Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring voor verkoop oldtimer

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Keuring voor verkoop oldtimer

    Goede avond iedereen

    Mijn kever staat te koop, maar velen vragen voor een keuring voor verkoop.. ik heb geen GVA dus gewoon keuren voor verkoop zal wslk niet lukken. Nu is mijn vraag als er verschil zit in de keuring voor verkoop van een oldtimer of niet?
    En hoe zit het ivm verlaging? Moeten er attesten zijn of niet? De ene zegt van wel en de andere zegt van niet..

    Alvast dank

  • #2
    Op heel wat van je vragen ga je een antwoord vinden via volgende link: http://www.goca.be/upload/documents_...2014-03-NL.pdf

    Comment


    • #3
      toen ik mijn oldtimer kocht in Nederland was hij ook niet gekeurd voor verkoop. In België heb ik gewoon oldtimerkeuring laten doen en kreeg ik mijn inschrijvingspapieren mee. Keuring voor verkoop is waarschijnlijk wel nuttig als je die oldtimer als daily wil inschrijven. Als je oldtimer van voor mei 1968 is, moet je trouwens geen gelijkvormigheidsattest hebben
      sigpic
      Oldie: Ford Cortina DeLuxe 1967
      Daily: Fiat 500S

      Comment


      • #4
        thanks voor de link, Packard. Ik had die ook ooit eens gekregen, maar vond hem niet meer..
        Scirocco89, mijn kever is van '74 dus heb je wel degelijk een GVA nodig voor dagelijkse keuring. Maar hij is in 2007 ingevoerd uit Mexico en onmiddellijk oldtimer gekeurd.. Blijkbaar zou er voor de keuring voor verkoop van een oldtimer ook een aparte keuring zijn, maar is deze tegenwoordig al even streng als de gewone..

        Comment


        • #5
          Daar heb je een punt ...

          Comment


          • #6
            Iemand enig idee ivm camber? Want bij het verlagen van een kever achteraan, krijg je sowieso camber.. mag dit, als de bodemvrijheid maar boven de 11cm blijft?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door scirocco89 Bekijk Berichten
              toen ik mijn oldtimer kocht in Nederland was hij ook niet gekeurd voor verkoop. In België heb ik gewoon oldtimerkeuring laten doen en kreeg ik mijn inschrijvingspapieren mee. Keuring voor verkoop is waarschijnlijk wel nuttig als je die oldtimer als daily wil inschrijven. Als je oldtimer van voor mei 1968 is, moet je trouwens geen gelijkvormigheidsattest hebben
              Gelijkvormigheidsattest is niet nodig indien je de wagen als oldtimer laat keuren

              Comment


              • #8
                Wat ik me ook nog afvroeg.. wat is het verschil tussen..

                TWEEDEHANDSKEURING volgens bijlage 41
                TWEEDEHANDSKEURING beperkt tot een visuele keuring

                En wanneer wordt er waarvoor gekozen?

                Ik schrik hier trouwens nog behoorlijk van het prijskaartje ook :o €54,60 of €38,20

                Comment


                • #9
                  Ik dacht dat er een visuele keuring wordt gedaan wanneer de laatste periodieke keuring < 2 maanden geleden is ... het technisch gedeelte is beperkter, er wordt een tweedehandsrapport opgesteld,Carpass en aanvraag tot inschrijving afgeleverd.

                  Comment

                  Working...
                  X