Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op welke partij zou u waarschijnlijk stemmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op welke partij zou u waarschijnlijk stemmen

Dit is een anonieme poll!

Op welke partij zou u stemmen met in gedachten de VAA, de nieuwe BIV en de aankomende fiscale maatregelen (Vlaamse Jaarlijkse Verkeersbelasting) die ons als autoliefhebber waarschijnlijk nog zwaar gaan treffen.

Dit staat los van de aanstaande verkiezingen die op bovenstaande materie geen rechtstreekse impact gaan hebben!
    99
    N-VA
    54,55%
    54
    CD&V
    4,04%
    4
    Open Vld
    13,13%
    13
    LDD
    3,03%
    3
    Vlaams Belang
    15,15%
    15
    sp.a
    3,03%
    3
    Groen
    7,07%
    7
    Last edited by Alfa-Beemer; 01/10/2012, 10:01.
    U hoeft dit niet te lezen.

ik krijg er het sch**t van als mensen de gemeentepolitiek voor federale verkiezingen gaan houden

tegen 2014 zal ik het je weten zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ik krijg er het sch**t van als mensen de gemeentepolitiek voor federale verkiezingen gaan houden

tegen 2014 zal ik het je weten zeggen
      VOL-LE-DIG mee eens!!!
      Al die verkiezingsprogramma's op TV en in de kranten komen me de strot uit.
      De enige plaats waar de huidige verkiezingen aan bod zouden moeten/mogen komen zijn lokale (katernen van) gazetten en lokale radio's.
      Bart De Wever, De Croo en andere Vandelanotte's hebben niets te maken met wat er na 14 oktober bij ons in Lommel gebeurt.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

In veel gemeenten zijn plaatselijke partijen, die het meestal zelfs niet slecht doen...dan ga je ook al heb je een voorkeur of afkeur voor een partij daar toch rekening mee houden om die plaatselijke partij te behouden.

Comment

Ik begrijp de irritatie lokale/federale verkiezingen.
          Helaas is het in de praktijk niet zo wit-zwart... De media en perceptie maakt daar geen onderscheid in. Indien De Wever in Antwerpen niet zou winnen, zal dat via de media vertaald worden in "NV-A heeft afgedaan, volk wil hen niet, vlaming wil geen NV-A" Zelfde indien in de meeste gemeenten de NV-A moet onderdoen voor de traditionelen.

In ieder geval klopt het wel dat uw nieuwe potentiële NV-A schepen of burgemeester geen fluit zal kunnen veranderen aan VAA regels of andere fiscale kloterij van Di Rupo.
          Ik laat mijn stem op lokaal niveau eerder afhangen van de persoon, niet van de partij. Vaak ken je deze mensen persoonlijk, in tegenstelling tot die op federaal niveau.

Maar ik hoop wel dat we een mooi duidelijk vlaams signaal krijgen zodat ze bij de PS beseffen dat het in 2014 wel eens payback time kan worden.... Het jammere zal zijn dat zij nu met hun weggeefcultuur bij een grote groep kunnen scoren, en tegen dat zij er mee moeten ophouden zal de put zo groot zijn dat een nieuw bewind enkel slecht nieuws en besparingen kan brengen. Hopelijk houden ze wel vast aan hun programma inzake lastenverlagingen zodat dit aan de andere kant wat ademruimte brengt voor diegene die hard werken en daar nu niet de vruchten van mogen plukken...
          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
          www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
            Dit is een anonieme poll!

Op welke partij zou u stemmen met in gedachten de VAA, de nieuwe BIV en de aankomende fiscale maatregelen (Vlaamse Jaarlijkse Verkeersbelasting) die ons als autoliefhebber waarschijnlijk nog zwaar gaan treffen.
            Je haalt ongeveer iedere geleding van het politieke landschap waarin we nu leven door elkaar:
            VAA: federale materie (CD&V Steven Vanackere)
            BIV: vlaamse materie (NVA Philippe Muyters)
            Nieuwe jaarlijkse verkeersbelasting ook al een vlaamse materie (NVA Philippe Muyters) waar nu nog niks zinnig kan over gezegd worden want er bestaan enkel wat geruchten (en inderdaad er zal wel geen rook zonder vuur zijn) maar er zijn zelfs nog geen concrete voorstellen naar buiten gekomen.

We zouden beter allen kijken wat een politieke familie (want in veel plaatsen zijn er lijsten die over de partijgrenzen heen gaan) voor uw gemeente heeft of kan betekenen. Het ganse debat in bijvoorbeeld Antwerpen is voor mij plaatselijk een ver van mijn bed show waar ik dan ook niets mee win. Daarom ook dat federaal/vlaams/provinciaal en plaatselijk voor velen een andere betekenis kan en zal hebben...

En wat ik zal stemmen zullen we op 14 oktober wel zien maar je mag zeker zijn dat het op één of meerdere personen zal zijn die voor mijn stad iets kunnen betekenen en geen afrekening voor wat in een andere geleding van de politiek gebeurd is of zal komen.
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
              Je haalt ongeveer iedere geleding van het politieke landschap waarin we nu leven door elkaar:
              VAA: federale materie (CD&V Steven Vanackere)
              BIV: vlaamse materie (NVA Philippe Muyters)
              Nieuwe jaarlijkse verkeersbelasting ook al een vlaamse materie (NVA Philippe Muyters) waar nu nog niks zinnig kan over gezegd worden want er bestaan enkel wat geruchten (en inderdaad er zal wel geen rook zonder vuur zijn) maar er zijn zelfs nog geen concrete voorstellen naar buiten gekomen.

We zouden beter allen kijken wat een politieke familie (want in veel plaatsen zijn er lijsten die over de partijgrenzen heen gaan) voor uw gemeente heeft of kan betekenen. Het ganse debat in bijvoorbeeld Antwerpen is voor mij plaatselijk een ver van mijn bed show waar ik dan ook niets mee win. Daarom ook dat federaal/vlaams/provinciaal en plaatselijk voor velen een andere betekenis kan en zal hebben...

En wat ik zal stemmen zullen we op 14 oktober wel zien maar je mag zeker zijn dat het op één of meerdere personen zal zijn die voor mijn stad iets kunnen betekenen en geen afrekening voor wat in een andere geleding van de politiek gebeurd is of zal komen.
              Dit staat los van de aanstaande verkiezingen. Mijn vraag is vrij eenvoudig. Welke partij zou uw stem krijgen in verhouding tot de recente beslissingen en waarschijnlijk aanstaande beslissingen. In ja idd in 2014 hebben we federale verkiezingen als Di Rupo het zo lang uithoudt tenminste.

Comment

Dit staat los van de aanstaande verkiezingen. Mijn vraag is vrij eenvoudig. Welke partij zou uw stem krijgen in verhouding tot de recente beslissingen en waarschijnlijk aanstaande beslissingen. In ja idd in 2014 hebben we federale verkiezingen als Di Rupo het zo lang uithoudt tenminste.
                Dus uw vraag is in feite moesten we vandaag federale verkiezingen hebben op wie stem je dan?

Comment

Dat is het ook niet hé. Het is ondertussen federale en gewestelijke materie.

(Kan ik er aan doen dat België eerder een knoeiboel is inplaats van een transparant staats apparaat.)

Comment

Dat is het ook niet hé. Het is ondertussen federale en gewestelijke materie.
                    Inderdaad en zoals ik voordien schreef federaal CD&V en Vlaams NVA op financiën geen één van de twee is Di Rupo

Comment

Klopt, maar Di Rupo is Premier. Als de federale regering valt is hij verantwoordelijk.

Comment

Klopt, maar Di Rupo is Premier. Als de federale regering valt is hij verantwoordelijk.
                        Dat kan kloppen, maar wat hebben BIV en jaarlijkse verkeersbelastingen er dan mee te maken , we willen alle schuld in de schoenen van 1 persoon, 1 partij, 1 regering schuiven terwijl we allen weten (of zouden moeten weten) dat het in feite niet zo is...

Comment

Dat is uw mening. Ik heb me hier niet uitgesproken over wie of wat er in "fout" is. Ik heb alleen gevraagd welke partij u momenteel nauw aan het hart ligt. En het is leuk als men ook vertelt waarom.

Comment

Dat is uw mening. Ik heb me hier niet uitgesproken over wie of wat er in "fout" is. Ik heb alleen gevraagd welke partij u momenteel nauw aan het hart ligt. En het is leuk als men ook vertelt waarom.
                            Dan is de titel van deze thread vandaag een beetje misleidend natuurlijk in het licht van wat komt (14 oktober)

Comment

PS zie nu pas dat U ondertussen uw openingspost aangepast hebt, dus alle voorgaande posts zijn nu eerder irrelevant natuurlijk, excuseer voor het ongemak...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                Dan is de titel van deze thread vandaag een beetje misleidend natuurlijk in het licht van wat komt (14 oktober)
                                Met verkiezingen in het vooruitzicht is dit uiteraard een topic dat meer leeft ivh tot een periode waarin er politiek weinig te doen is naar de burger toe.

Comment

pas na 14 okt zullen de lijken uit de kast gaan vallen, in dat opzicht vind ik de timing van deze draad niet 100% op z'n plek

op autogebied ben ik pro km-heffing en wegval verkeersbelasting, sorry wv
                                  de co² heiligheid op gebied van taxering is goed voor de autoindustrie, maar sluit niet aan bij de realiteit...en is nefast voor oudere auto liefhebbers
                                  fietsen moet meer gestimuleerd worden, het autogewriemel aan de schoolpoorten, de achterbankkinderen, doe er wat aan en sensibiliseer

mijn autoliefhebberij is ondergeschikt bij keuze partij

Comment

1 grapjas heeft op Groen gestemd .
                                    Wat km-heffingen betreft, in theorie lijkt dat inderdaad een goed idee. Maar je voelt zo aankomen wie dat wéér vooral gaat mogen betalen. De arme, maar volgens sommige partijen rijke, arbeidende luis die niet aan thuiswerken kan doen, die niet in een loft in Antwerpen op 2 minuten wandelen van het station woont, die geen flexibele uren heeft, enz. Ironisch genoeg zijn het vooral de linkse partijen die voor dergelijke extra belastingen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                      Maar ik hoop wel dat we een mooi duidelijk vlaams signaal krijgen zodat ze bij de PS beseffen dat het in 2014 wel eens payback time kan worden....
                                      Net daarom stem ik NVA. Wie niet luisteren wilt (naar ondernemers en statistieken de hoogste faillisementen) moet voelen. Als je ze gerust stelt op lokaal niveau zullen ze op federaal niveau denken dat er geen problemen zijn, wat niet het geval is.

Ik vind het maar eerlijk dat een partij verantwoordelijk gesteld wordt voor de daden van hun partij. Lokaal of federaal maakt mij niet uit. Een CEO is ook verantwoordelijke voor de daden van zijn werknemers en bedrijf. Vergeet niet dat ze nog steeds hetzelfde gedachtengoed hebben, federaal of gemeentelijk.

Het is ook de achterban die een mogelijke voorzitter stemt, en die achterban, daar ben jij verantwoordelijk voor met je stemgedrag. In het voorbeeld van ADC, Mochten ze nu een monster score halen zou ADC voorzitter blijven. Het lijkt er echter meer en meer op dat ze serieus op hun donder gaan krijgen en ADC zal mogen beschikken. Gemeentelijk en federaal zijn dus wel degelijk gelinkt IMHO.

Wacht maar tot na de verkiezingen en de nieuwe maatregelen... ze moeten nog steeds 5 miljard weten te dichten.. en dat is zonder de mogelijk boete van 500 milj van Europa voor het te laat indienen van hun begroting.

Ondertussen heb ik mijn plannen voor een auto opgeborgen, ik laat mij niet pakken in de kakker door hun.
                                      Last edited by fblade; 01/10/2012, 13:26.
                                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Ik stem voor de gemeente nu CD&V...burgemeester is goed bezig dus mag van mij verder doen....Stel dat het nu federale verkiezingen zouden zijn....moeilijk maar zeker niet voor LDD,NVA,SP.a of Open VLD
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                        X