Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 7-serie (2015)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Eindelijk luchtvering dus rondom. Dan is het misschien wel een echte concurrent qua rijcomfort voor de S en de A8.

Hoop dat het touchscreen niet doorgaat. De draaiknop is zo vele malen veiliger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
          ... Hoop dat het touchscreen niet doorgaat. De draaiknop is zo vele malen veiliger.
          Inderdaad... 0,5 maal veiliger.
          De twee samen, touchscreen + draaiknop, is beter, handiger, sneller, gemakkelijker, slimmer, veelzijdiger.

Comment

• Impressies van Schulte design

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• BMW 7 Serie: optisch evolutie, onderhuids revolutie

Carbon Core

Het gebruik van CFRP in een zogeheten ‘Carbon Core’ reduceert de massa met liefst 130 kilogram in vergelijking met zijn voorganger. Het materiaal heeft nog een gevolg. De torsiestijfheid van het koetswerk neemt toe en dat heeft een positieve uitwerking op het rijgedrag, meldt BMW. De gewichtsverdeling komt uit op 50:50. De 7 Serie komt er wederom in twee carrosserielengtes, waarbij de langste een ongeveer dertien centimeter langere wielbasis heeft.

Luchtvering

Het onderstel belooft comfortabeler te worden dan dat van zijn voorganger en is standaard voorzien van luchtvering. De veren zijn gekoppeld aan een elektronisch aangestuurde compressor. Met een druk op de knop kan de rijhoogte met twee centimeter worden verhoogd. Als de snelheid boven de 35 km/h komt, gaan de veren weer in standje ‘normaal’. De Sport-modus laat de auto met een centimeter zakken. Optioneel levert BMW Dynamic Drive, een actief stabilisatiesysteem dat het overhellen in bochten beperkt. Verder parkeert de 7 Serie zichzelf met een druk op de knop in.

Motoren

Voorin lepelt BMW verschillende motoren, waaronder een nieuwe generatie geblazen zescilinders. Over de vermogens laat BMW zich nog niet uit, maar door de gewichtsreductie springen de motoren zuiniger met brandstof om. Het programma omvat straks uit diesels en benzines. Zelfs een viercilinder doet mogelijk zijn intrede en levert naar verluidt 260 pk. Hij krijgt de typeaanduiding 730i. De overige benzineversies luisteren vermoedelijk naar de namen 740i, 750i en 760i, waarin achtereenvolgens een zescilinder (330 pk), V8 Turbo (460 pk) en V12 (±570 pk) komt te hangen. Het dieselaanbod telt drie versies: 730d, 740d en 750d. Naast de hybrides 730e en 740e brengt BMW ook een plug-in hybrid-uitvoering. De komst van een M-versie is nog niet duidelijk, al overweegt BMW wel om hem uit te brengen.

iDrive

Het iDrive-multimediasysteem van de 7 Serie is iets anders dan normaal. Voor het eerst is het namelijk te bedienen met een touchscreen. De kenmerkende draaiknop op de middenconsole is nog altijd aanwezig, maar hoeft nu niet altijd te worden gebruikt. Eigenlijk is het bedienen met de handen onnodig, omdat iDrive handgebaren herkent en kan reageren op handbewegingen. Zo kan het volume van de radio met een handbeweging worden ingesteld of kun je telefoongesprekken aannemen.

Zesde generatie

De nieuwe 7 Serie is de zesde generatie sinds de lancering van de modelreeks. In 1977 verscheen de eerste editie. Vervolgens arriveerde in 1986 de tweede, in 1994 de derde, in 2001 de vierde en in 2008 het huidige model. De verkoopstart van de nieuwe staat gepland voor eind dit jaar, kort na de publiekslancering op de autoshow in Frankfurt.

Bron: Telegraaf/Autovisie

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• komaan M7!
                lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  komaan M7!
                  Zou liever hebben dat ze de 3 en 5 touring in M uitbrengen.

Comment

Comment

• Hoe de nieuwe 7-serie eruit gaat zien is inmiddels een van 's werelds slechtst bewaarde geheimen. Nu er weer een nieuwe foto van BMW's aanstaande vlaggenschip opgedoken.

Eind vorig jaar kregen we compleet vanuit het niets - en voor BMW veel te vroeg - foto's van de nieuwe 7-serie op ons scherm. We konden zowel de achterzijde, het interieur als een aantal details bekijken. Vandaag hebben de Duitse BMW-adepten van Bimmertoday weer een nieuwe foto opgedoken.
                      Op de foto - geschoten tijdens een privé-event waarbij genodigden al aan de nieuwe Siebener mochten snuffelen - zien we het zijaanzicht van de 7-serie (G11). Ook wij hebben al een lichtje kunnen schijnen op het nieuwe model, al moesten wij het met een ingepakt exemplaar doen. We verwachten dat de nieuweling - de zesde generatie 7-serie - in september tijdens de IAA in Frankfurt definitief wordt onthuld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
                        Inderdaad... 0,5 maal veiliger.
                        De twee samen, touchscreen + draaiknop, is beter, handiger, sneller, gemakkelijker, slimmer, veelzijdiger.
                        Echt niet.
                        Touchscreen kom je onbewust uit je zetel. Beste voorbeeld van een slechte touchscreen is de Range Rover

Comment

• Wij hebben sinds een paar maanden een nieuwe Range Sport, en kan beamen dat het touchscreen niet gemakkelijker werkt dan de iDrive van BMW. Daarbovenop komt ook nog eens dat het navigate van de BMW zoveel beter is.
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Echt niet.
                            Touchscreen kom je onbewust uit je zetel. Beste voorbeeld van een slechte touchscreen is de Range Rover
                            En daarom gaat BMW geen slecht maar een goed touchscreen bezigen...

Comment

Echt niet.
                              waarom zou de combinatie niet goed kunnen zijn ?
                              alleen touch niet goed totdaartoe, maar als je de knop ook nog hebt

kan me voorstellen dat passagiers het wél fijn vinden en beter kunnen mikken als de chauffeur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
                                En daarom gaat BMW geen slecht maar een goed touchscreen bezigen...
                                zo zo .. maar geen autojournalist worden jij, jij weet het nu al allemaal. kritisch!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  waarom zou de combinatie niet goed kunnen zijn ?
                                  alleen touch niet goed totdaartoe, maar als je de knop ook nog hebt

kan me voorstellen dat passagiers het wél fijn vinden en beter kunnen mikken als de chauffeur
                                  ik had het idd over alleen touch.
                                  Combi zou natuurlijk perfect zijn.
                                  Ik vind het in de A8 ideaalom te zoomen met de draaiknop. als dat met 2 vingers moet gebeuren gebeuren er accidenten denk ik.

Comment

• die gebaren vind ik wel wat vreemd.
                                    ik denk dat ik niet de enige ben die nog al eens bewegingen maak met de armen bij een frustrerende situatie.
                                    als hierdoor dan nog eens je volume vb de lucht in schiet is het hek helemaal van de dam
                                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Impressies van Schulte design

2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        Zelfs een viercilinder doet mogelijk zijn intrede en levert naar verluidt 260 pk. Hij krijgt de typeaanduiding 730i.
                                        toen de s 250 cdi werd gelanceerd, werd bmw gevraagd of zij overwegen 4-cylinders in hun 7 te proppen, antwoord was categoriek NEE
                                        we zijn 5 jaar verder...

Comment

• Het ging toen over de diesel, als antwoord voor de S250cdi.
                                          De trend naar kleinere geblazen en meer performante motoren met minder uitstoot van CO2 is door alle merken ingezet, dus ook BMW zal volgen. Net zoals er meer en meer hybrides zullen komen, waarbij een kleine benzinemotor gekoppeld wordt aan een elektromotor. In 't begin waren dat nog relatief dikke motoren, maar ook daar worden ze kleiner. Een spijtige trend, temeer die viercilinders bagger klinken, en voor mij de sound een belangrijk deel is van de beleving.
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X