Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini John Cooper Works GP (2020)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mini John Cooper Works GP (2020)

    HARDCORE ÉN GELIMITEERD

    MINI ONTHULT JOHN COOPER WORKS GP

    Mini breidt zijn portfolio uit met de John Cooper Works GP, een wel heel heftige variant van de Mini hatchback die in een beperkte oplage op de markt komt.

    Medio dit jaar lanceerde Mini vernieuwde JCW-versies van zowel de Clubman als de Countryman, nu is ook de driedeurs hatchbak aan de beurt. Mini presenteert namelijk de John Cooper Works GP, een extra heftige én gelimiteerde hete bliksem.

    De Mini John Cooper Works GP komt in een oplage van 3.000 stuks op de markt. Hoewel dat wellicht niet zo klinkt, is dat aantal vrij fors. Van de vorige John Cooper Works G zijn slechts 2.000 exemplaren gebouwd. De John Cooper Works GP is de productieversie van de nagenoeg gelijknamige in 2017 gepresenteerde concept-car. Die showauto droeg een uitbundig uitgebouwde koets en hoewel er uiteraard wat zaken zijn verdund voor de productieversie, oogt ook deze productierijpe variant behoorlijk uitbundig.

    Onder de kap ligt de inmiddels bekende 306 pk em 450 Nm sterke geblazen 2.0 viercilinder die Mini ook in de reeds genoemde Clubman JCW en Countryman JCW hangt. Met die hitsige turbomotor sprint de John Cooper Works GP in 5,2 tellen naar 100 km/h. De niet begrensde topsnelheid ligt op 265 km/h. Daarmee is het de rapste straatlegale Mini die ooit is gebouwd. Schakelen gaat met een achttraps Steptronic-automaat. Mini heeft onder meer de koeling aangepast, schroeft een ongetwijfeld heftig klinkend uitlaatsysteem onder de auto en zet de rappe Engelsman op een sportonderstel waarmee de afstand tussen de auto en de straat met een centimeter afneemt ten opzichte van de reguliere John Cooper Works. Daarnaast is de spoorbreedte vergroot en wordt het Dynamic Chassic Control-systeem uitgebreid met een GP-modus waarin de knalhatchbach zich van zijn ruigste kant laat zien. Een aangepast en extra krachtig remsysteem moet de Mini John Cooper Works GP weer fatsoenlijk tot bedaren kunnen brengen.

    De John Cooper Works GP is overigens een tweezitter, aangezien Mini de achterbank eruit heeft geschroefd. Mini zegt verder de stijfheid van het chassis te hebben verbeterd door extra verstevigingen aan te brengen, onder meer onder de auto. Het uitbundige spoilerwerk van de JCW GP zorgt niet alleen voor een indrukwekkend voorkomen, maar zorgt volgens zijn scheppers ook voor verbeterde aerodynamica. Rond de wielkastranden nemen we koolstofvezel opzetstukken waar en bovenaan de achterzijde bepaalt een forse spoiler het beeld. Het bumperwerk aan zowel voor- als achterzijde is specifiek voor de John Copper Works GP ontwikkeld. Het interieur ademt dankzij onder meer rode stiksels en sportstoelen een sportievere sfeer. Leuk detail: achter het stuurwiel schroeft Mini een klein digitaal instrumentarium!

    Mini gaf eerder al een indicatie van hoe rap de hatchback op de Nürburgring is. De vorige Mini John Cooper Works GP wist een ronde op de 'Ring' in 8.23 af te leggen. Deze nieuwe versie zou hetzelfde 20 kilometer lange parkoers in minder dan 8 minuten kunnen afleggen. De nieuwe Mini John Cooper Works GP staat in maart 2020 bij de dealers. Prijzen volgen in de aanloop naar de marktintroductie. Mogelijk krijgt de driedeurs-Mini in de toekomst nog gezelschap van een iets minder potente JCW-variant die eveneens met de 306 pk krachtbron is uitgerust.

    Bron: Autoweek



















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    gewoon qua looks ... Afschuwelijk , dit lijkt wel een aftermarket kit van Aliexpress , wat roken ze daar tegenwoordig bij de ontwerpafdeling @ BMW !?
    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
      gewoon qua looks ... Afschuwelijk , dit lijkt wel een aftermarket kit van Aliexpress , wat roken ze daar tegenwoordig bij de ontwerpafdeling @ BMW !?
      idd Op elke site waar er over deze koekendoos gesproken word niks dan negatieve reakties
      Mijn alter ego Willy met ne Toyota

      Comment


      • #4
        Aan wie ze die 3000 exemplaren zullen slijten vraag ik mij ook af.
        BMW F10 535Xi N55

        BMW E46 ///M3

        BMW E34 ///M5 3.8

        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Aan wie ze die 3000 exemplaren zullen slijten vraag ik mij ook af.
          Ik heb de uitnodiging gekregen vorig jaar. Toen werd er over 62000€ gesproken. Ben benieuwd.
          2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

          2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

          Comment


          • #6
            Geraken ze makkelijk kwijt. No issue. (ge moet niet vergeten dat Citroen 10.000 en Berlingo's per jaar slijt, als dat dan, kan alles).

            Ik heb recentelijk trouwens 2 keer in een zeer goed uitgerust Mini gezeten (ieder keer een JC Works versie, één cabrie en één Clubman). Ik moet zeggen: dat is knap! Zeker vanbinnen. Je zit daar zeer goed in, interieur ziet er zeer knap uit, alles voelt echt waanzinnig degelijk en kwalitatief. Deze vliegen zeker de deur uit.

            Comment


            • #7
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Bommetje. Had hem graag in manueel gezien. Looks zijn mooi. Indrukwekkende cijfers.
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi manueel Corrida Red (klik)

                  Comment


                  • #10
                    Echt lelijk en volgens mij gevaarlijk, die side skirts...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Echt lelijk en volgens mij gevaarlijk, die side skirts...
                      Recht uit de racerij ?
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi manueel Corrida Red (klik)

                      Comment


                      • #12
                        Ook leuk om te kuisen denk ik, waxen, als daar iemand tegenzit of zelf schade hebt gereden, zal geen goedkoop paneel zijn

                        Comment

                        Working...
                        X