Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X3 30e, BMW iX3 of Audi Q4 etron

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW X3 30e, BMW iX3 of Audi Q4 etron

Ik mag binnenkort weer een nieuwe leaseauto gaan kiezen.
    Ik ben al gestart met een eerste selectie en kom uit op volgende modellen
    - BMW X3 30e
    - BMW iX3
    - Audi Q4 etron

Momenteel rij ik met een BMW X1 16d van 2017.
    Ben heel tevreden van de BMW en dus staat die X3 en de iX3 wel wat hoger op het verlanglijstje dan de Audi.
    Mijn vrouw is eerder fan van de Audi.
    Mijn broer rijdt sinds kort met die Audi. Op zich geen lelijke wagen, maar het interieur vind ik toch wel wat tegenvallen. Ze hebben hier toch wat op bespaard.

Zoals je ziet twijfel ik ook nog tussen PHEV en volledig elektrisch.

Ik rij ongeveer 40.000km per jaar. Dagelijkse ritten zijn max. 270km op een dag.
    1 keer per jaar gaan we een weekje naar ardennen of nederland en 1 keer per jaar trekken we naar het zuiden.
    We hebben 2 kinderen, dus bagageruimte is wel een dingetje als we op reis gaan.

Verder wil ik een auto met hoge zit. Ik ben al meer dan 10 jaar rugpatient en een hoge zit is toch wel een stuk beter voor mijn rug.

Op zich heel vergelijkbare auto's, dus inderdaad een moeilijke keuze.

Persoonlijk ben ik wel fan van de Q4 Etron qua design, maar als je ok PHEV overweegt, zou ik zeker ook eens naar de Q5 Sportback gaan kijken.
    Onze HR director heeft recent zo'n blackline exemplaar en dat interieur staat op een veel hoger niveau dan de Etron.

Als lease rijder, zou ik momenteel toch nog altijd PHEV voorrang geven op volledig elektrisch.

Trouwens wel dikke upgrade vanaf een X1 ;-)
    Last edited by Bud Wijzer; 4 Weken Geleden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Op zich heel vergelijkbare auto's, dus inderdaad een moeilijke keuze.

Persoonlijk ben ik wel fan van de Q4 Etron qua design, maar als je ok PHEV overweegt, zou ik zeker ook eens naar de Q5 Sportback gaan kijken.
      Onze HR director heeft recent zo'n blackline exemplaar en dat interieur staat op een veel hoger niveau dan de Etron.

Als lease rijder, zou ik momenteel toch nog altijd PHEV voorrang geven op volledig elektrisch.

Trouwens wel dikke upgrade vanaf een X1 ;-)
      Heb ook een mooie promotie gekregen vorig jaar :-)
      Op zich ben ik geen Audi fan, mijn vrouw wel.
      Dus als het PHEV zal zijn, is het sowieso de BMW.
      Als het EV is, dan heeft de Audi het voordeel dat die vanaf de basis ontwikkeld is al EV en het rijbereik is ook wat groter.

Comment

Over smaken en kleuren natuurlijk. Hoewel ik zelf nu ook een X1 rijd, ben ik nooit zo'n BMW fan geweest, eerlijk gezegd.

Bij mij zal het volgend jaar eerder richting ID4 of Enyaq gaan, schat ik.
        De eerste Enyaq is nu besteld door een collega en hij kan hem verbazingwekkend compleet uitrusten voor het budget.

Al wil ik zeker de Mustang Mach-E en Polestar 2 ook eens gaan testrijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Over smaken en kleuren natuurlijk. Hoewel ik zelf nu ook een X1 rijd, ben ik nooit zo'n BMW fan geweest, eerlijk gezegd.

Bij mij zal het volgend jaar eerder richting ID4 of Enyaq gaan, schat ik.
          De eerste Enyaq is nu besteld door een collega en hij kan hem verbazingwekkend compleet uitrusten voor het budget.

Al wil ik zeker de Mustang Mach-E en Polestar 2 ook eens gaan testrijden.
          Toen mijn broer zijn Q4 etron ging bestellen zijn we ook eens gaan rijden met de ID4.
          De Q4 voelde wel meer auto aan dan die ID4.
          Qua uitzicht vind ik de ID4 mooier, maar eenmaal aan het stuur viel die eigenlijk wel tegen.
          De gasrespons en het remmen in de B stand waren veel minder aangenaam afgesteld en ook het interieur van de ID4 viel dik tegen.
          Zal al vol met krassen in de testauto en die had amper 6000km gereden.
          Met de Enyaq zijn we niet gaan rijden.

Comment

40000 km en 270 km per dag is veel. Check dus je persoonlijke situatie hoeveel je kan laden op een nacht. 30% van Vlaanderen ligt nog op 1 fase waardoor je beperkt bent in laden.
            https://ev-database.nl/auto/1535/BMW-iX3.
            Aan 5,8 KW moet je al snel dus 15 uur laden om hem terug vol te hebben. Dus maak eerst je huiswerk over de laadmogelijkheden voor je spijt hebt van je aankoop van EV.
            Met zoveel km en een lease zou ik voor de 30e gaan.

Comment

X3 maar wel 20i of 18d. Zeker geen 30e nemen,dan is zelf iX3 nog beter; Q4 ken ik niet maar afgaande op de ID3 ervaringen lijkt het me ook een afrader
              sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                X3 maar wel 20i of 18d. Zeker geen 30e nemen,dan is zelf iX3 nog beter; Q4 ken ik niet maar afgaande op de ID3 ervaringen lijkt het me ook een afrader
                X3 met benzine of diesel kan ik al lang niet meer bestellen.
                die heeft een te hoge CO2 uitstoot en de carpolicy laat dat niet meer toe.

Comment

Ga dan voor de iX3. Zelfs ik als hater van elektrische auto's moet toegeven dat hij zowel kwa rijden en zeker als betrouwbaarheid torenhoog voor de 30e staat. Die zenuwachtige PHEV"s sturen als een Kever en zijn echt rampzalig van betrouwbaarheid (batterij koeling)
                  sigpic

Comment

Tot de conclusie gekomen dat fulltime elektrisch toch nog net te vroeg is. Rijbereik als we op reis gaan zal toch te klein zijn. Met 4 in de auto en met dakkoffer moet je rekenen op ca. 250km. En dat is toch wel weinig als je 1000km te rijden hebt.
                    ondertussen is de volvo xc60 ook op de radar gekomen. Ze hebben die onlangs beetje vernieuwd en kunnen nu een elektrisch rijbereik van 78km elektrisch aanbieden. Toch een pak maar dan die 45km van de bmw.

Zo zou ik bijna elektrisch tot om mijn werk geraken.
                    Vrees ook dat d eoverheid binnenkort de lat voor de phevs wat lager zal leggen. Nu ligt die op 50g co2. De volvo heeft dan maar 24g en daarmee zit je toch nog langer save denk ik.

Comment

Ik zou in uw situatie er dan zeker op letten dat de benzinetank zeker groot genoeg is.
                      Vaak is dat maar een heel kleine tank.
                      Met 270 km per dag is dat zeker alle twee dagen gaan tanken. . .

Persoonlijk zou ik dan liever voor vol elektrisch gaan.
                      Enkel inpluggen op het werk en thuis is toch maar een kleine moeite.

Op reis naar het Zuiden gaat dan misschien wat minder makkelijker, maar dat is maar 1 keer per jaar.
                      Alle andere 364 dagen ben je makkelijker.

Comment

Working...
                      X