Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste keuze voor 10 jaar: hybride of full EV?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Of je er nu 5.000 of 50.000 km mee rijdt maakt geen verschil dan ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
      Uh, ik dacht dat ik daar al vlot mee bezig was?
      Ja oké, maar vooral niet tegen de haren instrijken.

      Comment


      • Ik dacht dat ik mee was maar nu weer niet meer.
        Wiens haren?
        Ik geef alleen mijn mening en standpunten weer.
        Ik kan daarbij geen rekening houden met de haren van een ander want die ken ik niet.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
          Of je er nu 5.000 of 50.000 km mee rijdt maakt geen verschil dan ?
          Echt?

          Comment


          • Met 50.000 per jaar zou ik zeker voor benzine gaan. Je zou constant tijd verliezen aan de laadpaal en de staat moet ook nog iets verdienen aan de accijnzen. Bovendien is je EV na 4 jaar waardeloos en kan je opnieuw een dure investering doen.

            Comment


            • Waarom zou die EV na 4jaar waardeloos zijn? Voor jou misschien of voor iemand anders maar toch niet voor de eigenaar?

              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 60 reizen rond de wereld in 6560 dagen of gemiddeld elke dag 366,71 km elke dag, dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                Echt?
                Ah, ik weet het niet hee, ik vraag het, daarom dat vraagteken aan het eind. Volgens die post waar ik op reageer zou het blijkbaar toch zo zijn. Het lijkt mij echter een vreemde conclusie.

                Comment


                • In het artikel waar ik naar verwijs wordt uitgegaan van 150000 km op 12 jaar, dus 12500 per jaar. Je zou dat ook kunnen lezen en zelf je conclusies trekken. De belg doet gemiddeld 15000 per jaar dacht ik dus het lijkt me wel represenatief.
                  Als ik kijk naar die grafieken zou het met minder km ook nog steeds in het voordeel van de EV spelen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                    Waarom zou die EV na 4jaar waardeloos zijn? Voor jou misschien of voor iemand anders maar toch niet voor de eigenaar?
                    niet alles serieus nemen wat ik schrijf

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                      Ah, ik weet het niet hee, ik vraag het, daarom dat vraagteken aan het eind. Volgens die post waar ik op reageer zou het blijkbaar toch zo zijn. Het lijkt mij echter een vreemde conclusie.
                      Het hangt er maar vanaf aan wie je het vraagt. Dat was voor mij niet duidelijk. Mijn fout. Toegegeven.
                      Moest je het aan mij vragen: "neen, maakt geen verschil". Maar dat kan je waarschijnlijk geen zak schelen, dus laat maar.

                      Een ander zal weer een ander antwoord hebben dat even correct kan zijn.

                      Algemeen gesteld is het enige goede antwoord dat het van ieder zijn situatie persoonlijke situatie en wensen afhangt.
                      Wil je een concreet persoonlijk antwoord op je vraag zal je die tot de persoon moeten richten waarvan je het wenst te weten.

                      edit: opgelost. Je vraag was aan sunking gesteld en die koopt een benzineauto als hij 50.000 km per jaar zou rijden.
                      Last edited by ivob2; 03/01/2021, 14:42.

                      Comment


                      • Het was eigenlijk een open vraag die iedereen mocht beantwoorden. Ik heb de gewoonte om niet te quoten als ik een reactie maak op de laatste post. Sorry als het dan onduidelijk overkomt, ik had net het idee dat dat een thread net wel overzichtelijker houdt :-)
                        En ja, ik had geen zin om een artikel van 15 pagina's beginnen te doorzoeken daarvoor. Bedankt voor de info, sunking ;-)

                        Comment


                        • Ik zou niet voor een (plug in) hybride gaan. Elektrisch bereik is vaak bedroevend (en bijna altijd veel te optimistisch), de laadcapaciteit is om te wenen (snel even bijladen is er vaak niet bij) en het elektrisch verbruik veel te hoog, soms zelfs dubbele van een efficiënte Full EV.

                          het is dan ook nog eens dure techniek (bij aankoop) die meer onderhoud vraagt (terwijl EV bijna onderhoudsvrij is).

                          tenzij je natuurlijk iets te compenseren hebt en persé met een dikke hybride SUV wil rondrijden. Maar daar zijn ook psychologen voor, en dat is sowieso ook goedkoper.

                          maar anders zijn er genoeg full EV alternatieven, en niet persé allemaal aan Tesla of Jaguar prijzen.
                          Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                          Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                            Ik zou niet voor een (plug in) hybride gaan. Elektrisch bereik is vaak bedroevend (en bijna altijd veel te optimistisch), de laadcapaciteit is om te wenen (snel even bijladen is er vaak niet bij) en het elektrisch verbruik veel te hoog, soms zelfs dubbele van een efficiënte Full EV.

                            het is dan ook nog eens dure techniek (bij aankoop) die meer onderhoud vraagt (terwijl EV bijna onderhoudsvrij is).
                            exact mijn mening. al kan het wel zijn dat voor sommige mensen een plugin toch de beste optie is. Een Volvo XC40 plugin hybride is bv. een pak goedkoper dan een volledig elektrische, mss gaat er van die elektrische nog wel een goedkopere variant komen, maar als je om een of andere reden graag een volvo rijdt is zo'n plugin mss voorlopig nog wel het interessantste.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                              exact mijn mening. al kan het wel zijn dat voor sommige mensen een plugin toch de beste optie is. Een Volvo XC40 plugin hybride is bv. een pak goedkoper dan een volledig elektrische, mss gaat er van die elektrische nog wel een goedkopere variant komen, maar als je om een of andere reden graag een volvo rijdt is zo'n plugin mss voorlopig nog wel het interessantste.
                              dan zou ik gewoon voor de T3 automaat gaan. (Indien eigen aankoop, geen lease)

                              Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                              Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

                              Comment

                              Working...
                              X