Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Busjes T1, T2, T3, T4 & LT

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • WV.
    started a topic VW Busjes T1, T2, T3, T4 & LT

    VW Busjes T1, T2, T3, T4 & LT

    Laat hier Foto's en commentaar achter over de eerste drie generaties van de VW Busjes.

    Veel plezier






  • Jocar
    replied
    35 jaar Volkswagen Multivan T3















    Leave a comment:


  • bobo
    replied


    toch stevig snuiteke
    Last edited by bobo; 04/07/2020, 20:51.

    Leave a comment:


  • krautli
    replied
    de oude,zonder twijfel.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Tweede poging:





    Verschil moet er zijn natuurlijk!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Haha schitterend gedaan! Kan naast deze gaan staan

    Waar zijn mijn foto's naartoe?
    Last edited by Metaxa; 20/03/2020, 15:55.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    DIT IS DE VOLLEDIG ELEKTRISCHE VOLKSWAGEN T1 'E-BULLI'

    De Volkswagen T1 heeft een ogenschijnlijk onbegrensde houdbaarheidsdatum. Net als bij de Kever is de handel in deze busjes nog altijd springlevend en worden de vele overgebleven exemplaren soms voor grof geld op de weg gehouden. Deze T1 'e-Bulli' is al helemaal klaar voor de komende decennia.

    Net als bij de Volkswagen Kever mag je bij de T1 (en T2 en T3) de typische roffel van een boxermotor verwachten. Bij deze e-Bulli niet. Die komt vrijwel geruisloos met z'n onmiskenbare koets voorbij zetten. Achterin ligt namelijk een 83 pk sterke elektromotor. Een herkenbaar vermogen voor een VW-elektromotor? Dat kan kloppen: dit is dezelfde krachtbron die ook in de e-Up ligt. Op de laatste foto is duidelijk te zien dat die prima in de T1 past.

    Volkswagen bouwde de auto niet zelf om, deze T1 Samba uit 1966 werd door het bedrijf eClassics onder handen genomen. Met goedkeuring van Volkswagen Commercial Vehicles, dat dan weer wel. eClassics levert namelijk voortaan voor de ombouw van T1's, T2's en T3's complete chassis met deze 83 pk óf een 101 pk sterke elektromotor en een 35 kWh of 45 kWh accupakket. Alle aandrijving en accu's zijn van Volkswagen afkomstig. eClassics bouwt ook al Kevers om tot elektrisch aangedreven exemplaren.

    Prestaties

    De T1 in kwestie is dus geen eenmalige exercitie, maar het eerste voorbeeld van wat er met meer klassieke VW-busjes kan gebeuren. Deze Samba kwam na ruim 50 jaar op de wegen van Californië naar eClassics, werd volledig gerestaureerd en gaat nu dus volledig elektrisch verder. Het scheelt ook qua prestaties; de bus heeft nu een topsnelheid van 130 km/h (25 km/h sneller dan voorheen) en zal die snelheid ongetwijfeld ook veel eerder bereiken.

    Het maximale bereik is naar verluidt zo'n 200 kilometer. Een lege accu is met een 50 kW-snellader in 40 minuten voor 80 procent opgeladen. Vanwege het nieuwe chassis heeft de auto overigens nu ook onafhankelijke wielophanging, schroefveren, verstelbare schokbrekers en schijfremmen voor én achter. Dat moet uiteraard ook het rijgedrag naar een totaal nieuw niveau tillen.

    Kosten

    Nou zijn klassieke VW-busjes van zichzelf al enorm duur geworden in de afgelopen tien/vijftien jaar, maar dit hele verhaal inclusief ombouw kost al helemaal een lieve duit. Minimaal € 64.900 ben je voor de eClassics-behandeling kwijt. Maar hoeveel daar eventueel nog bij komt, hangt waarschijnlijk ook af van de staat van de bus die je omgebouwd wil hebben. Wie kosten wil drukken, kan ook losse componenten kopen en zelf een (gedeeltelijke) ombouw doen. Overigens is het hele verhaal ook mogelijk voor de T2 en T3.




















    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Volkswagen T1 (1950-1967)






























    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    70 jaar Bulli, met video!

    https://www.rtlnord.de/nachrichten/i...ult-25491.html

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    edit.


    Last edited by Jocar; 09/03/2020, 14:30.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Mooi


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Vandaag en morgen Streetmart Volkswagen T1 meeting te Westende op de dijk. Ongeveer 200 busjes verwacht.

    https://www.middelkerke.be/nl/evenem...-en-busmeeting
    Uw reporter van dienst is langsgeweest
    Een heel toffe meeting, met leuke foodtrucks, niet your avarage oliebollen. Aanrader!













    Last edited by order66; 06/07/2019, 15:51.

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Vandaag en morgen Streetmart Volkswagen T1 meeting te Westende op de dijk. Ongeveer 200 busjes verwacht.

    https://www.middelkerke.be/nl/evenem...-en-busmeeting

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied






    Leave a comment:


  • id-dsi
    replied

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    VW Bulli T1 (1962)























    Leave a comment:


  • Speedhunter
    replied
    In Brazilië rijden veel T1 busjes rond

    Leave a comment:


  • Gixxer
    replied
    Lol

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    ik wou mist spuien

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

    een heel klein beetje jonger, 't jaar dat de israeli's tijdens het wk zijn vermoord
    Tijdens de olympische spelen

    Leave a comment:

Working...
X