Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cabrio's : stoffen kap of stalen dak ?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Ah ja, de Eos, die valt ook nog mee. Al is z'n kont véél te dik, en te hoog. Maar 't valt nog altijd mee, da's waar. Al die andere 4-zits cabrio's (Mégane, Astra, Focus, ...) zijn een pak lelijker...
    De BMW '3 cabrio is de enige 4-zits coupé-cabriolet die "rank/slank" is, die geen overduidelijk door de kapconstructie genoodzaakte verlengde of dikke kont heeft. Als 'ie open ligt, zou je zweren dat 't een cabrio met stoffen kap is, zo slank is 'ie. En zo hoort het.
    De Volvo C70 is ook zéér knap ... maar als je 'm in profiel bekijkt is z'n neuzeke wat kort, voor de rest geen enkele opmerking: prachtige auto.
    BMW 530d xDrive touring (E61 2009)

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
      Op een cabrio hoort een stoffen dak.

      Cabrio's met een stalen dak, ook wel de zogenaamde CC's, zijn voor mensen die een cabrio willen, maar niet weten hoe ze hun dak moeten openen en dus de meeste tijd gesloten rijden.
      Het fijne aan onze Eos, vind ik, dat ie nog een aparte zonnedak heeft. Zo kun je op een dag waarbij het niet warm genoeg is om open te rijden, toch nog je dakje gedeeltelijk openzetten.

      Maar ik zou zelf voor een stoffen kap gaan. Audi A4 Cabriolet

      Comment


      • #43
        Veel vierzitscabrio's hebben ook een heel sterk hellende voorruit die tot boven de hoofden van de voorste zetels komen, waardoor het cabriogevoel een beetje verloren gaat. Wat mij ook stoort zijn de naden van het kofferdeksel dat omgekeerd opengaat.
        2012 MINI Cooper D
        2007 Honda CBR 1000 Fireblade
        Tegen de stroom ingaan is vermoeiend, maar het is de enige manier om de bron te bereiken

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
          Veel vierzitscabrio's hebben ook een heel sterk hellende voorruit die tot boven de hoofden van de voorste zetels komen, waardoor het cabriogevoel een beetje verloren gaat. Wat mij ook stoort zijn de naden van het kofferdeksel dat omgekeerd opengaat.
          Bij de Eos valt dat reuze mee, maar er zijn er inderdaad (Peugeot 307 CC o.a.) waar je moet oppassen voor je hoofd

          Comment


          • #45
            Ligt aan de auto. Ik vind dat de meeste cabrio's tegenwoordig wel het juiste soort dak hebben. Alleen een M3 cabrio mocht misschien een stoffen dak hebben. Maar bv een sl moet echt een stalen dak hebben, en bv een f430 echt niet.

            Comment


            • #46
              Ikzelf rij met een cabrio (welliswaar nog met een pvc dak (Golf I Cabriolet 1992)). Meestal vind ik voor een cabrio nog altijd een stoffen kap het mooist. Maar op sommige wagens staat zo'n metalen dak ook goed, zelfs soms beter dan een stoffen. Als ik moest kiezen, neem ik toch wel een metalen dak. Het is gewoon veiliger bij ongeval en vandalisme/diefstal, het heeft een betere isolatie, je kan het krijgen met een glazen dak zoals de Eos en de Megane én bovendien is het doorheen de jaren heen beter doordat een metalen dak niet kan verstorven of scheuren. Je moet het dak dus niet vervangen, wat bij een stoffen dak wel zal meoten gebeuren. Bovendien kan je het dak dagenlang laten opliggen. Bij een stoffen kap is dit niet aangeraden doordat er een lange tijd of voor altijd zichtbare plooien kan onstaan.
              Golf III Cabriolet 1.9 TDI 1997-> VW EOS 1.4 TSI 2008

              Comment


              • #47
                Een stoffen dak op een MX-5 is stukken mooier dan een stalen dak , heeft niet zo een dikke poep .
                Nadeel is wel dat die stoffen dak niet echt denderend is , die heeft maar 1 laag en niet geschikt om het ganse jaar te rijden en ik spreek uit ervaring
                Dan nog liever een stoffen dak en een hardtop , dan een stalen dak.
                vb:

                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                Comment


                • #48
                  Ik heb voor de hard top gekozen. Een stoffen kap op een wagen vind ik maar niets. Je geeft dan een pak geld uit aan een auto en dan heb je maar een stoffe dakje. Not my cup of tea
                  -2015 Volvo V60 D4- (Firmawagen)

                  Comment


                  • #49
                    Een stoffen kap is inderdaad het echte cabriogevoel, zeker als je in de regen rijdt en het geluid je doet denken aan een tent (goed bedoeld)! De proporties van de auto zijn ook geregeld meer in verhouding met een stoffen kap omdat er niet zo een lange koffer aan moet om het metalen dak opgeborgen te krijgen. En een ander nadeel van een aantal metalen daken uit twee delen is dat je als rijder bijna onder de voorruit zit en dus minder cabrio-gevoel ervaart en dat het ook veel meer weegt en je zwaartepunt dus ook hoger ligt. Maar metalen daken zijn acoustisch iets tot veel beter, minder onderhevig aan vuil (zeker bij een lichtkleurige stoffen kap) maar wellicht ook delicater met al die vijzels en hydraulische pompen om de structuur te verplaatsen. Ze hebben allebei voor- en nadelen, ik heb toch gekozen voor het metalen dak.
                    sigpic
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=29697

                    Comment


                    • #50
                      een cabrio met een stalen dak is geen echte cabrio .
                      alhoewel er een paar pareltjes rondrijden (bmw 3, volvo c70,astra twintop enz,...)
                      sommige zijn dan ook scharminkels .
                      zoals de focus (waar zaten ze met hun gedachten)
                      de eos is ook niet mijn ding omdat het zijprofiel een beetje een probleem heeft met bepaalde verhoudingen .(zeer inginieuze dakconstructie ,dat wel)
                      De Golf is meteen een wagen van de vorige generatie als de Astra ernaast staat.


                      _-_Lid Van Het Trouwe AW Opel Front_-_

                      Comment


                      • #51
                        Gisteren een BMW 3 Cabrio nog eens van dichtbij bekeken, en ik vind die lijn echt op geen kl*te trekken met het dak toe. Geef mij dan maar de Coupé !

                        Comment


                        • #52
                          Bij een cabrio hoort gewoon een stoffen dakje. Rijd zelf met 9-3 cabrio en kap heeft goede isolatie, zowel akoestisch als thermisch. Wel wat meer windgeruis bij hogere snelheden maar dit weet je op voorhand.

                          Comment


                          • #53
                            Een deftig stoffen dak hoeft in niks onder te doen voor een metalen.
                            Kap van een Boxster bvb. (wss. ook van een 911) is in 3 lagen en isoleert perfect, zelfs op de koudste winterdagen.
                            Bij een stoffen dak hoort wel een glazen achterruit want die exemplaren in vinyl die je op sommige cabrio's vindt zijn waardeloos bij regenweer en na een paar jaar sowieso volgekrast.
                            2012 S4 Avant 3.0 TFSI Quattro S-Tronic MTM 440pk/525nm
                            2015 Macan Turbo 400pk/550nm

                            Comment

                            Working...
                            X