Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luxueuze lichte vracht dubbele cabine, wat met fleetkorting VW/Mercedes?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Luxueuze lichte vracht dubbele cabine, wat met fleetkorting VW/Mercedes?

    Ik had gehoopt mijn PHEV te vervangen door volledig elektrisch... Maar ik ben vandaag niet echt happig op dat verhaal.
    Laden lijkt me nog wat onzeker: thuis krijg je -letterlijk- af te rekenen met capaciteitstarief. Laadpalen publiek zijn er imo nog zeer beperkt. Ik probeer nu te laden waar ik kan, maar dat valt tegen.

    Anyway.
    We hebben ook wel baat bij een extra camionette in de pool op bepaalde momenten, en als ik weer ga dieselen, dan moet het lichte vracht zijn om ook daar fiscale gunstig te blijven. Dus een camionette die best wat comfort heeft.

    Onlangs kocht ik een Opel Vivaro aan voor onze mensen, automaat 177pk, zowat de meeste opties (enkel geen zelfremmende CC, wat balen is...). Ze zitten er ook soms 3u op een dag in, dus een beetje comfort en rijgemak is toch aan de orde imo.

    Maar deze blijft een "camionette". Gekeken naar de Zafira in lichte vracht. Iets beter, maar het blijft een blikken doos :-/

    Deze week ook gekeken naar VW Caravelle highline, maar deze blijken zéér moeilijk leverbaar.
    Ook mercedes V-klasse, maar hier vond ik de fleemkorting wat mager (de hele van de andere twee, op toch 60K excl. BTW)

    Iemand ervaringen met één van deze voertuigen?
    En ook, iemand ervaring met de fleet policy van Mercedes? Bij de overige krijg ik 22% Mercedes blijft karig met amper 11% :-/
    (fleet met 10 voertuigen)
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
    Ik had gehoopt mijn PHEV te vervangen door volledig elektrisch... Maar ik ben vandaag niet echt happig op dat verhaal.
    Laden lijkt me nog wat onzeker: thuis krijg je -letterlijk- af te rekenen met capaciteitstarief. Laadpalen publiek zijn er imo nog zeer beperkt. Ik probeer nu te laden waar ik kan, maar dat valt tegen.

    Anyway.
    We hebben ook wel baat bij een extra camionette in de pool op bepaalde momenten, en als ik weer ga dieselen, dan moet het lichte vracht zijn om ook daar fiscale gunstig te blijven. Dus een camionette die best wat comfort heeft.

    Onlangs kocht ik een Opel Vivaro aan voor onze mensen, automaat 177pk, zowat de meeste opties (enkel geen zelfremmende CC, wat balen is...). Ze zitten er ook soms 3u op een dag in, dus een beetje comfort en rijgemak is toch aan de orde imo.

    Maar deze blijft een "camionette". Gekeken naar de Zafira in lichte vracht. Iets beter, maar het blijft een blikken doos :-/

    Deze week ook gekeken naar VW Caravelle highline, maar deze blijken zéér moeilijk leverbaar.
    Ook mercedes V-klasse, maar hier vond ik de fleemkorting wat mager (de hele van de andere twee, op toch 60K excl. BTW)

    Iemand ervaringen met één van deze voertuigen?
    En ook, iemand ervaring met de fleet policy van Mercedes? Bij de overige krijg ik 22% Mercedes blijft karig met amper 11% :-/
    (fleet met 10 voertuigen)
    Tja korting, wanneer je product aan de top van de markt zit is dat niet echt nodig ... Op de tweedehands markt is de kloof ook groot. Een traffic/transit/Vivaro zijn goeie producten. Maar VW en MB spelen daar eigenlijk in een andere klasse.

    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment

    Working...
    X