Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia - Facelift (2020)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Insignia - Facelift (2020)

    FIJNGESLEPEN

    OPEL INSIGNIA ONDER HET MES

    Opel voert een facelift door op de Insignia Grand Sport en Sports Tourer. Voor de verschillen met het origineel moet je wellicht een paar keer goed kijken, maar ze zijn er wel degelijk!

    Medio oktober doken in China al de eerste patentfoto's op van de vernieuwde Buick Regal, in feite één van de vele verschijningen die de begin 2017 gepresenteerde Opel Insignia op de internationale automarkt kent. Naast als Opel Insignia en als Buick Regal wordt de auto immers in het Verenigd Koninkrijk als Vauxhall Insignia en in Australië en Nieuw-Zeeland als Holden Commodore aan de man gebracht. Waar de Europese Insignia Grand Sport een hatchback is, is de Chinese Buick Regal een sedan, maar verder is het tweetal nagenoeg identiek aan elkaar. Het zal je dan ook niet verbazen dat de gefacelifte Opel Insignia nagenoeg dezelfde uiterlijke wijzigingen ondergaat als de zojuist genoemde vernieuwde Regal.

    Dat betekent dat ook de vernieuwde Insignia zich aan de voorzijde ten opzichte van het uitgaande pre-faceliftmodel voornamelijk onderscheidt met zijn nieuwe koplampen en aangepaste, bredere grille. Uit de koplampen is een hapje genomen en daarmee volgt de vorm van de verlichtingsunit die van de erin verwerkte led-lichtsignatuur. De led-dagrijverlichting krijgt nu een plek onderin de koplamp in plaats van bovenin. Ook de grille ontkomt niet aan vernieuwing. Zo is de invulling ervan anders en krijgt het nu grotere Opel-logo een centrale plek. Het embleem wordt opnieuw geflankeerd door twee chroomstrips, al is het 'knikje' eruit verdwenen. Lager op de neus krijgt een vernieuwde bumper een plek. De centrale opening is breder en daarmee zijn de aan weerszijden van de bumper geplaatste designelementen kleiner dan voorheen. Achterop verandert er overigens minder. Hier houdt Opel de aanpassingen beperkt tot de bumper, waaronder nu twee platte en bredere, met chroom omlijste openingen voor de uitlaatpijpen een plek krijgen.

    Overigens verandert niet alleen de vorm van de koplampen. Opel brengt namelijk een vernieuwde versie van zijn Intellilux-ledverlichting naar de Insignia. Deze matrixkijkers zijn elk voorzien van 84 in plaats van 16 led-elementen en daarmee moet de lichtopbrengst niet alleen beter zijn, de kijkers zijn ook preciezer en moeten sneller werken dan de huidige matrixlampen.

    Ook nieuw voor de Insignia: een digitale binnenspiegel die zijn beelden ontvangt van een naar achteren gerichte camera. Tot slot brengt Opel een stel voor de Insignia nieuwe veiligheidsssystemen naar het model. Zo is voortaan Forward Collision Alert met een noodremsysteem en voetgangersdetectie leverbaar. Hetzelfde geldt voor een Rear Cross Traffic Alert.

    Met welke motoren de vernieuwde Insignia beschikbaar komt, houdt Opel nog even onder de pet. Mogelijk blijft de Insignia gebruik maken van in de basis door GM ontwikkelde motoren en wacht het met het leveren van PSA-motoren tot de huidige Insignia wordt opgevolgd door een nieuwe generatie.

    Bron: Autoweek
















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Mooie evolutie!

    Blijft mooie wagen, jammer dat je ze niet meer zoveel ziet

    Comment


    • #3
      Mooie evolutie inderdaad. Moest ook niet veel aan veranderd worden.
      Ongelofelijk ook hoe snel die facelifts er tegenwoordig soms komen.

      Vanwege de veel te hoge CO2 waarden niet interessant voor de fleetmarkt, daardoor dat je ze zo weinig ziet, denk ik.

      Vooral de break, vind ik in de juiste configuratie nog altijd een head turner.

      Comment


      • #4
        Alleen jammer dat die zilveren lijst niet doorgetrokken is onder aan de vensters.

        Comment


        • #5
          Vind ik nu net niet . Ik zou hem zelfs in shadowline nemen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Vanwege de veel te hoge CO2 waarden niet interessant voor de fleetmarkt, daardoor dat je ze zo weinig ziet, denk ik.
            Vrees het ook, hier op het werk ook van de lijst gehaald, net als de Mondeo...

            Comment


            • #7
              Subtiele veranderingen, doen me een beetje denken aan wat Mazda met zijn laatste versie van de 6 deed. Het eindresultaat ziet er wel een stuk eleganter en slanker uit dan de eerste Insignia.

              CO2 is inderdaad altijd het probleem geweest voor de leasemarkt, maar voor particulieren waren er toch ook nadelen die een rol speelden: ik herinner me dat er vaak kritiek kwam op de lange spreiding van de versnellingsbak; qua ruimte heb je concurrenten zoals Skoda en Ford die het beter deden; ook steeds meer concurrentie binnen dit segment en de algemene trend van mensen die weglopen naar SUVs.
              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

              Comment


              • #8
                De leasemarkt is en blijft toch bij uitstek de afzet markt voor dit soort auto's hé?

                De 136 PK 1.6 diesel , presteert ook ondermaats tov zijn concurrenten.
                Met een Passat 1.6d van 120 pk rijdt je die vlotjes verloren.

                De lichtere benzineversies schijnen dan weer uitermate hol te zijn bij lage toeren.

                Hier in mijn buurt rijdt er wel zo'n topversie rond met de 4x4 2.0 cdti en de grote 20" velgen.
                Die ziet er echt wel yummie uit

                Comment


                • #9
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Blijft mooi idd!
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Ook de GSI kreeg nu zijn facelift:


                      Die sportliche Insignia-Variante mit dem Kürzel GSi muss künftig mit 230 statt 260 PS auskommen. Mit allerlei Hightech versucht Opel, das Leistungsmanko auszugleichen.

                      Immer größer, immer schneller und immer stärker: Im modernen Automobilbau ist das der Dreiklang, nach dem die Ingenieure bei Modellwechsel oder -pflege streben. Doch inzwischen ist die Gemengelage eine andere. Es kommt nicht mehr nur darauf an, Dimensionen und Leistungswerte zu maximieren. Wichtiger sind Verbesserungen bei Verbrauch und CO2-Ausstoß. Und da macht der Opel Insignia GSi nach seinem Facelift, das kürzlich schon für die 0815-Varianten vorgestellt wurde, einen großen Schritt nach vorne: 6,9 Liter und 161 g/km lauten die neuen Normwerte nach NEFZ. 8,3 bis 8,5 und 193 bis 198 g/km sind es nach WLTP. Zum Vergleich: Die NEFZ-Werte des Auslaufmodells mit Benzinmotor lagen bei 8,6 bis 8,7 Liter und 197 bis 199 g/km.

                      230 statt 260 PS, 350 statt 400 Nm

                      Die des bis zuletzt angebotenen Diesels siedelten sich deutlich niedriger an. Diesen gibt es fortan allerdings nicht mehr. Dafür kehrt der Benziner zurück, allerdings mit geringerer Leistung als bisher. Statt auf 260 PS und maximal 400 Newtonmeter bringt es der Zweiliter-Vierzylinder-Turbobenziner künftig auf 230 PS und höchstens 350 Newtonmeter. Fahrleistungen nennt Opel für den modellgepflegten Insignia bislang nicht, aber die Werte des Vorgängers (7,3 Sekunden von Null auf Hundert, 250 km/h Topspeed beim Grand Sport) wird der Neuling wohl nicht ganz halten können.

                      Um das Leistungsmanko auszugleichen, haben die Opel-Ingenieure allerlei Hightech in den neuen Insignia GSi gepackt. Zentrales Fahrdynamik-Element ist der Allradantrieb mit dem Beinamen „Twinster“, der so heißt, weil an der Hinterachse zwei Kupplungen statt eines konventionellen Differenzials zum Einsatz kommen. Dadurch erhält der sportliche Mittelklässler ein Torque Vectoring, das ihn agiler einlenken, stabiler durch Kurven fahren und mit besserer Traktion beschleunigen lassen soll. Bei gleichmäßigem Streckenverlauf lässt sich der Allradantrieb aber auch deaktivieren; als Fronttriebler rollt der Insignia GSi dann sparsamer durch die Lande.

                      Neues Getriebe, vier Fahrmodi

                      Das neue Neunstufen-Automatikgetriebe erlaubt manuelle Gangwechsel per Lenkradwippen. Das mechatronische Flex-Ride-Fahrwerk wurde wie üblich auf der Nürburgring-Nordschleife abgestimmt und ist serienmäßig an Bord. Es passt in Sekundenbruchteilen Stoßdämpfer und Lenkung an den jeweiligen Fahrzustand an. Außerdem erlaubt es vier verschiedene Fahrmodi (Standard, Tour, Sport und Competition), die sich neben dem Fahrwerk aber auch auf die Gaspedalkennlinie und die Schaltpunkte des Getriebes auswirken. Ebenfalls aufpreisfrei an Bord sind die rot lackierten Brembo-Vierkolbenbremsen mit dem neuen elektrohydraulischen Bremskraftverstärker, der die Bremswirkung erhöhen und für ein besseres Pedalgefühl sorgen soll.

                      Die gestalterischen Änderungen im Vergleich zum Standard-Insignia halten sich in Grenzen. Mit dem neuen Wabengitter im Kühlergrill und der neu gestalteten Frontstoßstange, die schärfere Kanten und optisch präsentere Lufteinlass-Blenden zur Schau stellt, dynamisieren die Opel-Designer die Frontansicht ihres Mittelklässlers. Hinten stechen die größeren Auspuffblenden und die vertikal angeordneten Reflektoren in der Heckschürze ins Auge. Die zackig gestylten 20-Zoll-Felgen tragen Michelin-Sportreifen im Format 245/35 ZR20.

                      Sportsitze mit integrierten Kopfstützen

                      Hinzu kommen GSi-Embleme, die nicht nur auf der Heckklappe, sondern auch auf den viel Seitenhalt versprechenden Leder-Sportsitzen mit integrierten Kopfstützen zu finden sind. Das Lenkrad ist größtenteils mit perforiertem Leder ummantelt, die Schaltpaddel drehen sich mit. Die analogen Instrumente werden von Chromrändern begrenzt, während die Pedale Metallauflagen tragen.












                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        COMPLEET NIEUWE MOTOREN VOOR INSIGNIA-FAMILIE

                        OPEL INSIGNIA GSI KEERT IN VERNIEUWDE VORM TERUG

                        De komst van de gefacelifte Insignia gaat hand in hand met de terugkeer van de benzinegestookte GSi-versies. Opel trekt vandaag het digitale doek van de vernieuwde Insignia GSi, een auto die beschikbaar komt als Grand Sport en als Sports Tourer.

                        Opel zag zich medio 2018 genoodzaakt de benzineversie van de Insignia GSi uit de Europese leveringslijst te knippen. De 260 pk sterke sportieveling overleefde de overgangsfase naar de WLTP-cyclus niet en vanaf dat moment bestond de sportieve GSi-versie alleen nog in combinatie met de 210 pk sterke biturbo-dieselmotor. Onlangs werd de Insignia gefacelift en Opel grijpt die opfrissessie aan om een nieuwe GSi met benzinemotor te introduceren.

                        De vernieuwde Opel Insignia GSi, die zowel als Grand Sport als als Sports Tourer beschikbaar komt, krijgt een nieuwe 2,0-liter viercilinder benzinemotor onder de kap die 230 pk en 350 Nm levert. Dat blok is wel minder potent dan de 260 pk en 400 Nm sterke 2.0 die hij vervangt. Schakelen geschiedt door middel van een negentraps automaat en daarmee heeft de benzine-GSi een verzet extra ten opzichte van zijn voorganger. Hoe rap de teruggekeerde Insignia GSi is, houdt Opel nog even onder de pet. De tot medio 2018 leverbare GSi wist in 7,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten en had een topsnelheid van 250 km/h. Wel vermeldt Opel het gemiddeld verbruik: de Insignia GSi Grand Sport consumeert gemiddeld 8,3-8,5 l/100 km, de Sports Tourer is met een gemiddeld verbruik van 12,0-12,2 l/100 km een stuk dorstiger.

                        De Insignia GSi heeft vierwielaandrijving met torque vectoring, een systeem dat de aandrijfkrachten zo efficient mogelijk over de wielen verdeelt. Opel beweert dat de Insignia GSi daarmee dynamischer is ten opzichte van het voorheen leverbare model. Andere aanpassingen ten opzichte van de reguliere Insignia-versies: de auto heeft Brembro-remmerij, een aangepast onderstel en een directere stuurinrichting. Daarnaast moet het remsysteem directer én stiller werken.


                        Nieuwe motoren

                        Opel grijpt de introductie van de vernieuwde Insignia GSi aan om ook het reguliere motorenaanbod van zijn bijgewerkte model uit de doeken te doen. De Insignia komt op benzinevlak onder meer beschikbaar met een 145 pk en 236 Nm sterke geblazen 1.4, een krachtbron die is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Dit blok vervangt de 140 pk sterke 1.5 die voorheen in de Insignia te krijgen was. De 165 pk sterke variant van die 1.5 komt ook te vervallen. In plaats daarvan zet Opel een 200 pk en 350 Nm sterke geblazen 2.0 op de motorenlijst. Die krachtbron is gekoppeld aan een negentraps automaat en daarmee komt de oude zestraps automaat definitief te vervallen. Dieselen kan vooralsnog met slechts één krachtbron: een 122 pk en 300 Nm sterke 1.5 die is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Voorheen leverde Opel een 110 pk sterke 1.6 CDTi, een 136 pk sterke 1.6 CDTi en een 180 pk sterke 2.0 CDTi in combinatie met vierwielaandrijving. Ook de diesel-GSi keert niet meer terug. Het lijkt hier overigens te gaan om GM-motoren en niet om van PSA afkomstige machines.










                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13

                          Brussel:

















                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Blijft de mooiste Opel sinds jaren.
                            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                            2016 Skoda Octavia RS 230 combi manueel Corrida Red (klik)

                            Comment


                            • #15
                              Nu nog een plug-in hybride en we zijn er.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #16
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #17
                                  2020 Opel Insignia Sports Tourer GSI - Review

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik zou het zeker geen straf vinden om daar mee te rijden, mooie kar!
                                    Gewoon strak, clean design: dat spreekt me wel aan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Prachtige auto!
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment

                                      Working...
                                      X