Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laadpassen en laadpalen prijzen opladen EV

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Das mijn us fiatje, zijn eu aansluitingen, geen valabele reden mannen

    Ik laad alleen thuis en aan palen waar je je eigen kabel inplugged


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      palen waar je je eigen kabel inplugged
      Kan je dat niet overal dan? En waar kan je dat wel?

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Neen, ik begin er nog niet aan verdorie
        Ik ga alles nog eens goed op een rijtje zetten en afwegen. Ik had gehoopt om wijzer te worden uit de uitleg van sommigen hier, maar na paginalange posts blijkt dat ieder het voor zich moet nakijken. Dat had in één regeltje ook gekund.

        Comment


        • Je moet het willen


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • De Fiat 500e van bobo heeft een 'oudere' type 1 aansluiting. Op de 'oude' Kia Soul EV (2014-2019) zit ook nog zo een type 1 connector.

            De laadstations aan de Lidl hebben vaste connectoren (zoals een tankpistool voor fossiele brandstoffen) van het recentere type 2 (wisselstroom AC) en snel laden ( gelijkstroom DC) van het type CCS (Europese standaard combostekker) en van het type ChaDeMo (Aziatische norm).

            Met de type 1 kan je dus niet terecht bij Lidl. Een aantal Aziaten ( Kia Soul EV, Outlander PHEV, Nissan Leaf, ...) kunnen wel snel laden bij Lidl via ChaDeMo.

            De meeste andere publieke laadpalen zonder vaste connectoren zijn in de regel voorzien van een type 2 aansluiting ( eigen kabel type 1-type 2 of type 2-type 2).

            Er bestaan verschillende apps waarmee je kan raadplegen waar er zich laadpalen bevinden, van welk type de aansluitingen zijn, welke laadpassen aanvaard worden en wat de toegepaste tarieven zijn.

            Op termijn zal er nog wel veel verbeterd en uniform worden. Momenteel is het nog een beetje avontuur als je met uw EV uw gekende paden verlaat.
            Last edited by Cedra; 22/01/2021, 21:13.

            Comment


            • Bedankt voor de interessante uitleg Cedra Ik ga toch die termijn nog uitdoen dan
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • ja jocar, das élke dag 0.0000.000.000.000,1 dode meer

                Comment


                • Zoals hier al gezegd, je moet willen .

                  Het is nog allemaal vrij nieuw en weinig gekend. En bij gebrek aan uniformiteit lijkt het nogal een kluwen en kost het toch een extra inspanning om informatie in te winnen of zelfs vast te krijgen. Behalve het type aansluiting op de auto en de laadpalen heb je ook nog grote verschillen in vermogen bij de laadpalen. Daarnaast is er ook nog een groot verschil mogelijk in het laadvermogen van uw EV.

                  Als je bijvoorbeeld een 2,2 kW lader aan boord hebt, kan je laden aan een publieke laadpaal met 22 kW vermogen, maar je auto zal maar aan 2,2 kW laden. Dus altijd interessant te weten welke lader uw auto aan boord heeft en welk vermogen de laadpaal levert, om u een idee te kunnen vormen van de mogelijke laadsnelheid (of laadtraagheid ).


                  Afhankelijk van uw situatie kan alles nogal meevallen. In ons geval bijvoorbeeld wordt 99% van de tijd thuis geladen en die 1% buitenshuis is op gekende plaatsen. Maar het is wel nog zo, dat je beter niet onvoorbereid op roadtrip trekt met een EV (met een geupdate app als minimum voorbereiding kan je wel al ver geraken).

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ja jocar, das élke dag 0.0000.000.000.000,1 dode meer
                    Jaja bobo, dat een mensenleven voor jou niet veel betekent wist ik al hé
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten

                      Maar het is wel nog zo, dat je beter niet onvoorbereid op roadtrip trekt met een EV (met een geupdate app als minimum voorbereiding kan je wel al ver geraken).
                      Idd! Vermits mijn auto eigenlijk enkel buitenkomt voor een 1000 km snelweg rit lijkt het mij nog iets vroeg om er eentje aan te schaffen. De volgende zal dus een hybride worden maar binnen 4 of 5 jaar zie ik het toch wel zitten.

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Ik laad ook alleen thuis (zonnepanelen met productieoverschot) of op het werk van mijn vrouw. Zou dat ook niet zien zitten om voor een lange reis een uitgebreide studie te doen over waar ik nu wel en niet kan laden (heb trouwens alleen een standaard laadkabel voor thuis) Mijn proletenbatterij is toch maar 9,2 kwh en is die leeg, dan rij ik wel verder op naft. Voor 1 keer per jaar moet dat wel kunnen.

                        Tesla heeft dat wel beter geregeld met hun supercharger netwerk. Zoals ik het heb begrepen plug je gewoon in en herkent het laadstation direct de auto. Gratis indien liftetime supercharging ofwel 25 ct/kwh (nauwelijks of zelfs niet duurder dan thuis en pakken sneller) welke automatisch afgerekend wordt via dezelfde Tesla app die je voor alles gebruikt. Geen gedoe met aparte apps en laadpassen en er is 99% vd tijd plaats zat.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                          Da's wel leuk als je dat ergens langs een Duitse snelweg met weinig afritten voorhebt Neen, ik begin er nog niet aan verdorie
                          De meeste autogebruikers kopen wel een auto met een EU standaard laadaansluiting (CCS of CHAdeMO en type 2 AC) en rijden niet met een auto ingevoerd uit een ander land dat niet is aangepast aan de EU.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                            Ik ga alles nog eens goed op een rijtje zetten en afwegen. Ik had gehoopt om wijzer te worden uit de uitleg van sommigen hier, maar na paginalange posts blijkt dat ieder het voor zich moet nakijken. Dat had in één regeltje ook gekund.
                            Ja, maar dan had je niet geweten waar je naar moest kijken om het op jouw situatie toe te passen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                              Op termijn zal er nog wel veel verbeterd en uniform worden. Momenteel is het nog een beetje avontuur als je met uw EV uw gekende paden verlaat.
                              Er zullen dus aansluitingen verdwijnen in plaats van bijkomen.
                              Indien je nu een EV koopt met een CCS en Type 2 aansluiting (welke bij elke moderne EV gecombineerd zit in 1 laadpoort) heb je de volgende jaren geen enkel probleem om eender waar te laden.
                              De nieuwe norm is er dus nu al.

                              Je zegt toch ook niet dat als je nu nog een tweetakt koopt dat er nog veel zal moeten veranderen voor je overal daarmee kan tanken? Dat is de werkelijkheid omdraaien.

                              Je hebt of een AC aansluiting en dat is type 2.
                              Je hebt snellaadpalen en die gebruiken DC. Dat is of CCS of CHAdeMo (wat in de EU op termijn zal verdwijnen).
                              Alle huidige snellaadstations bieden CCS en CHAdeMO aan. Ook de Lidl.
                              De laadpoort van een voor de EU markt geproduceerde EV heeft zowel een AC als DC laadpoort.
                              En je kan je ook niet vergissen want de AC laadkabel past niet in de DC poort van de EV en de DC laadkabel heeft een CHAdeMO of een CCS plug die je ook niet kan verwisselen.
                              Ieder DC laadstation heeft ook zijn eigen vaste laadkabel.
                              Iedere EV wordt geleverd met een AC laadkabel aangepast aan de laadpoort van de EV (of in uitzonderlijke gevallen moet je zo'n kabel zelf bijkopen).
                              Last edited by ivob2; 4 Weken Geleden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

                                De meeste autogebruikers kopen wel een auto met een EU standaard laadaansluiting (CCS of CHAdeMO en type 2 AC) en rijden niet met een auto ingevoerd uit een ander land dat niet is aangepast aan de EU.
                                Het gaat niet alleen over dit probleem hé. Het is allemaal nog koffiedik kijken.

                                Geef Jan Modaal nog 5 jaar om uit dit ingewikkeld kluwen te geraken, tegen dan zal het allemaal wel wat overzichtelijker en betaalbaarder zijn. Zolang kan ik ook nog wachten
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                  Geen gedoe met aparte apps en laadpassen en er is 99% vd tijd plaats zat.
                                  Ik heb ook geen gedoe met afzonderlijke laadpassen. Mijn laadpas wordt bijna overal, zeker in de Benelux, geaccepteerd.
                                  Dat gedoe met afzonderlijke laadpassen komt omdat mensen verschillende laadpassen willen om het goedkoopste tarief per laadpaal te hebben.

                                  Tesla vertrekt van een ander uitgangspunt. De prijs van hun laadpalennetwerk zit verwerkt in de verkoopprijs van iedere Tesla. Ongeveer 1.000 € surplus op iedere verkochte Tesla. Tesla is ook geen liefdadigheidsinstelling.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

                                    Ja, maar dan had je niet geweten waar je naar moest kijken om het op jouw situatie toe te passen.
                                    Van bescheidenheid heb je precies geen last.
                                    Het lukt me perfect zonder jouw eindeloze ellenlange herhalingen.

                                    Comment


                                    • Valse bescheidenheid is in deze dan ook niet op zijn plaats.

                                      Als je niets doet en blijft verder doen zoals altijd is het niet moeilijk om iets te doen lukken.
                                      Je blijft immers gewoon altijd hetzelfde doen. Niets moelijk aan.

                                      Sommige mensen zijn nu eenmaal wat moeilijker van begrip dan anderen.
                                      Dan kan je maar beter hetzelfde tot in den treure blijven herhalen.

                                      Helpt ook niet altijd natuurlijk. Als men iets niet wil vatten kan men het ook niet vatten.
                                      Last edited by ivob2; 4 Weken Geleden.

                                      Comment


                                      • Peter Blanker - 't Is Moeilijk Bescheiden Te Blijven



                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • https://evchargeplus.com/shop/type-2...harging-cable/

                                          met deze adapter zou ik kunnen lidle-laden?


                                          deze is wel handiger

                                          https://www.cablesoolutions.shop/nl/...n-station.html



                                          die onderste heeft geen borging aan de autopoort...geeft dat een probleem?
                                          Last edited by bobo; 4 Weken Geleden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X