Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 - Facelift (2022)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A8 - Facelift (2022)

    2022 Audi A8 Facelift Makes Spy Debut With New Headlights And Grille

    Unveiled three and a half years ago, the fourth generation Audi A8 is getting ready for its mid-life cycle refresh.

    Two prototypes of Audi‘s flagship sedan were spied testing in Germany, and even if they look pretty much the same, our spy photographers said that the one wearing the ‘HN VW 692’ license plates was actually the plug-in hybrid version.

    In terms of styling, we can see that the headlamps have different graphics, similar to the ones on the new A3, though it’s worth noting that while the PHEV had the regular lighting units at the front, the ICE-powered variant was equipped with the Matrix LED clusters. The grille has a slightly different shape as well, the front bumper is also new and sports larger creases on each side, and we could expect tweaked side skirts, rear bumper and probably redesigned taillights, even if on the test cars they look virtually identical to the current iteration .

    The overall design of the cockpit should remain largely the same, with the two screens, one for the infotainment system and the other one for controlling the HVAC, sitting in the middle of the dashboard, as well as a third one for the digital instrument gauges. However, they might feature more modern software, which, alongside upholstery and trim revisions, should round out the changes inside.

    It’s still too early to speak about the engine family, though, if anything, expect improved fuel consumption and lower carbon dioxide emissions. The plug-in hybrid model might also get a new battery that will help it get a longer all-electric range. The current A8 TFSI e offers 17 miles (27 km) of electric driving, can hit 60 mph (96 km/h) in 4.9 seconds and uses a turbocharged 3.0-liter V6 and an electric motor integrated into the torque converter of the eight-speed automatic gearbox, for a total output of 443 HP (449 PS / 330 kW) and 516 lb-ft (699 Nm) of torque.

    The facelifted A8 is expected to debut later this year as a 2022 model.

    Bron: Autoweek


    Last edited by Jocar; 30/01/2021, 08:28.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    edit.
    Last edited by Jocar; 30/01/2021, 08:28.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Impressie:

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Pfff, veel te kleine grill naar mijn goesting.

        Comment


        • #5
          Possible Audi A8 Horch Spotted As Brand Aims To Battle The Mercedes-Maybach S-Class





          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Nog een impressie:



            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              schrik voor de S-klasse ;-)
              MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

              Comment


              • #8
                HORCH ALS MAYBACH-TEGENHANGER?

                GEFACELIFTE AUDI A8 IN BEELD

                Audi's vierdeurs vlaggenschip A8 draait alweer mee sinds 2017 en dat betekent dat de concurrent van de BMW 7-serie, Lexus LS en Mercedes-Benz S-klasse op het punt staat een facelift te ondergaan. Vandaag zien we een eerste levensteken.

                Audi stelde de huidige vierde generatie van de A8 in de tweede helft van 2017 aan het daglicht voor en dat betekent dat de topsedan zich ongeveer op de helft van zijn beoogde loopbaan bevindt. Hoewel de sedan wat design betreft nog prima aansluit op de recentere modellen van het merk, heeft Audi een gefacelifte A8 in de ontwikkelingskamers staan om het model actueel te houden. Op deze spionageplaten is de vernieuwde A8 voor het eerst te zien. Wel hangt -ie nog aardig in de camouflageplakkers.

                Audo plakt de camouflagestickers niet alleen op de duidelijk gewijzigde bumpers, maar ook aan de onderkant van de koplampen. Het psychedelische printje moet voorkomen dat we de vorm van de kijkers ontwaren, maar slaagt daar niet in. De lichtunits krijgen zo te zien namelijk een uitloper aan de onderzijde, geheel in lijn met de koplampen van de A3 en Q8. De achterlichten lijken hun vorm te behouden, al past Ingolstadt de lichtsignatuur wel aan. De over de gehele breedte van de bips lopende ledstrip wordt voortaan op een aantal punten doorbroken. Ook de achterlichtunits zelf krijgen een indeling met meer gesegmenteerde leddelen.

                Er gaan al enige tijd geruchten dat Audi de aanduiding 'Horch' terugbrengt en de vernieuwde A8 zou de eerste Audi van het merk kunnen zijn met dat roemruchte label. De Horch-variant zou een directe tegenspeler moeten worden van de Mercedes-Maybach S-klasse. Horch werd in 1904 opgericht en de merknaam Audi vloeide daar in de jaren 20 van de vorige eeuw min of meer uit voort. Horch-stamvader August Horch verloor de rechten op het gebruik van zijn eigen naam en vertaalde die vervolgens in het Latijn naar 'Audi'. In 1928 werden Audi en Horch samen met DKW en Wanderer samengevoegd onder de noemer Auto Union. Nadat Auto Union in het bezit kwam van Volkswagen ging uitgerekend Daimler-Benz er met de aanduiding Horch vandoor. Sinds de jaren 80 is Horch weer in handen van Audi.












                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door DSB Bekijk Berichten
                  schrik voor de S-klasse ;-)
                  De nieuwe S klasse staat toch wel weer op eenzame hoogte als het over comfort en beleving gaat. Al ben ik Audi fan, Mercedes is in dat segment onverslaanbaar.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • #10
                    IS DIT DE A8 'HORCH'?

                    VERNIEUWDE AUDI A8 ALS ELLENLANGE MAYBACH-CONCURRENT GESNAPT

                    Audi geeft zijn vlaggenschip binnenkort een facelift. De vernieuwde A8 is al eerder in camouflagekostuum opgedoken, maar niet eerder zagen we hem in deze wel héél lange vorm. Het heeft er alle schijn van dat Audi met deze extra lange versie zijn pijlen richt op de Mercedes-Maybach S-klasse.

                    De in 2017 op de markt gebrachte vierde generatie Audi A8 krijgt binnenkort een facelift. Hij krijgt een herzien front met daarin onder meer nieuwe koplampen. Hoewel Audi de boel nog heeft afgeplakt met een psychedelisch aandoend printje, is de vorm van die kijkers al zichtbaar. De A8 krijgt koplampen met een uitlopertje aan de onderkant en daarmee zijn de units meer in lijn met die van de Q8 en A3. Ook aan de achterlichten wordt gesleuteld, al lijkt Audi hier slechts de indeling van de ledachterlichten aan te passen. De ledstrip die over de gehele breedte van de A8-kont loopt, wordt voortaan op meerdere plekken onderbroken en ook de lichtunits zelf hebben een gesegmenteerde indeling zoals we die inmiddels van meer Audi's kennen.

                    Audi levert de A8 momenteel in twee lengtematen. De 5,17 meter lange reguliere variant met een wielbasis van 3 meter heeft de langere A8 L naast zich. Die A8 L strekt zich uit over een afstand van 5,3 meter waarvan zich 3,13 meter tussen de voor- en achteras bevindt. De ingepakte A8 op deze foto's lijkt nog een stuk langer dan die A8 L. Het achterportier van dit testexemplaar lijkt immers veel groter. Het is goed mogelijk dat Audi het leveringsgamma van de A8 bij de facelift uitbreidt met een uitvoeringwaarmee het merk zijn tanden tracht te zetten in de Maybach-versie van de nieuwe S-klasse. Die Mercedes-Maybach S-klasse is een extra opulente S-klasse die met zijn lengte van 5,47 meter nog eens 18 centimeter langer is dan de S-klasse Lang. De wielbasis van de Maybach S-klasse is met 3,4 meter eveneens 18 centimeter langer dan die van de S-klasse Lang.

                    Al enige tijd gaan er geruchten rond dat Audi de naam Horch terugbrengt. Horch werd in 1904 opgericht en de merknaam Audi vloeide daar in de jaren 20 van de vorige eeuw min of meer uit voort. Horch-stamvader August Horch verloor de rechten op het gebruik van zijn eigen naam en vertaalde die vervolgens in het Latijn naar 'Audi'. In 1928 werden Audi en Horch samen met DKW en Wanderer samengevoegd onder de noemer Auto Union. Nadat Auto Union in het bezit kwam van Volkswagen ging uitgerekend Daimler-Benz er met de merknaam Horch vandoor. Sinds de jaren 80 is Horch weer in handen van Audi. Later dit jaar meer!












                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment

                    Working...
                    X