Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Tucson (2021)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jocar
    started a topic Hyundai Tucson (2021)

    Hyundai Tucson (2021)

    EXTRAVAGANT

    DÍT IS DE NIEUWE HYUNDAI TUCSON!

    Hyundai heeft vannacht een hagelnieuwe vierde generatie van de Tucson aan de wereld voorgesteld. De nieuwe SUV is extravaganter dan ooit en komt onder meer met een plug-in hybride aandrijflijn beschikbaar!

    De Tucson die momenteel in de showrooms van Hyundai staat, is daar sinds 2015 te vinden. De technische broer van zustermodel Kia Sportage is daarmee op papier zeker niet meer het jongste model van de Zuid-Koreaanse fabrikant. Hyundai stelt nu de volledig nieuwe vierde generatie Tucson aan het wereldpubliek voor, een SUV die een wel heel uitgesproken exterieur krijgt.

    Hyundai is niet bang. Het merk heeft van de nieuwe i20 een eigenwijs model gemaakt en met deze nieuwe Tucson gaat Hyundai nog een stapje verder. Het uiterlijk van de nieuwe Tucson is overduidelijk gebaseerd op dat van de Vision T, een studiemodel dat vorig jaar in Los Angeles op de beurs stond. Net als die showauto heeft de nieuwe Tucson niet alleen een sterke wigvorm, maar ook opvallende verlichting aan zowel voor- als achterzijde. Aan de voorkant is de ledverlichting ten dele in de grille verwerkt. Parametric Hidden Lights, volgens Hyundai. De gedurfde designtaal die Hyundai over de nieuwe Tucson heeft uitgestort, draagt de naam Sensuous Sportiness. De Tucson is de eerste auto van het merk die volgens die nieuwe huisstijl is getekend. Achterop bestaan de lampen uit twee diagonale ledstrepen die met elkaar verbonden worden door een dunne, snaarstrakke ledstrip die erboven is geplaatst. Leuk detail: de achterruitwisser is onder de achterspoiler weggewerkt en zit dus uit het zicht. Ook opvallend: het Hyundai logo op de Tucson-bips is van glas.


    Ruimte

    Zoals gebruikelijk maakt ook de Tucson bij zijn generatiewissel een kleine groeispurt. De nieuwe Hyundai Tucson staat op een compleet nieuw platform en is 4,5 meter lang. Dat maakt hem 2 centimeter langer dan zijn voorganger. Daarnaast is de SUV met zijn breedte van 1,87 meter 1,5 centimeter langer dan het uitgaande model. Ook groeit de Tucson in de hoogte, al is de groei met 0,5 centimeter tot 1,65 meter hoogte niet heel noemenswaardig. De afstand tussen de voor- en achteras neemt met één centimeter toe tot 2,68 meter. De extra centimeters leveren de achterpassagiers 2,6 centimeter extra beenruimte op. Ook de bagageruimte van de nieuwe Tucson is groter dan die van z'n voorganger. De reguliere benzineversies slokken 620 liter op en kunnen met de achterbank neergeklapt 1.799 liter aan spul meezeulen. Achterin zijn de mild-hybride en hybride varianten met respectievelijk 577-1.756 liter en 616-1.795 liter iets minder ruim.


    Interieur

    Niet alleen het exterieur van de nieuwe Tucson oogt relatief spectaculair, ook de binnenkant van de SUV is behoorlijk markant vormgegeven. Ook hier hoort een fraaie term bij. Hyundai noemt het binnenste van de Tucson namelijk 'interspace'. Het stuurwiel is helemaal 'Hyundai 2020' en dat betekent dat de Tucson net als de nieuwe i20 en familieleden als de Sonata een hoepel met vier opvallend vormgegeven spaken krijgt. Achter het stuurwiel een opvallend laag geplaatst 10,25-inch groot rechthoekig digitaal display dat als instrumentarium fungeert. De indeling ervan valt volledig te personaliseren. De complete middenconsole lijkt uit een volledig glad oppervlak te bestaan. Fysieke knoppen, als we de knop voor de waarschuwingslichten even wegdenken, vindt je er niet. In plaats daarvan geeft Hyundai de Tucson een groot 10,25 inch metend infotainmentscherm met daaronder aanraakgevoelige knoppen voor onder meer de klimaatregeling. Het infotainmentsysteem is helemaal nieuw en valt net als het intstrumentarium volgens Hyundai vergaand aan te passen.

    Een ander opvallend designelement heeft betrekking op de uitstroomopeningen van het ventilatiesysteem. Bovenaan de middenconsole plaatst Hyundai twee conventioneel vormgegeven exemplaren terwijl de ventilatieroosters voor de bestuurder en de bijrijder verwerkt zijn in een dunne strook die de lijn van het dashboard in de breedte volgt. Het geheel loopt vrijwel naadloos over in het ontwerp van de deurpanelen. Hyundai maakt melding van de beschikbaarheid van over drie zones gescheiden klimaatregeling, geventileerde en verwarmbare stoelen voorin en van een verwarmbare achterbank.


    Motoren

    De nieuwe Tucson komt in Nederland beschikbaar met drie aandrijflijnen die allen geëlektrificeerd zijn. De instapper heeft een van mild-hybrid techniek voorziene 150 pk sterke 1.6 T-GDI onder de kap, een benzinemotor die z'n vermogen via Hyundai's iMT-handbak naar de voorwielen stuurt. Die handbak ontkoppelt zich van de motor zodra de bestuurder het gaspedaal loslaat. Een stap daarboven staat een 230 pk sterke hybride. De Tucson Hybrid heeft een 60 pk sterke elektromotor en een 1,49 kWh groot accupakket. Deze versie is in de basis voorwielaangedreven, maar kan ook met vierwielaandrijving besteld worden. Schakelen in de hybride Tucson gaat altijd middels een zestraps automaat. De sterkst geëlektrificeerde Tucson is de 265 pk sterke plug-in hybride, een stekkerversie waar Hyundai nog geen uitgebreide specificaties van vrijgeeft. Het is overigens niet voor het eerst dat Hyundai een mild-hybride Tucson op de menukaart zet. Het uitgaande model heeft namelijk een mild-hybride 1.6 CRDi diesel op de prijslijst staan.

    Geen nieuw model zonder een uitgebreide reeks veiligheidssystemen, systemen die Hyundai heeft ondergebracht onder de noemer Hyundai SmartSense. De waslijst passieve en actieve systemen omvat onder meer Multi-Collision Braking, Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Lane Follow en Lane Keeping Assist (LFA en LKA), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA) en Highway Driving Assist (HDA). Dat laatste systeem combineert Lane Following Assist met de adaptieve cruise control en past onder meer de snelheid aan op basis van kaartgegevens. Ook handig: Blind View Monitor. Dit systeem geeft beelden van het achter- en zijaanzicht van de auto wanneer de bestuurder de richtingaanwijzer gebruikt. De nieuwe Tucson staat vanaf januari 2021 bij de dealers.

    Bron: Autoweek






















  • Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

    eij je dan uiteindelijk nog veel op benzine, of ben je veelrijder?
    Ik alleszins niet.

    Leave a comment:


  • Hayes
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Da's smaak hé! Ik vind 'm prachtig en rijden doet 'm nog beter
    Helemaal juist. Het zal wel een heel fijne auto zijn verder.

    Leave a comment:


  • thor
    replied
    Op 1 batterij kan ik tussen de 55 a 60 km halen.
    Verbruik op batterij heb ik nog niet teruggevonden (niet zichtbaar in de instellingenà

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    hoeveel haal je op de batterij? (en een idee van elektrisch verbruik?)

    Leave a comment:


  • thor
    replied
    Heb hem nu 2 maanden in mijn bezit (de plug in) en na 2500 km 1.5 benzinebak leeggereden, rest elektrisch, en veel korte ritjes.

    Leave a comment:


  • Bud Wijzer
    replied
    Moest ik vandaag een nieuwe leaser moeten kiezen, stond hij in ieder geval op mijn shortlist.

    Beetje out of the box, daar hou ik wel van.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Da's smaak hé! Ik vind 'm prachtig en rijden doet 'm nog beter

    Leave a comment:


  • Hayes
    replied
    Ik vind hem in real lif enet minder. Te geforceerd design, die DRL's zijn zelfs wat potsierlijk vindik.
    Ook die vierkante wielkasten zijn een trend die meteen weer mag verdwijnen.

    Ik vond z'n voorganger net heel knap. Dit is te geforceerd qua design.

    Leave a comment:


  • Bud Wijzer
    replied
    Ik heb hem nu al een paar keer live gezien, en toch wel een heel knappe verschijning, vind ik.

    Ben wel benieuwd of dat design de tand des tijds zo'n beetje zal doorstaan.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    2021 Hyundai Tucson - Middelgrote Luxe SUV!

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
    Verder heel content, makkelijk 55 km te rijden op EV.
    eij je dan uiteindelijk nog veel op benzine, of ben je veelrijder?

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Nissan Qashqai vs. Hyundai Tucson vs. Peugeot 3008















    First place: Hyundai Tucson
    Thanks to its fantastic interior tech, brilliant practicality and class-leading comfort, the Tucson takes the overall win. Only the Peugeot comes close to competing with its interior design and quality in this class, while strong residual values translate into competitive monthly finance payments – making top-spec models significantly better value for money. Only a slightly rough engine lets it down; it’s otherwise close to faultless.

    Second place: Nissan Qashqai
    While the new Qashqai is accomplished, the family SUV class has moved on. Competitive monthly payments save it from last place here, but these rivals are more spacious, more refined and as cheap to run, yet both feel like a step up in terms of design and quality. The auto gearbox is worth avoiding, too. The Qashqai is far from a bad car – and it’s a big improvement over its predecessor – but it’s no class leader.

    Third place: Peugeot 3008
    The 3008 brings up the rear, and unfortunately that’s down to its price – especially on monthly finance payments. If you’re willing to stretch the budget a little (or drive a hard bargain at a Peugeot dealer), it gets the nod over the Nissan – but not the Tucson. It’s a more desirable package than the Qashqai; inside it feels more expensive and is also more spacious. While it’s a little slower, it’s better to drive, too.

    Complete vergelijkingstest: [www.autoexpress.co.uk]

    Leave a comment:


  • thor
    replied
    Heb net dezelfde, ook van kleur doch plug in.
    Eerste 1000 km zitten erop, 2 kleine mankementjes, verschuifbare stoel bij in en uitstappen werkt niet meer, en bij rijden op hele slechte wegen kraakt het dakgebinte vooraan aan de aansluiting met het wegschuifbaar gordijn van het glazen dak.

    Verder heel content, makkelijk 55 km te rijden op EV.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Vandaag 120 km gereden met de Tucson, wat een heerlijke auto is dit toch, die hybride

    De aanspringende camera bij gebruik richtingaanwijzers is ook geweldig, mogen ze elke wagen van voorzien vanaf nu.
    Feitelijk zou die deze stickers op zijn deuren moeten hangen:








    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Vandaag 120 km gereden met de Tucson, wat een heerlijke auto is dit toch, die hybride

    De aanspringende camera bij gebruik richtingaanwijzers is ook geweldig, mogen ze elke wagen van voorzien vanaf nu.











    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    De front van De Tucson op de Sportage.
    That would be nice.
    Goed idee!

    Leave a comment:


  • Hayes
    replied
    De front van De Tucson op de Sportage.
    That would be nice.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Eindelijk de voorkant vergelijking met de nieuwe Sportage. Tja!

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    En eindelijk ook bij zijn thuis afgeleverd, met trekhaak. Nu nog enkel de plaathouders met reclame vervangen, ze hadden er natuurlijk geen zonder
    Wat een kar





    Leave a comment:

Working...
X