Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i30 (Fastback) (N) - Facelift - (2020)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hyundai i30 (Fastback) (N) - Facelift - (2020)

    NIEUWE BENZINEMOTOREN EN NU OOK MET MILD-HYBRIDTECHNIEK

    HYUNDAI I30 ONDERGAAT FACELIFT

    Hyundai kiest er voor om de i30 in zijn derde levensjaar een facelift te geven. De i30 wordt niet alleen op uiterlijk vlak gewijzigd, ook de techniek maakt een moderniseringsslag mee.

    De huidige i30 werd in 2016 aan de wereld voorgesteld en verscheen een jaar later op de markt. Op leeftijd kun je het model dan ook nog niet noemen. Toch beleeft de gefacelifte i30 in Genève zijn werelddebuut, maar niet voor het model online al zijn geheimen prijsgeeft.

    De meest in het oog springende wijzigingen hebben aan de voorkant van de i30 plaats. De Koreaan krijgt een herziene, bredere grille met een andere invulling en aan weerszijden van het rooster monteert Hyundai gewijzigde koplampen. Die verlichtingsunits zijn optioneel met ledtechniek uit te rusten. De led-dagrijverlichting verhuist van de bumper naar de koplampen en krijgt op deze plek een opvallende V-vorm. Achterop de i30 Hatchback vinden we een nieuwe achterbumper en ook hier wordt de verlichting gewijzigd. Net als in de kijkers voor vinden we in de achterlichten de V-vormige invulling terug. Kleiner nieuws: Hyundai stelt nieuwe lichtmetalen wielen en drie kersverse lakkleuren beschikbaar: Dark Night, Silky Bronze en Sunset Red.

    Ook in het interieur voert Hyundai wijzigingen door. Zo zijn de ventilatieroosters anders van vorm en wordt het 8-inch grote infotainmentscherm van de pre-faceliftversie vervangen door een groter 10,25-inch exemplaar. Achter het stuur monteert Hyundai een volledig nieuw 7-inch digitaal instrumentarium.

    Motoren

    Hyundai beperkt zich bij het moderniseren van de i30 niet slechts tot cosmetische aanpassingen. Zo gaat het motorenpalet aardig op de schop. Zo maakt de i30 kennis met een hagelnieuwe turboloze 1.5, een benzinemotor die 110 pk en 144 Nm levert en die gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak. Liever een zeventraps automaat met dubbele koppeling? Opteer dan voor de reeds bekende geblazen 1.0 T-GDI met 120 pk en 172 Nm, al is deze 1.0 ook met een handgeschakelde zesbak te krijgen. De 1.5 T-GDI en 1.0 T-GDI zitten wat vermogen betreft opmerkelijk dicht bij elkaar in de buurt.

    De 1.0 T-GDI heeft overigens nog een verrassing in petto. Deze machine is namelijk ook leverbaar met 48v mild-hybrid techniek. Net als bij de i20 het geval is, is deze mild-hybrid versie leverbaar met de nieuwe iMT-handbak (Intelligent Manual Transmission) van het merk, een versnellingsbak zich volledig ontkoppelt zodra de bestuurder het gaspedaal loslaat. De 1.0 T-GDI met mild-hybrid ondersteuning is ook met de bekende zeventraps automaat te krijgen. De krachtigste benzineversie is een nieuwe 150 pk en 253 Nm 1.5 T-GDI, een geblazen machine die de 14 1.4 T-GDI met 140 pk vervangt. Deze voorlopig krachtigste benzineversie is ook van mild-hybrid techniek voorzien en is leverbaar met de iMT-handbak en de automaat met zeven verzetten.

    Net als voorheen kan er weer gedieseld worden met een 1.6 CRDi, een viercilinder die met 115 pk exact 5 pk sterker is dan zijn voorganger. Het blok is te koppelen aan een handgeschakelde zesbak maar is ook met de zeventraps automaat leverbaar. Groter nieuws heeft betrekking op de komst van een 136 pk sterke versie van de 1.6 CRDi, een machine die in die vorm tevens is voorzien van mild-hybrid techniek en dus ook te bestellen is met de iMT-handbak (280 Nm) en met met automatische transmissie (320 Nm).

    Veiligheidssystemen

    Hyundai breidt de de inhoud van het SmartSense-pakket veiligheidssystemen uit met Lane Following Assist, Rear Collision-avoidance Assist, Leading Vehicle Departure Alert en Blind Spot Collision-Avoidance Assist. Lane Following Assist houdt de i30 in het midden van de rijstrook en Rear Collision-avoidance Assist trapt op de rem zodra er bij het achteruitrijden iets of iemand wordt waargenomen. Leading Vehicle Departure Alert waarschuwt de bestuurder als de voorligger wegrijdt en er te lang niet wordt gereageerd en Blind Spot Collision-Avoidance Assist detecteert niet alleen auto's in de dodehoek, maar kan nu ook op de motor afremmen. N-Line

    Goed nieuws voor liefhebbers van het vooral sportief ogende lekkers dat Hyundai de N-Line uitvoering meegeeft: vanaf heden is ook de i30 Wagon in die uitvoering verkrijgbaar. De N-Line-smaken ogen een stukje wilder dan voorheen en krijgen onder meer een agressiever vormgegeven voorkant, voorzien van een aangepaste voorbumper met een grotere ondergrille. Ook aan de achterzijde onderscheiden de N-Line-uitvoeringen zich van de bravere versies door de aangepaste achterbumper met 'diffusor'.

    Uitgebreide technische specificaties volgen - samen met de vanafprijzen en informatie over de marktintroductie - op een later moment.

    Bron: Autoweek


























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Schoon gerief!

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Blijf ik een leuk model vinden (aan school staat vaak een witte I30N fastback mooi mooi ! ) maar deze facelift had niet gemoeten.

            Comment


            • #7






              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8












                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Vind ik best te pruimen.
                  Zou wel leuk zijn mocht de nieuwe i20 met de 1.5 tgdi komen

                  Comment


                  • #10










                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Hyundai i30 N Facelift (2020)

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          VOORTAAN MET AUTOMAAT

                          VERNIEUWDE HYUNDAI I30 N TE ZIEN

                          Hyundai heeft de eerste officiële foto's vrijgegeven van de vernieuwde i30 N. Het heftige uiterlijk van de reeds bekende versie wordt niet afgezwakt, en dat is niets dan goed nieuws!

                          Hyundai stelde de gefacelifte i30 tijdens wat de Autosalon van Genève had moeten zijn aan de wereld voor. In één ruk werden niet alleen de i30 Hatchback, maar ook de i30 Fastback en i30 Wagon vernieuwd. Hyundai introduceerde direct een nieuwe N-Line, maar de échte vernieuwde N-pret hield Hyundai nog even onder de pet. Het zal niet lang meer duren voordat Hyundai zijn misschien wel spannendste model ooit in z'n geheel presenteert. Eerst krijgen we nog een stel schimmige foto's van de vernieuwde hot hatch te zien.

                          Over het uiterlijk van de vernieuwde i30 N kunnen we kort zijn. Dat oogt namelijk nog net zo dik als dat van de bekende versie. Natuurlijk profiteert ook de i30 N van de komst van de vernieuwde grille en aangepaste bumpers die de opfrisbeurt naar de reguliere i30's bracht. De knalpijpen onderaan de bilpartij lijken een stukje gegroeid te zijn. Het 19-inch lichtmetaal onder de auto is ogenschijnlijk helemaal nieuw. Tot op heden was de i30 N, net als de i30 N Fastback, alleen met een handgeschakelde transmissie te krijgen. Hyundai meldt dat de vernieuwde i30 N in ieder geval ook beschikbaar komt met een nieuwe achttraps automaat met dubbele koppeling, een transmissie die speciaal is aangepast aan het hart van de i30 N en derhalve N DCT is gedoopt.

                          Of de facelift ook betekent dat er wijzigingen aan de geblazen 2.0 zijn doorgevoerd, is nog even afwachten. Die viercilinder stampt er momenteel 250 pk en 353 Nm uit, maar levert met het optionele Performance Package een stevige 275 pk en 353 Nm. Spoedig meer!






                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            STERKER DAN OOIT!

                            DÍT IS DE VERNIEUWDE HYUNDAI I30 N!

                            De spannendste Hyundai van de laatste jaren moet toch wel de i30 N zijn, een regelrechte hot hatch die in de vorm van de i30 N Fastback ook nog eens een minstens zo leuk broertje kreeg. De i30 werd begin dit jaar gefacelift, maar de gefacelifte i30 N hield Hyundai nog even onder de pet. Nu is ook die spectaculaire hot hatch vernieuwd.


                            Over het uiterlijk van de vernieuwde i30 N kunnen we kort zijn. Dat oogt namelijk nog net zo dik als dat van de reeds bekende versie. Natuurlijk profiteert ook de i30 N van de komst van de vernieuwde grille en aangepaste bumpers die de opfrisbeurt naar de reguliere i30's bracht. Hetzelfde geldt voor de koplampen, ook die zijn in lijn met die van de gefacelifte reguliere i30's en hebben onder meer V-vormige led-dagrijverlichting. Ook achterop nemen we de inmiddels bekende nieuwe lichtunits waar. De knalpijpen onderaan de bilpartij lijken iets te zijn gegroeid. Het 19-inch lichtmetaal onder de auto is ogenschijnlijk helemaal nieuw. De kenmerkende lakkleur Performance Blue keert gelukkig weer terug.

                            Tot op heden was de i30 N, net als de i30 N Fastback, alleen met een handgeschakelde zesbak te krijgen. Ook de vernieuwde i30 N is er weer met die handbak, maar voor het eerst is hij nu ook leverbaar met een nieuwe achttraps automaat met dubbele koppeling. Die automaat is N DCT gedoopt. Die automaat kent onder meer drie standen: N Grin Shift, waarin je 20 seconden het maximale motorvermogen tot je beschikking krijgt, N Power Shift waarbij de automaat sneller opschakelt en N Track Sense Shift waarbij de boel is afgesteld om op circuits zo hard mogelijk te kunnen boenderen.

                            Vermogen

                            Dat is niet de enige technische aanpassing. Ook de motor wordt namelijk aangepakt. De hitsige viercilinder stampt er in de basis net als voorheen 250 pk en 353 Nm uit. Ook nu is er weer een Performance Package beschikbaar. De i30 N Performance Package levert voortaan 280 pk en 392 Nm. Daarmee is de i30 N Performance vanaf nu 5 pk en 39 Nm krachtiger dan voorheen. De 250 pk sterke smaak is alleen met de handbak te krijgen. De i30 N Performance heeft niet alleen meer koppel, de newtonmeters zijn vanaf heden vanaf lagere toerentallen beschikbaar. Het maximum koppel komt al bij 1.950 vrij. Zowel de 250 pk als de 280 pk sterke i30 N hebben een topsnelheid van 250 km/h. De versie met Performance Package sprint in 5,9 seconden naar een snelheid van 100 km/h, 0,2 tellen rapper dan de vorige i30 N met Performance Package. Hyundai zegt verder de stuurinrichting te hebben herzien. Aan de achterzijde profiteert de i30 N van de komst van een extra stabilisatorstang.

                            Standaard staat de i30 N op 18 inch groot lichtmetaal. De i30 N met Performance Package heeft nieuw 19-inch lichtmetaal, exemplaren met vijf dubbele spaken. Erachter houden zich remklauwen schuil. Om het lichtmetaal van de i30 N Performance Package zijn Pirelli P-Zero-banden gevouwen. De 250 pk sterke i30 N heeft met Michilin Pilot Super Sport ook op sportieve prestaties gericht rubber. Het interieur is net als voorheen een stuk sportiever aangekleed dan dat van de conventionele i30's. Nieuw zijn de in Performance Blue uitgevoerde gordels en in deserve kleur uitgevoerde accenten. Interessanter zijn de nieuwe optionele N-sportstoelen die Hyundai in de i30 N lepelt. Deze kuipstoelen wegen elk 2,2 kilo minder dan de reguliere zetels. Deze N Light Seats gedoopte stoelen zijn bekleed met leer en alcantara. Ook deze stoelen zijn afgewerkt met Performance Blue-kleurige stiksels. Opvallend zijn de verlichte N-logo's die in de hoofdsteunen zijn aangebracht.


                            Lichtgewicht

                            Voor het eerst zijn optionele lichtgewicht N-sportstoelen leverbaar in de Hyundai i30 N. Deze speciaal ontwikkelde kuipstoelen uit één stuk zijn 2,2 kg lichter dan de standaardstoelen. De geprononceerde wangen bieden optimale zijdelingse steun. Deze zogenoemde N Light Seats zijn bekleed met premium leder en alcantara met stiksels in Performance Blue én voorzien een verlicht N-logo op de geïntegreerde hoofdsteunen.

                            Hyundai breidt ook het aantal veiligheidssytemen uit. Nieuw zijn onder meer Forward Collision-Avoidance Assist met voetgangersdetectie, Lane Following Assist, Blind Spot Collision Warning en Rear Cross Traffic Assist en - Warning. De vernieuwde i30 N staat later dit jaar bij de dealers.




















                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Hyundai Unveils Updated i30 N Hot Hatch

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment

                              Working...
                              X