwijl, lap, weer een laptop verzopen...
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                            Comment


                            • #15
                              Jawadde !!! die auto

                              En knap werk alweer

                              Comment


                              • #16
                                hopelijk heeft de eigenaar het nu begrepen hoe hij zijn auto nu moet wassen
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #17
                                  Een van de mooiste Ferrari's ooit, en zeker nu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Prachtig werk!

                                    De foto met de vinger? Ik zie daar nog wat heel fijne swirls,
                                    werden deze dan nog behandeld met een fijneere polish? Of had Swissvax cleaner fluid nog genoeg cut om deze ook op te lossen?

                                    Allesinds prachtig werk op een fantastische wagen!
                                    "If you aren't grinning when you're driving, you should be riding the bus"

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                                      Prachtig werk!

                                      De foto met de vinger? Ik zie daar nog wat heel fijne swirls,
                                      werden deze dan nog behandeld met een fijneere polish? Of had Swissvax cleaner fluid nog genoeg cut om deze ook op te lossen?

                                      Allesinds prachtig werk op een fantastische wagen!
                                      Er werden nog 2 verdere verfijnende stappen roterend uitgevoerd voor we overgingen tot Swissvax cleaner fluid
                                      WAX-IT.be - Detailing / Webshop / Advies / Handleidingen => Volg ons op Facebook!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Het resultaat mag er zijn !
                                        ( ik lees niks over de velgen ??? )
                                        GSIII 1.5 dci 5.9 L /100 KM

                                        Comment

                                        Working...
                                        X