Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inschrijven BMW 325 E30 cabrio

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Inschrijven BMW 325 E30 cabrio

    Beste collega's,

    Ik heb een E30 325 cabrio gekocht, 1ste ingebruikname 1/6/1987.
    De wagen is momenteel onderweg uit DE.
    Hij zal moeten gekeurd worden en daarna ingeschreven. Wagen zal maar sporadisch gebruikt worden.

    Welke keuring? Oldtimer of gewoon?
    Is er een verschil in BIV tussen inschrijven als echte oldtimer (O-plaat) en inschrijven als normaal voertuig? En de verkeersbelasting?

    Thx


  • #2
    er is geen verschil in biv of verkeersbelasting tss verschillende inschrijvingen

    héél mooi exemplaar ! ik zou er just nog spatlappen ophangen

    Comment


    • #3
      nice!

      oldtimerverzekering zal minder zijn, best s vragen aan verzekeraar

      enige nadeel vanoldtimerstatuut is dat je er niet mee naar je werk mag rijden denk k

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
        nice!

        oldtimerverzekering zal minder zijn, best s vragen aan verzekeraar

        enige nadeel vanoldtimerstatuut is dat je er niet mee naar je werk mag rijden denk k
        Neen, is hetzelfde. Dat laatste klopt wel...
        Ik ben een stoere bink.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
          Neen, is hetzelfde. Dat laatste klopt wel...
          dus er is niet echt een voordeel van oldtimerstatuut? behalve dat de keuring iets minder streng is

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
            dus er is niet echt een voordeel van oldtimerstatuut? behalve dat de keuring iets minder streng is
            Ja, ze slaan er niet veel aan dood vind ik bij een oldtimer.

            En natuurlijk niet meer die jaarlijkse keuring uiteraard.
            Ik ben een stoere bink.

            Comment


            • #7
              Bij sommige (de meeste) verzekeraars is er toch wel degelijk een verschil in prijs oldtimer of daily hoor.

              Comment


              • #8
                kwijl kwijl, ik woon niet ver van jou, misschien spot ik hem wel es deze zomer....

                Comment


                • #9
                  Vriend van mij heeft zich recent ook juist een E30 325i cabrio gekocht. rood exterieur godverdorie, de sloeber
                  Ik wil wel eens informeren hoe hij het doet ivm verzekering enz...

                  Comment


                  • #10
                    Bij sporadisch gebruik schrijf je deze best in als oldtimer.
                    Jaarlijkse taks en BIV komt samen op ongeveer €100.
                    Voor een verzekering moet je rondkijken bij de verschillende maatschappijen want sommigen geven geen voorkeurstarief en anderen gaan een verzekering aanbieden als classic car.
                    Hartge H35-24

                    http://www.e30shop.be

                    Comment


                    • #11
                      Voor mijn Monza was de BIV + tax gelijk aan 76,65€ , moet em nog betalen.

                      Verzekering voor oldtimer is bij sommige wel goedkoper dan ene op dailyplaten. Dat is de reden dat ik veranderd ben van makelaar, mijn vroegere kon mijn Escort niet gunstig genoeg verzekeren omdat hij op daily platen staat, bij de gekende makelaar uit Langemark is dit geen probleem, scheelt jaarlijks toch wel wat centen. Enige andere optie was via March maar die polis stond me niet aan (+ verplicht in een club en dat interesseert me niet).

                      Comment


                      • #12
                        Merci voor de reacties.

                        als ik het goed begrijp is de BIV en verkeersbelasting identiek op O-platen en normale platen. Het is enkel de voorwaarden bij gebruik die verschillen en de jaarlijkse keuring. De verzekering zal sowieso niet veel geld kosten, dus daarvoor moet ik het niet doen.
                        Ik heb alleen wat schrik van het gezeik van de politie als ze de wagen ergens zien. Langs de andere kant niet meer naar de keuring moeten gaan is een luxe. Ben er nog niet uit...'

                        de wagen zelf is in nieuwstaat! Als hij op platen staat, zal ik hem wel eens voorstellen. Interieur is kardinalrot ook zo goed als nieuw. Heb lang gezocht, deze stond al lang te koop, toch eens gaan kijken omdat de advertentie zo veelbelovend was, en perfectie!

                        Comment


                        • #13
                          de politie heeft niks meer te zeiken met een O plaat mag je nu gaan en staan waar je maar wil (alleen gaan werken mag je er niet mee doen)

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                            Merci voor de reacties.

                            als ik het goed begrijp is de BIV en verkeersbelasting identiek op O-platen en normale platen. Het is enkel de voorwaarden bij gebruik die verschillen en de jaarlijkse keuring. De verzekering zal sowieso niet veel geld kosten, dus daarvoor moet ik het niet doen.
                            Ik heb alleen wat schrik van het gezeik van de politie als ze de wagen ergens zien. Langs de andere kant niet meer naar de keuring moeten gaan is een luxe. Ben er nog niet uit...'

                            de wagen zelf is in nieuwstaat! Als hij op platen staat, zal ik hem wel eens voorstellen. Interieur is kardinalrot ook zo goed als nieuw. Heb lang gezocht, deze stond al lang te koop, toch eens gaan kijken omdat de advertentie zo veelbelovend was, en perfectie!

                            proficiat met uw aankoop
                            heeeeeeeel mooie cabrio

                            mijn Camaro '68 en Corvette '84 heeft geen O-plaat
                            ik ben niet bang om elk jaar naar de keuring te gaan , mijn auto's verkeren in uitstekende staat
                            kost nu ook de wereld niet een keuring
                            u kan dan nog een goedkope verzekering aangaan als u dit wilt, waar in de polis staat dat de wagen niet mag gebruikt worden voor woon -werk verkeer

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                              Neen, is hetzelfde. Dat laatste klopt wel...
                              Bij ons is er weldegelijk een verschil hoor.
                              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                              Current:
                              1987 Mercedes-Benz W124 200D
                              1979 Mercedes-Benz W123 280E
                              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                              Ex:
                              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                              1976 Mercedes-Benz W123 250
                              1987 Mercedes-Benz W124 230E

                              1979 Mercedes-Benz W123 300d
                              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                              1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                              1980 Mercedes-Benz W123 280
                              1989 Mercedes-Benz W124 230E

                              Comment


                              • #16
                                Ik overweeg toch ernstig om mijn BMW op o-platen in te schrijven. Mijn auto staat technisch in orde zoals het hoort maar toch is het elk jaar een grote rompslomp voor de jaarlijkse keuring. De grote beperkingen van de O platen zijn verdwenen... En voor woon-werkverkeer heb je ongetwijfeld nog ander speelgoed ter beschikking. Het bedrag voor de verzekering kost 2 keer niks in beide gevallen.
                                The shark is BACK! BMW 635csi

                                BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017


                                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                Comment


                                • #17
                                  1 grote belemmering bij het inschrijven van een oude wagen uit het buitenland kan zijn dat je geen Europees gelijkvormigheidsattest hebt.
                                  Dat is de reden dat ik mijn Golfke als oldtimer heb ingeschreven. (En oldtimerkeuring stelde toen nog niets voor)
                                  VW NL noch BE kon me een Belgisch of Europees gelijkvormigheidsattest geven.
                                  En om voor een auto van 1200€ een gelijkvormigheidskeuring van 400-500€ te doen was me er wat over.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Ik overweeg toch ernstig om mijn BMW op o-platen in te schrijven. Mijn auto staat technisch in orde zoals het hoort maar toch is het elk jaar een grote rompslomp voor de jaarlijkse keuring. De grote beperkingen van de O platen zijn verdwenen... En voor woon-werkverkeer heb je ongetwijfeld nog ander speelgoed ter beschikking. Het bedrag voor de verzekering kost 2 keer niks in beide gevallen.
                                    Gewoon doen. 't Is nu niet dat jij er geen zorg voor draagt he. 't Is niet omdat je op O-platen rijdt, dat je met een wrak rond rijdt (al denken de meesten dat wss wel van de mijne ). Mijn E30 gaat hoogstwaarschijnlijk ook op O-platen zodra ie 25 is (deze zomer). Benz, waar de O-platen nu op hangen, komt dan op gewone platen.

                                    E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    BimmerClassics.be
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vind het inderdaad maar 'triestig' dat sommige hier op het forum altijd maar laten uitschijnen dat je wagen met O-platen inschrijven overeenkomt met niet zorgen voor je wagen, rondrijden met een wrak, etc...
                                      Voor mijn Monza was de de reden ook het ontbreken van GVA (Franse wagen), dan is een O-plaat heel makkelijk.

                                      En tja, denk als ik een andere oldtimer koop, zelfs met gva dat ik em ook gewoon als oldtimer inschrijf, ik zorg zelf wel dat em in orde staat maar dan heb je geen gezaag omwille van pietluttigheden of moet je geen velgen liggen wisselen of koplampen demonteren (als ze bv onafhankelijk van phare werken).

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mijn benz staat ook gewoon op O-platen. Is een import en heb dus ook geen GVA. Ik rij er max 3000km per jaar mee. Krijgt dus elke 3000km groot onderhoud en alles is zoals nieuw en alles wat defect is vervang ik meteen (heb dus geen behoefte aan een keuring als daily). Ik zie ook niet in, waarom je hem niet zou inschrijven als oldtimer, als je deze niet als daily gaat gebruiken.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X