Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia - Facelift (2020)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Insignia - Facelift (2020)

    FIJNGESLEPEN

    OPEL INSIGNIA ONDER HET MES

    Opel voert een facelift door op de Insignia Grand Sport en Sports Tourer. Voor de verschillen met het origineel moet je wellicht een paar keer goed kijken, maar ze zijn er wel degelijk!

    Medio oktober doken in China al de eerste patentfoto's op van de vernieuwde Buick Regal, in feite één van de vele verschijningen die de begin 2017 gepresenteerde Opel Insignia op de internationale automarkt kent. Naast als Opel Insignia en als Buick Regal wordt de auto immers in het Verenigd Koninkrijk als Vauxhall Insignia en in Australië en Nieuw-Zeeland als Holden Commodore aan de man gebracht. Waar de Europese Insignia Grand Sport een hatchback is, is de Chinese Buick Regal een sedan, maar verder is het tweetal nagenoeg identiek aan elkaar. Het zal je dan ook niet verbazen dat de gefacelifte Opel Insignia nagenoeg dezelfde uiterlijke wijzigingen ondergaat als de zojuist genoemde vernieuwde Regal.

    Dat betekent dat ook de vernieuwde Insignia zich aan de voorzijde ten opzichte van het uitgaande pre-faceliftmodel voornamelijk onderscheidt met zijn nieuwe koplampen en aangepaste, bredere grille. Uit de koplampen is een hapje genomen en daarmee volgt de vorm van de verlichtingsunit die van de erin verwerkte led-lichtsignatuur. De led-dagrijverlichting krijgt nu een plek onderin de koplamp in plaats van bovenin. Ook de grille ontkomt niet aan vernieuwing. Zo is de invulling ervan anders en krijgt het nu grotere Opel-logo een centrale plek. Het embleem wordt opnieuw geflankeerd door twee chroomstrips, al is het 'knikje' eruit verdwenen. Lager op de neus krijgt een vernieuwde bumper een plek. De centrale opening is breder en daarmee zijn de aan weerszijden van de bumper geplaatste designelementen kleiner dan voorheen. Achterop verandert er overigens minder. Hier houdt Opel de aanpassingen beperkt tot de bumper, waaronder nu twee platte en bredere, met chroom omlijste openingen voor de uitlaatpijpen een plek krijgen.

    Overigens verandert niet alleen de vorm van de koplampen. Opel brengt namelijk een vernieuwde versie van zijn Intellilux-ledverlichting naar de Insignia. Deze matrixkijkers zijn elk voorzien van 84 in plaats van 16 led-elementen en daarmee moet de lichtopbrengst niet alleen beter zijn, de kijkers zijn ook preciezer en moeten sneller werken dan de huidige matrixlampen.

    Ook nieuw voor de Insignia: een digitale binnenspiegel die zijn beelden ontvangt van een naar achteren gerichte camera. Tot slot brengt Opel een stel voor de Insignia nieuwe veiligheidsssystemen naar het model. Zo is voortaan Forward Collision Alert met een noodremsysteem en voetgangersdetectie leverbaar. Hetzelfde geldt voor een Rear Cross Traffic Alert.

    Met welke motoren de vernieuwde Insignia beschikbaar komt, houdt Opel nog even onder de pet. Mogelijk blijft de Insignia gebruik maken van in de basis door GM ontwikkelde motoren en wacht het met het leveren van PSA-motoren tot de huidige Insignia wordt opgevolgd door een nieuwe generatie.

    Bron: Autoweek
















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Mooie evolutie!

    Blijft mooie wagen, jammer dat je ze niet meer zoveel ziet

    Comment


    • #3
      Mooie evolutie inderdaad. Moest ook niet veel aan veranderd worden.
      Ongelofelijk ook hoe snel die facelifts er tegenwoordig soms komen.

      Vanwege de veel te hoge CO2 waarden niet interessant voor de fleetmarkt, daardoor dat je ze zo weinig ziet, denk ik.

      Vooral de break, vind ik in de juiste configuratie nog altijd een head turner.

      Comment


      • #4
        Alleen jammer dat die zilveren lijst niet doorgetrokken is onder aan de vensters.

        Comment


        • #5
          Vind ik nu net niet . Ik zou hem zelfs in shadowline nemen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Vanwege de veel te hoge CO2 waarden niet interessant voor de fleetmarkt, daardoor dat je ze zo weinig ziet, denk ik.
            Vrees het ook, hier op het werk ook van de lijst gehaald, net als de Mondeo...

            Comment


            • #7
              Subtiele veranderingen, doen me een beetje denken aan wat Mazda met zijn laatste versie van de 6 deed. Het eindresultaat ziet er wel een stuk eleganter en slanker uit dan de eerste Insignia.

              CO2 is inderdaad altijd het probleem geweest voor de leasemarkt, maar voor particulieren waren er toch ook nadelen die een rol speelden: ik herinner me dat er vaak kritiek kwam op de lange spreiding van de versnellingsbak; qua ruimte heb je concurrenten zoals Skoda en Ford die het beter deden; ook steeds meer concurrentie binnen dit segment en de algemene trend van mensen die weglopen naar SUVs.
              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

              Comment


              • #8
                De leasemarkt is en blijft toch bij uitstek de afzet markt voor dit soort auto's hé?

                De 136 PK 1.6 diesel , presteert ook ondermaats tov zijn concurrenten.
                Met een Passat 1.6d van 120 pk rijdt je die vlotjes verloren.

                De lichtere benzineversies schijnen dan weer uitermate hol te zijn bij lage toeren.

                Hier in mijn buurt rijdt er wel zo'n topversie rond met de 4x4 2.0 cdti en de grote 20" velgen.
                Die ziet er echt wel yummie uit

                Comment


                • #9
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Blijft mooi idd!
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment

                    Working...
                    X