Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai 45 EV Concept

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai 45 EV Concept

HOMMAGE AAN PONY COUPÉ CONCEPT

DÍT IS DE HYUNDAI 45 CONCEPT

Jawel, nog meer Hyundai-nieuws. In Frankfurt maken we kennis met de 45 Concept, een hommage aan de Pony Coupé Concept die 45 jaar geleden in Turijn zijn publieksdebuut maakte.

De Pony Coupé Concept die 45 jaar geleden in Turijn werd gepresenteerd, was een voorbode op de Pony die een jaar later in productie ging. Met dit splinternieuwe studiemodel brengt Hyundai naar eigen zeggen een eerbetoon aan die auto, waarmee het voor Hyundai allemaal begon.

Hoewel het getal in de naam van deze nieuwkomer uiteraard een verwijzing is naar het aantal jaren dat de Pony Coupé Concept nu oud is, is het volgens Hyundai ook een verwijzing naar de hoeken van 45 graden waarin de voor- en achterzijde zijn getekend. Volgens Hyundai is het 'diamantvormige' silhouet dat daardoor ontstaat iets wat we later op EV's van het merk zullen terugzien. De kenmerkende liftback- of fastbackvorm van de Pony en de concept-car die aan die auto voorafging, keert ook op dit nieuwe studiemodel terug. De auto heeft aan zowel de voor- als achterzijde een kenmerkend lichtarmatuur met vooral veel pixelachtige ledjes. Onderaan het portier geven ledlampen de capaciteit van het accupakket aan, want inderdaad: de 45 Concept is een EV.

Hyundai geeft de 45 Concept het Camera Monitoring System mee, een enorme set camera's die autonoom rijden in theorie mogelijk zou moeten maken. Reguliere zijspiegels ontbreken derhalve. In plaats daarvan heeft de auto kleine cameraatjes. Het binnenste van de 45 Concept is afgewerkt met hout, stof en leer en het geheel is zonder al te veel poespas vormgegeven. De stoelen achterin ogen opvallend comfortabel en de voorstoelen zijn te draaien, zodat je - als de auto autonoom rijdt of geparkeerd staat - ook met de achterpassagiers kunt babbelen. Een regulier infotainmentsysteem dat is gekoppeld aan een digitaal display vind je in de 45 Concept niet. Wel beschikt de 45 Concept over een infotainmentsysteem dat gebruikmaakt van projectie.

Verre toekomstmuziek? Waarschijnlijk, maar het totaalplaatje van de 45 Concept is wel een bijzondere combinatie van modern design dat doorspekt is met hints naar het verleden. Geslaagd?

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Moedig concept, veel toekomstmuziek. Qua stijl kan het me niet bekoren, zeker het interieur niet - maar misschien evolueren we binnen 10 jaar of zo allemaal in die richting.

Van buiten moet ik vreemd genoeg aan de Peugeot 508 denken door de lichtpartijen voor en achter

Wel verrassend dat er helemaal geen middentunnel is en het "schakelen" (vooral kiezen vooruit/achteruit) dus vermoedelijk met een draaiknop op het stuur of via een scherm gebeurt?
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Mooie designtaal! Lekker clean!
      Nu nog lager en alle plastiek weg, dan wil ik hem zeker kopen.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Hyundai 45 Electric Crossover Makes Spy Debut, Combines Retro Styling With New Platform

Comment

Zit er wel iets van die concept in dat gecamoufleerd model? Want ik zie geen enkele gelijkenis tussen die twee
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Zit er wel iets van die concept in dat gecamoufleerd model? Want ik zie geen enkele gelijkenis tussen die twee
              Tja, dat zie je wel vaker bij concept cars hé. Toch maar effe afwachten tot 'm wat kleding uitgedaan heeft

Comment

Dat er zaken wegvallen ja natuurlijk, maar dat er niks van de concept overblijft
                Nu ja, we zullen idd moeten afwachten tot we meer te zien krijgen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                X