Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W124: 30 jaar v.3

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Atenza
    started a topic Mercedes W124: 30 jaar v.3

    Mercedes W124: 30 jaar v.3

    De opvolger van "Mercedes W124: 25 jaar" en "Mercedes W124: 25 jaar v.2"

  • bobo
    replied

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Ondertussen ook al 35 jaar S124 T-model (September 1985 Premiere IAA Frankfurt).





















    Leave a comment:


  • benzfreak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    als je die op de hoogste stand zette, voelde je de koets wiebelen bij stilstand (daarom wrs viel die ook in snelheid naar beneden, of naar interval aan het rode licht )
    Hhahaha ja inderdaad

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    als je die op de hoogste stand zette, voelde je de koets wiebelen bij stilstand (daarom wrs viel die ook in snelheid naar beneden, of naar interval aan het rode licht )

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Die wisser was nog het gemakkelijkst te imiteren met de vingers, helaas was die er destijds nog niet

    Leave a comment:


  • bobo
    replied


    Leave a comment:


  • benzfreak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Wat een prijs

    Dat belooft voor de bijna full option 300D uit 1987 van mijn pa met 29000 km op de teller. Laat er nog maar wat stof opvallen dan
    Hela hela.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    in die tijd stonden bij vriesdonk op de bredabaan toen nog 3 auto's in de vitrine er konnen er in het gebouw fysiek gewoon ook niet meer binnen, als je dat vergelijkt met de hedendaagse paleizen was billen een visionair

    (bij garage rietje, origineel een pompstatie, had rita naast haar bureau/kassa, 1 vw staan )
    Last edited by bobo; 16/02/2020, 12:20.

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Ging daar soms toch ook even langs als ik in de buurt was. Bij de lokale dealers mocht ge al blij zijn als er eens een W126 in de showroom stond. Voor de rest W201/124 diesels. Bij Billen stonden dikke karren.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    volgens zijn boek 'met de billen bloot' was dat owv fiscale fraude

    tis idd een eddywally figuur, maar wij reden op een loze zondag met de oudere broer graag naar daar om ons te vergapen op de benzen daar, serjeuze showroom en knap gebouw
    Wat zou jij in jouw memoires schrijven? Het moet toch wat mooier klinken hé

    Maar idd, hij heeft wel steeds mooie karren staan gehad en je rijdt rechtstreeks vanaf de E313 de showroom binnen

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Die 300 D kostte toen in 1987 met opties ook 1,7 miljoen bef.
    voor €42500 koop je vandaag een e diesel met 160 pk, rianter uitegerust, in stock

    een benz in 2020 is in feite echt cheap toch, ge kunt dan wel zeggen dat de kwaliteit is gezakt (hoewel mijn zgn tank 260se minder aanvoelde toen - na evenveel jaar - als de 221 vandaag) maar nooit pro rata hun prijzen zijn gedemocratiseerd, imo
    Last edited by bobo; 16/02/2020, 00:18.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    volgens zijn boek 'met de billen bloot' was dat owv fiscale fraude

    tis idd een eddywally figuur, maar wij reden op een loze zondag met de oudere broer graag naar daar om ons te vergapen op de benzen daar, serjeuze showroom en knap gebouw

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Frans Billen, hahaha, de Hollywood man. Ik herinner mij dat ze hem in de 70ties nog in de bak gestoken hebben omdat hij 2 verschillende carrosserieën aan mekaar had laten lassen. Na een ongeval was dat snel aan het licht gekomen. Hij deed dat wel meer blijkbaar

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Die 300 D kostte toen in 1987 met opties ook 1,7 miljoen bef.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    ge moet het verkocht krijgen he...zo'n klaas vandepool, ik zeg maar wat, geeft altijd 'vertrouwen', ttz door de prijs x5 te doen boezemt dat meer vertrouwen in

    &met die nieuwprijzen in de nog eens te bekijken valt het me op hoeveel prijsverschil er destijds zat in europa (zonder internet, niemand wist van iets natuurlijk)
    een 300td turbo 4 matic was daar 81000dm, bij ons in belgie stond die toen aan 1.850.000bef...btw was toen nog wel 25%, in de 19% zeker(op +163pk auto's 33% zelfs, niet op breaks overigens....een 300e was hier zelfde prijs als een 300te om die reden)

    maar daardoor zat je toen wel met een bloeiende neven-import business, frans billen, garage cerstiaans, etc etc

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Wat een prijs

    Dat belooft voor de bijna full option 300D uit 1987 van mijn pa met 29000 km op de teller. Laat er nog maar wat stof opvallen dan

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    ware het een 4-matic en full-option, ongeveer aan die nieuwprijs hebben gezeten, maar tis geen van beide

    wel ongelooflijk mooi leder-kleur

    300d turbo in 1991 was basis 64000dm, 4-matic 78000

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    300D Turbo met 378km op de teller. Prijs is wel nogal stevig.

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...1-e91fe78cbd5c

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    dankje, josenjef !

    Leave a comment:

Working...
X