Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Cybertruck (2021)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    om maar een voorbeeld te geven (snel opgezocht) van de WP met ijsbuffervat. En dat barst dus niet uit elkaar...
    Klopt, dan moet je wel zorgen dat het van binnen naar buiten bevriest (en op tijd stoppen).
    Er staat ook bij dat een reservoir van 10m3 (10.000l) een equivalent heeft van 110l mazout. MAar ze spreken niet over de energie die je nodig hebt voor de WP, want ijswater door je radiatoren pompen levert niks op.

    Als je huis goed geïsoleerd is, dan zou je met 1000l mazout per jaar moeten toekomen, dus heb je al 100m3 nodig, plus de WP, en de energie om de WP aan te drijven.

    Comment


    • die van bigblue eens citeren (die waar dacia duster naar verwijst)

      "Wij hebben een dergelijk systeem nu 2 jaar in werking in ons expertisecentrum voor duurzame technieken. Wij verwarmen tijdens de zomer het water reservoir van de brandblus installatie en tijdens de winter ontginnen we de caloriën om het gebouw op te warmen. Bij ons is het wel zo dat wij de energie ontginnen met een warmtepomp. Voor de mensen die ons eens willen bezoeken dat kan altijd ik zal jullie met uitleg fotos en cijfers ontvangen.De resultaten van het systeem zijn verbluffend en ruim boven de verwachtingen. Wij hebben 16 zonnecollectoren op het dak liggen een wateropslag van 200m³ die geisoleerd is met 12mm pu. We hebben bewust 12mm genomen omdat we op die manier nog een uitwisseling hebben met de bodem. Het totale warmteverlies van het gebouw is 17kw bij -10°c buitentemperatuur voor een gebouw van 1200m². zie WWW.bigblue.be"

      met de vrieskast: het is niet de bedoeling dat je het volledig laat bevriezen, maar dat je net op de grens blijft om maximaal gebruik te maken van de thermodynamica van vloeibaar naar vast en de energie die daarbij vrijkomt. Daarvoor dient dus de zonnecollector om het vat terug te ontdooien, waarna de WP het vat terug laat bevriezen. In Nederland heeft men er al heel wat expertise mee en daar draaien hele wijken op enkel en dat systeem.

      met warmteopslag en daaruit de ontginning, zeker eens lezen wat de zwitsers al gedaan hebben:

      http://www.jenni.ch/home-345.html

      En dat zijn maar enkele voorbeelden. Het doel is dat men geen fossiele brandstof meer moet gebruiken en men energie die in de zomer overvloedig aanwezig is te hergebruiken wanneer het nodig is (in de winter dus). Die van bigblue gebruiken 200.000 liter voor 1200m². Ik zou dus gaan naar een reservoir 5 keer kleiner, en een zeer goed geïsoleerde oppervlakte van ook 5 keer minder als zij. Maw komt goed. Ga met hen eens contact opnemen om de plannen te concretiseren.

      www.peugeotforum.be

      Comment


      • Volgens mij is dat systeem bij Van Marcke in hun Big Blue gebouw al veel langer dan 2 jaar in werking, namelijk 7 of 8 jaar.
        Warmtewisselaars van Alfa Laval en warmtepomp van Stiebel Eltron. Zonnepanelen van Wolf op het dak.
        Je bent trouwens volledig vrij voor de keuze van installateur of doe-het-zelf.

        Ferm he, die pittige cybertruck!
        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 05/01/2020, 10:42.

        Comment


        • en toch heeft het electrisch verhaal van de auto ook te maken met het huis. De transitie die eraan zit te komen met de auto gaat niet alleen daar gebeuren maar ook met onze huizen. Ik wil rap genoeg op die trein springen eer men mij gaat verplichten met van alles en nog wat. Ik wil nu nog de keuze hebben. we kunnen niet verlangen elektrisch te gaan rijden, maar er langs de andere kant meer energie doorpompen bij de verwarming van ons huis en water. Met hetgeen je het huis warm stookt kan je aardig wat kilometers bollen. En het wordt dan ook wel eens dringend tijd dat men hier toelaat of voorziet dat een batterij van een auto buffer mag spelen. Maw dat de auto bij teveel vraag het huis voorziet van stroom en bij overschot de auto stroom krijgt. Dan kan je met die cybertruck ettelijke dagen je huis van stroom voorzien in periode van schaarste.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten


                eindelijk terug on topic...

                Comment


                • ONDERDELENTEKORTEN

                  'MARKTINTRODUCTIE TESLA CYBERTRUCK UITGESTELD'

                  Tesla ziet zich genoodzaakt de marktintroductie van de Cybertruck uit te stellen tot 2022. Dat blijkt uit een schrijven van de fabrikant naar zijn investeerders.

                  Tesla was oorspronkelijk van plan de Cybertruck nog dit jaar op de (in ieder geval) Amerikaanse markt te brengen. Nu blijkt dat ook de Amerikanen wat langer moeten wachten. In een communiqué van Tesla, ingezien door Caradvice, schrijft Tesla dat het nu vooral focust op de productiestart van de Model Y in Austin Texas en in de nieuwe fabriek in Duitsland. Dat is in combinatie met 'beperkte beschikbaarheid van accucellen en wereldwijde uitdagingen in de toelevering van onderdelen' reden om de introductie van de Cybertruck naar 2022 te verschuiven.

                  De pre-orderboeken van de Cybertruck staan nog altijd open en vooralsnog wordt daarbij gemeld dat de productie eind dit jaar van start moet gaan. Het gaat dan om de Dual Motor AWD en Tri Motor AWD. De Single Motor RWD gaat sowieso pas in 2022 in productie. In de VS gaat de Cybertruck minstens 40.000 dollar kosten.

                  Bron: Autoweek


                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Tesla Cybertruck testing turning radius and visible side mirrors







                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Tesla Cyber Truck On Track

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • https://www.carscoops.com/2021/12/th...dshield-wiper/






                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • TESLA CYBERTRUCK WEER UITGESTELD: PRODUCTIE IN 2023

                          MEER TIJD VOOR CONCURRENTIE

                          Tesla heeft de productiestart van de veelbesproken Tesla Cybertruck opnieuw uitgesteld. Dat is best opvallend, want aan concurrentie is inmiddels geen gebrek.

                          In de zomer riep Tesla nog dat de productie van de Cybertruck in 2022 van start zou gaan. Dat betekende toen ook al uitstel, maar volgens Reuters blijft het daar niet bij. Het persbureau meldt dat de zeer apart gelijnde elektrische ‘truck’ pas tegen het einde van het eerste kwartaal van 2023, over meer dan een jaar dus, van de band loopt.

                          Het uitstel zou te wijten zijn aan het feit dat Tesla nog niet klaar is met de ontwikkeling en het testwerk. Dat Tesla een goed product neerzet is nogal belangrijk, want de Cybertruck is in 2023 zeker niet de enige elektrische pick-up op de markt. Ford heeft zijn F-150 Lightning, GM de GMC Hummer EV én de Silverado EV en dan zijn er ook nog nieuwkomers als Rivian en Fisker. De Cybertruck blijft binnen dat aanbod overigens wel een unieke verschijning.

                          Tesla presenteerde zijn elektrische pick-up in 2019. De innovatieve Amerikanen laten een nieuw product altijd vroeger zien dan bij de concurrentie gebruikelijk is, dus enige wachttijd is op zichzelf niet gek. Het uitstel ook niet, maar het komt in het geval van de Cybertruck enigszins ongelegen, in het licht van de toenemende concurrentie.

                          Bron: Autoweek
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment

                          Working...
                          X